Auteur Topic: Overzicht frequenties Limburg-Noord  (gelezen 234328 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline jomaco

• Gevorderd Lid
Re: Overzicht frequenties Limburg-Noord
« Reactie #135 Gepost op: 25 mei 2008, 11:50:07 »
Heb hier ook 169.050 erin gezet, woon in vogelvlucht 3.5 km van Kalle & Bakker
in Roermond; je kunt trouwens ook comms over o.a. gerst lossen horen bij Kalle.

Wordt vaak brouwgerst gelost voor Cargill Swalmen uit coasters.

Offline pukkie

• Levens Genieter
  • Gevorderd Lid
« Reactie #136 Gepost op: 3 juni 2008, 21:11:58 »
Hallo beste Luister Collega's,

Vandaag zat ik even achter de bekende planten uit het raam te loeren.
En ik zag dat de Gemeente Horst aan of was het in de Maas met een Rioolreinigingswagen aan het spelen was bij mij op het plein.
Ik zag dat een Ambtenaar met zijn rechter hand naar een portofoon greep.
Heb onmiddelijk de blauwe lamp aangezet, en ben onmiddelijk naar de scanner toe gefladderd.
En ja hoor, men zat vrolijk te babbelen op de 170,4100Mhz, ze hadden het over trekken, trekken, trekken, Spoelen, Spoelen enz, en nog veel woorden die te smerig zijn om hier te plaatsen.
En ze gebruikte ook een TQtje, deze was 85,4.

Tot zover dit bericht.

Groet van Roberto

Offline woody_duiven

• Gevorderd Lid
    • RonV Media
« Reactie #137 Gepost op: 5 juni 2008, 21:04:06 »
Citaat van: "pukkie"
Vandaag zat ik even achter de bekende planten uit het raam te loeren.
En ik zag dat de Gemeente Horst aan of was het in de Maas met een Rioolreinigingswagen aan het spelen was bij mij op het plein.
Ik zag dat een Ambtenaar met zijn rechter hand naar een portofoon greep.
Heb onmiddelijk de blauwe lamp aangezet, en ben onmiddelijk naar de scanner toe gefladderd.
En ja hoor, men zat vrolijk te babbelen op de 170,4100Mhz, ze hadden het over trekken, trekken, trekken, Spoelen, Spoelen enz, en nog veel woorden die te smerig zijn om hier te plaatsen.
En ze gebruikte ook een TQtje, deze was 85,4.

Hoi Roberto,

Was dit van de gemeente zelf of stond er ( ook) een wagen van Van der Velden rioolbeheer bij? In Venlo en Panningen heb ik wel vaker iets in die richting gehoord, Stinnessen viel af maar stuitte wel één maal op Van der Velden. Helaas was het stil op het moment dat ik bij de wagens in de buurt was, geen bevestiging van mijn kant dus.
Luister dit kanaal maar eens uit, als het een wagen van de gemeente was zal de rest van de diensten daar waarschijnlijk ook op zitten ;)

Groet van de luisterspecht!
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!

Offline pukkie

• Levens Genieter
  • Gevorderd Lid
« Reactie #138 Gepost op: 6 juni 2008, 07:24:04 »
Hallo Woody en de rest van de Club,

Die wagen was van de gemeente zelf, gele cabine, met een sticker op de deuren van de gemeente Horst aan of in de maas.

De rest van de gemeente diensten zitten niet op die 170,4100, maar zitten op Entropia.

Groet van Roberto.

Offline woody_duiven

• Gevorderd Lid
    • RonV Media
« Reactie #139 Gepost op: 6 juni 2008, 22:48:55 »
Hallo Woody en de rest van de Club,

Die wagen was van de gemeente zelf, gele cabine, met een sticker op de deuren van de gemeente Horst aan of in de maas.

De rest van de gemeente diensten zitten niet op die 170,4100, maar zitten op Entropia.

Groet van Roberto.

Dan is dat duidelijk, wel vreemd dat ze geen Entropia gebruiken net als de rest overigens.

