Auteur Topic: Diamond D-777  (gelezen 4363 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Havik

• Gevorderd Lid
Diamond D-777
« Gepost op: 30 april 2008, 21:59:56 »
Hallo

Ik kwam vanmiddag een antenne tegen de bekende tl balk.
Ik vroeg mij af wat er in zat ( was voor die tijd best wel duur 68gld) ik heel voorzichtig het bovenste kapje los gehaalt en wat zag ik twee draaden.  :?  Ik denk is dat alles en dat voor die prijs :oops: . Ik vraag mij dus nu af wat zit er in een  D-777 antenne?? Wie kan of wil mij daar een antwoord op geven. Is puur uit nieuwsgierigheid.

Gr Havik
Realistic 2006 en de 2005.  Antenne Diamond 130N

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Diamond D-777
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2008, 22:22:22 »
De D777 wil ik nou niet de bekende tl balk noemen hoor. En hij kost geen 68 gld maar 68 euro.
En er zit nog wel iets aan die 2 draadjes die jij gezien hebt hoor. Een paar gestackte dipolen denk ik die zorgen voor de versterking. Het is natuurlijk ook niet zomaar een antenne, het is een antenne echt geschikt voor de luchtvaart en dan met name het gedeelte 200-400 MHz. Want op die band werkt ie beduidend beter dan een discone of wat dan ook.

Offline counterstrike

• Top Lid
« Reactie #2 Gepost op: 30 april 2008, 22:44:33 »
Citaat van: "Havik"
Hallo

Ik kwam vanmiddag een antenne tegen de bekende tl balk.
Ik vroeg mij af wat er in zat ( was voor die tijd best wel duur 68gld) ik heel voorzichtig het bovenste kapje los gehaalt en wat zag ik twee draaden.  :?  Ik denk is dat alles en dat voor die prijs :oops: . Ik vraag mij dus nu af wat zit er in een  D-777 antenne?? Wie kan of wil mij daar een antwoord op geven. Is puur uit nieuwsgierigheid.

Gr Havik

Volgens mij praten Johan en jij over twee verschillende dingen. Bedoel jij met jouw "TL-balk" daadwerkelijk een Diamond D777, of meer waarschijnlijk, een ander exemplaar ?

Groeten,
Peter

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #3 Gepost op: 30 april 2008, 22:51:23 »
Als ik het nu zo eens teruglees denk ik ook dat ik het even verkeerd heb begrepen. Tja net thuis van een rumoerige middagdienst he. Maar die bekende tl pijpen van vroeger waren inderdaad niks. De Diamond D777 daarentegen is dus een perfecte antenne. Hij is ook al regelmatig besproken hier op het forum. Vooral op UHF Air ontvang je beter dan met bijvoorbeeld een discone.

Offline Havik

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 30 april 2008, 23:49:03 »
Hallo

Inderdaad Johan je las het even verkeerd ik bedoelde een andere antenne.
Ik durf de D-777 geen TL balk te noemen. :oops:.
Ik weet dat het een veel besproken antenne is en goed presteerd :)
Waar het mij om gaat wat er binnen in de D-777 is, is dat een draad of een koperen buisje

Ik ben benieuwd wie mij daar een antwoord op kan en wil geven.

Gr Havik

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #5 Gepost op: 30 april 2008, 23:58:42 »
Waar het mij om gaat wat er binnen in de D-777 is, is dat een draad of een koperen buisje

Dat zou ik ook niet precies weten, vind het zonde om hem open te halen. Weet dus wel dat het een aantal elementen zijn zodat ie een bepaalde golflengte heeft en daardoor zijn versterking krijgt.
Ik heb wel eens een andere UHF antenne open gehad. Dat begon dan met een stukje koper pijp, daar bovenop zat dan een spoel van een aantal wikkelingen gesoldeerd en dan zat er weer een stuk koper pijp op.

Offline Havik

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: 1 mei 2008, 13:17:26 »
Citaat van: "Johan Beck"

Dat zou ik ook niet precies weten, vind het zonde om hem open te halen. Weet dus wel dat het een aantal elementen zijn zodat ie een bepaalde golflengte heeft en daardoor zijn versterking krijgt.
Ik heb wel eens een andere UHF antenne open gehad. Dat begon dan met een stukje koper pijp, daar bovenop zat dan een spoel van een aantal wikkelingen gesoldeerd en dan zat er weer een stuk koper pijp op.

Hallo

Johan bedankt voor je reactie.

Ik hoop dat iemand anders mij daar een antwoord op kan geven.

Gr Havik

Offline leipotje

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 12 juni 2008, 19:18:39 »
Ik heb nog even een vraagje over deze antenne. welk frequentie bereik heeft hij?? das voor mij namelijk groot punt of ik hem wel of niet ga kopen.

grtz en alvast bedankt
| Realistic pro-35 | Realistic pro-2002 | Yaesu FRG-7700 | PDW V2.53

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #8 Gepost op: 12 juni 2008, 19:20:22 »
Citaat van: "leipotje"
Ik heb nog even een vraagje over deze antenne. welk frequentie bereik heeft hij??

108-144 MHz en 225-400 MHz.

Offline leipotje

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 12 juni 2008, 19:30:10 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "leipotje"
Ik heb nog even een vraagje over deze antenne. welk frequentie bereik heeft hij??

108-144 MHz en 225-400 MHz.

ok erg bedankt vor de snelle reactie :D
| Realistic pro-35 | Realistic pro-2002 | Yaesu FRG-7700 | PDW V2.53

Offline tinuske

• Gevorderd Lid
« Reactie #10 Gepost op: 23 september 2008, 18:26:59 »
deze frequentiegebieden tellen natuurlijk voor de D-777  ??
of is een "oude TL" voor deze zelfde frequentie gebieden? Ik heb namelijk ook nog zo'n buis liggen, maar de stickers van merk en zo zijn er helaas vanaf, dus die gegevens heb ik niet.

grt Tinuske
vanuit een warme luchtballon zie je meer

commtel213  commtel205