Ik had tijdens mijn verblijf in Kabul al besloten dat ik er een ging aanschaffen,
Was nog geen 24 uur terug in Nederland en idd eentje aangeschaft, en tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad.
Grtz
Hoi Joost,
Zou jij of iemand anders me kunnen helpen met mijn onderstaande vraagjes ?
Maak je gebruik van de standaart antenne, of heb je ook gelijk de GP1090 aangeschaft ?,
en in welke straal om je heen kan je kisten ontvangen ? Op welke hoogte moet men de antenne eigenlijk plaatsen. Als ik hem boven op mijn dak zou plaatsen, en er bevinden zich verder geen hogere gebouwen in de omtrek is dit dan voldoende, of is het hoe hoger hij gemonteerd wordt juist beter ? Hoe is jouw situatie ?
Verder zit ik nog met een belangrijke vraag namelijk :
Nu in de zomermaanden hebben we soms wat meer last van bliksem dan in de andere jaargetijden, dus wat doe jij [of andere mensen] in geval van bliksem in de buurt ? Ik kan me voorstellen dat niet iedereen overal stekkers of kabels gaat lospluggen, of doen jullie dit nu juist wel ? Ik meen laatst ergens iets te hebben gelezen, dat als men een scanner-kabel loskoppelt het apparaat zelf zeker drie meter van de kabel verwijderd dient te staan. Zou de bliksem op de antenne slaan, dan zoekt die zich via de kabel een weg naar binnen [ bijv huiskamer ], en kan daar alsnog alle apparaten binnen een straal van drie meter stuk slaan.
Is dit een broodje-aap verhaal ?
Ik weet op internet heb je heel veel website's m.b.t het weer, maar bestaat er ook een website die je bijvoorbeeld een mail stuurd als bliksem in een bepaalde straal komt ?
Dank voor het reageren .
:-)