Na hun 'zuig'actie zal Horst wel weer aan de Maas liggen, niet langer in  :)

Offline woody_duiven

• Gevorderd Lid
    • RonV Media
« Reactie #140 Gepost op: 6 juni 2008, 23:04:38 »
Even terugkomend op de 169.050:

Vandaag staan lossen op de Stadsweide ( Designer Outlet) Roermond, recht tegenover Kalle en Bakker zo'n beetje, daar knalde de 169.050 werkelijk uit de speakers. Rond 09:45 werd er gevraagd aan Stefan welke vloer hij moest gaan storten. Bij Kalle reden net twee wagens het terrein af, dus mogelijk ook de centrale Roermond op deze frequentie.

Verder heb ik in de omgeving van Sittard twee chauffeurs gehoord die gezellig aan het kleppen waren, op de A2 ben ik meerdere wagens van Ittervoort tegengekomen, geen enkele van Kalle, lijkt mij dat Ittervoort deze frequentie nog in gebruik heeft zoals Jack eerder meldde. Tot aan Maastricht-Aachen Airport is een centrale te horen, ik vermoed Ittervoort. Helaas heb ik op alle doorgangen geen tq kunnen uitlezen, maar de centralist die ik in Roermond hoorde leek mij een ander als de gene die ik later heb gehoord.

Ben benieuwd of Recall al iets heeft opgeleverd, ik heb op de 152,8625 helemaal niks gehoord de afgelopen dagen, bijna iedere dag ben ik in of nabij Roermond geweest.

Offline Jack S.

• Gevorderd Lid
« Reactie #141 Gepost op: 10 juni 2008, 22:58:20 »
Vanwege de dagelijkse onweersdreiging kon ik het spul vorige week niet onbemand laten draaien, maar inmiddels heb ik beide frequenties een dag lang opgenomen.

Op 169.0500 hoor ik alleen Betoncentrale Ittervoort. Er is maar 1 vaste post aktief (5tvo: 37800) maar er zijn wel 2 centralisten te horen, Ewoud en Frenk. Alle vanuit basis en mobiel verzonden tooncodes zitten in de 378** reeks.

Op 152.8625 hoor ik loonbedrijf Piet Seelen uit Maasbree en Kalle en Bakker. De vaste posten melden zich na een oproep met "Roermond" en "Nederweert". Alle verzonden tooncodes m.b.t. Kalle en Bakker zitten in de 017** reeks. Veel communicatie is er echter niet te horen.

Ik kan dan ook niet anders concluderen dan dat Betoncentrale Ittervoort op 169.0500 zit en Kalle en Bakker nog steeds op 152.8625.

Wellicht laadt Kalle en Bakker ook wel in Ittervoort en kunnen de betonmixers daartoe overschakelen naar 169.0500.

Offline woody_duiven

• Gevorderd Lid
    • RonV Media
« Reactie #142 Gepost op: 16 juni 2008, 17:57:48 »
Citaat van: "Jack S."
Vanwege de dagelijkse onweersdreiging kon ik het spul vorige week niet onbemand laten draaien, maar inmiddels heb ik beide frequenties een dag lang opgenomen.

Op 169.0500 hoor ik alleen Betoncentrale Ittervoort. Er is maar 1 vaste post aktief (5tvo: 37800) maar er zijn wel 2 centralisten te horen, Ewoud en Frenk. Alle vanuit basis en mobiel verzonden tooncodes zitten in de 378** reeks.

Op 152.8625 hoor ik loonbedrijf Piet Seelen uit Maasbree en Kalle en Bakker. De vaste posten melden zich na een oproep met "Roermond" en "Nederweert". Alle verzonden tooncodes m.b.t. Kalle en Bakker zitten in de 017** reeks. Veel communicatie is er echter niet te horen.

Ik kan dan ook niet anders concluderen dan dat Betoncentrale Ittervoort op 169.0500 zit en Kalle en Bakker nog steeds op 152.8625.

Wellicht laadt Kalle en Bakker ook wel in Ittervoort en kunnen de betonmixers daartoe overschakelen naar 169.0500.

