Als de winkels in R’dam en DenHaag ook van MAAT beveiliging gebruikmaken, zou het goed kunnen dat alles nu via PoC gaat. Is in Amsterdam al het geval. Soms wordt ook nog pmr446 gebruikt voor contact met winkelpersoneel.
Ik geloof dat in de Rotterdamse binnenstad ARB en Trigion actief zijn, elk op een eigen (analoog) kanaal. Bij de MediaMarkt zou het best MAAT kunnen zijn. Naar mijn weten staan de beveiligers daar los van die in de rest van de binnenstad.
Ik zie hier trouwens steeds meer PoC-apparaten bij winkelbeveiliging, dus dat zou ook nog kunnen. Naast het Toezichtmodel lijkt nu ook de MediaMarkt in Rotterdam over. Ik kom helaas niet zo vaak meer in Den Haag, maar PoC-porto's zijn vaak niet lastig te herkennen.
Ik zit tussen twee mediamarkten in en hoor zo nu en dan op 455.890 cc1 iets wat lijkt op de mediamarkt . Die term viel ook een keer.
Ik heb de PoC-porto gezien bij de locatie op het Binnenwegplein, die recent helemaal verbouwd is. Ik herinner me dat er vroeger altijd een UHF-porto op de kluisjes bij de ingang stond met ernaast een beveiliger, maar die kluisjes zijn weg en de enige portofoon die ik de laatste keer zag was een apparaat van Inrico (of iets wat erop leek). Ik zal dat kanaal met CC1 er voor de zekerheid eens bij zetten--kan ook dat het toevallig een porto van het Toezichtmodel was die ik zag (kan ik me voorstellen bij de ingang/uitgang).