Auteur Topic: Vanochtend half 10 Straaljager boven Utrecht  (gelezen 9025 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline jeffrey1200

• Gevorderd Lid
Vanochtend half 10 Straaljager boven Utrecht
« Gepost op: 25 juni 2008, 12:12:46 »
Heeft iemand die dicht bij Utrecht woont of werkt een straaljager gehoort, hij vloog denk ik net 3 km hoog en kwam erg hard langs. Je zou bijna zeggen dat het een sonische knal was. De ramen trilde helemaal. Ik dacht even aan een QRA, maar hij was alleen en vloog in scherp rondje weer richting het oosten. Veel mensen waren aan het kijken, was wel gaaf.

Dat mag toch niet zo laag met een behoorlijke snelheid dat de ramen trillen?

Jeffrey
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur

Offline MarkRasing

• Gevorderd Lid
Re: Vanochtend half 10 Straaljager boven Utrecht
« Reactie #1 Gepost op: 25 juni 2008, 20:01:32 »
ik heb hem gezien...(denk ik) rond die tijd zag ik er ook een vliegen maar dan vrij laag....ik woon alleen in Culemborg en zat toen op school maar hij maakte meer herrie dan normaal geef ik je gelijk in..

als het om een noodsituatie gaat mogen ze waar ze willen zo hard als ze willen gaan bijvoorbeeld bij een vliegtuig dat zich niet heeft gemeld.
Mark

USC-230

Offline jeffrey1200

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 25 juni 2008, 20:32:06 »
Volgens mij zijn daar wel regels voor. Ik denk ook in echt uitzonderlijke situaties  dat ze 1 mach mogen, maar dan nog niet zo laag als deze vloog (boven ROC asa waar ik op school zit). Waar hij heen is geweest zou ik nooit komen te weten denk ik.

Jeffrey
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur

Offline wattman

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 25 juni 2008, 20:43:03 »
Volgens het forum van www.scramble.nl was de F16 een deelnemer aan de oefening Red Blaze.

Offline MarkRasing

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 28 juni 2008, 20:11:53 »
een viegtuig dat zich niet meld wordt als gekaapt (of iets anders gevaarlijks) vliegtuig benadert twee (of meer) f-16's erop af maakt niet uit waar en hoe snel.....daarom breken er af en toe ruiten....maar bij een oefening zullen ze boven de stad wel niet in mach1 gaan.....
Mark

USC-230

Offline neder_bob

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 11 mei 2010, 11:30:59 »
De straaljagers, F16's, eerst één en iets later nog twee passeerden zo'n 20 minuten geleden over Oegstgeest en Leiden. Dit is vlak bij Schiphol en erg ongewoon. Er komt hier landend vliegverkeer over en ze kruisten dit in zuidelijke richting. Minstens opmerkelijk!

Offline Lord Flashheart

• Boardmoderator
    • 24 December 1944
« Reactie #6 Gepost op: 11 mei 2010, 11:58:40 »
Niet abnormaals...

Heeft vanochtend een F-16 wel een Mach run gedaan maar dat was boven de 10Km hoogte (ARCHER). en dat is doorgaands Steenbergen-Tiel track
Grote kans dat je een Volkel F/16 hebt gezien-gehoord die van-naar de Vliehors is geweest. maar ik luisterde met een half oor.
2 Jets bij Leiden zijn Fransen geweest. (FAF7830/1) en waren Mirage's F-1 op een VFR trip naar de range zo leek het.. zaten ondermeer op 132.350 en ik meen ook 124.300