Hoi Jack,

Het gekke is dat ik de wagen van Kalle en Bakker tegenkwam op de weg van Nederweert naar Weert, net voor de aansluiting op de A2. Ook hetgeen ik heb gehoord in Roermond wees op Kalle en Bakker, maar goed ik twijfel zeker niet aan jouw waarnemingen. Die twee centrallisten, werken die op het zelfde moment of in een wisseldienst, enig idee? De laatste paar dagen ben in Venlo ook niet meer uitgeweest, dus heb geen kans gehad me hier wat meer op te storten.

Laten we maar de 'bekende' frequenties aanhouden, wie weet valt het kwartje nog eens.

Offline woody_duiven

• Gevorderd Lid
    • RonV Media
« Reactie #143 Gepost op: 16 juni 2008, 18:07:22 »
Vandaag een Deja-Vu gehad zeg, sta op de Rudolf Dieselweg in Blerick en hoor ineens een 'juf' uit de scanner knallen. " EK, dat betekend Europees Kampioenschap. Pak je schrift maar en schrijf dat maar eens op." Die scholen van tegenwoordig blijven wel actueel zeg, maar goed welke school was dat?

Eerst dacht ik aan het Gildecollege aan de Kazernestraat, maar op de achtergrond hoorde ik kleine kinderen en dichterbij het Gildecollege gekomen werd het signaal zwakker. Gezien mijn lokatie vlak aan de Maas vermoed ik dat het Valuascollege aan de Hogeweg te horen is op de 173.950, ik stond bijna recht tegenover de Maaskade zover uit de buurt ligt het Valuas niet van de Maaskade. Als iemand een ander idee  heeft, ik hoor het graag. Het is een zwakke zender, van de week eens kijken of ik in de buurt van de Hogeweg wat kan uitrichten.

Offline Jack S.

• Gevorderd Lid
« Reactie #144 Gepost op: 18 juni 2008, 12:02:22 »
Citaat van: "woody_duiven"
Die twee centrallisten, werken die op het zelfde moment of in een wisseldienst, enig idee?

Hoi Woody,

Ze waren door de dag beide te horen, soms de één, dan weer de ander. Naar de gesprekken te oordelen verrichtten ze om beurten terreinwerk. Alle communicatie kwam 100% zeker vanaf dezelfde lokatie (37800).

Bij interesse (en als je mailbox het toelaat) wil ik je beide opnames wel doormailen.

Offline woody_duiven

• Gevorderd Lid
    • RonV Media
« Reactie #145 Gepost op: 18 juni 2008, 18:44:48 »
Citaat van: "Jack S."
Citaat van: "woody_duiven"
Die twee centrallisten, werken die op het zelfde moment of in een wisseldienst, enig idee?

Hoi Woody,

Ze waren door de dag beide te horen, soms de één, dan weer de ander. Naar de gesprekken te oordelen verrichtten ze om beurten terreinwerk. Alle communicatie kwam 100% zeker vanaf dezelfde lokatie (37800).

Bij interesse (en als je mailbox het toelaat) wil ik je beide opnames wel doormailen.

Hoi Jack,

De opnames zijn niet nodig hoor, vandaag ben ik zelf al een stukje wijzer geworden. In Roermond kwam ik twee wagens van Ittervoort tegen en inderdaad op de 169.050 zaten ze lekker te kleppen. Meer bevestiging van Ittervoort op dit kanaal is er niet te krijgen he, maar goed ze hadden een grote stort in Roermond op de Roerstreek. Je zou dus zeggen dat dat voor Kalle zou zijn, maar ik heb alleen wagens va nIttervoort gezien. Wellicht toch een samenwerkingsverband of iets dergelijks tussen beide bedrijven, ben nog even langs Kalle gereden maar geen wagen van Ittervoort daar gezien helaas. Kalle heb ik helemaal niet gehoord, maar jij zei al dat er heel af en toe wat op het kanaaltje wat te horen is.Zal het even aanpassen in het overzichtje.

Offline woody_duiven

• Gevorderd Lid
    • RonV Media
« Reactie #146 Gepost op: 28 juli 2008, 23:12:50 »
Al enige tijd volg ik de 152.1125 in de omgeving van Blerick, helemaal zeker ben ik niet maar de vermoedelijke gebruiker is van Gansewinkel.

Ik heb kreten gehoord als: 'baby-afval, astbesthoudende dakplaten, chemisch afval, ziekenhuis afval' en geneuzel over containers. Erg druk is het kanaaltje niet, maar er is voldoende te horen.

Offline pukkie

• Levens Genieter
  • Gevorderd Lid
« Reactie #147 Gepost op: 29 juli 2008, 07:32:03 »
Hallo Woody,

Dank voor de update.
Ik zal deze 152,1125 is bij zetten op de mob, kijken of ik er hier bij mij ook wat op hoor.
En Woody, die 467,2500 van het onbekende zwembad in de omgeving blerick was ook deze dagen weer volop in gebruik.
Ook hoor ik weer die al eerder genoemde 456,9300, hierop is duidelijk te horen dat het gaat om een bewakingsdienst.
Maar ik hoor alleen maar de mobiele gebruiker, de CP hoor ik niet op deze freq, en ook niet op de 466,9300.
Verder heb ik een bewakingsdienst gehoord op de 455,7500, deze wordt alleen maar in de avond uren gebruik.
De naam van het bedrijf is CQ security, de TQ is 136,5.

Tot zover mijn nieuws uit Limbawbe Noord.

Groet van Roberto.

Offline woody_duiven

• Gevorderd Lid
    • RonV Media
« Reactie #148 Gepost op: 31 juli 2008, 18:41:10 »
Hallo Woody,

Dank voor de update.
Ik zal deze 152,1125 is bij zetten op de mob, kijken of ik er hier bij mij ook wat op hoor.
En Woody, die 467,2500 van het onbekende zwembad in de omgeving blerick was ook deze dagen weer volop in gebruik.
Ook hoor ik weer die al eerder genoemde 456,9300, hierop is duidelijk te horen dat het gaat om een bewakingsdienst.
Maar ik hoor alleen maar de mobiele gebruiker, de CP hoor ik niet op deze freq, en ook niet op de 466,9300.
Verder heb ik een bewakingsdienst gehoord op de 455,7500, deze wordt alleen maar in de avond uren gebruik.
De naam van het bedrijf is CQ security, de TQ is 136,5.

Tot zover mijn nieuws uit Limbawbe Noord.

Groet van Roberto.

Roberto en overige LN-ers,

Helaas krijg ik tegenwoordig zulke routes dat ik niet meer rondzwerf in Limburg-Noord, begin wel iedere dag in Blerick maar waar ik eindig is de vraag ( Eindhoven, Maastricht, Tilburg of zoals vandaag Waalwijk) Veel zal er niet meer van mijn kant afkomen helaas, maar goed blijf mijn best doen.

Dat zwemgebeuren heb ik niks meer van gehoord, maar als het over een maand in mijn vakantie ook dit weer is ga ik eens op speurtocht. 456.930 bleef heel even een paar keer hangen vanmorgen, maar geen communicatie op gehoord. We zullen er wel achterkomen Roberto, in mijn vakantie ga ik eens een dagje touren in de omgeving ;)

Offline woody_duiven

• Gevorderd Lid
    • RonV Media
« Reactie #149 Gepost op: 16 september 2008, 20:44:40 »
Vandaag een bezoekje gebracht aan "de bunker" aan de Smakterweg 116 te Venray, wat een beveiliging daar bij Arvato Systems zeg :S

Maar goed de beveiliging aldaar maakt gebruik van 455.930, geen TQ kunnen vinden de doorgangen waren erg kort. Voor degene in de omgeving daar ( Roberto zou dit kunnen meekrijgen, die 456.930??) kreten als poort links/rechts open, alarm van loop/nooddeur uitschakelen, alarm van poort 1.. uitschakelen enz.

Het klopt dat dit kanaal ook door Flextronics wordt gebruikt, Arvato zit in het nieuwste pand van Flextronics, de porto's hebben 4 kanalen dus er zal hier en daar wel wat geschoven worden. Meen dat de beveiliging wordt verzorgt door Securitas, maar helemaal zeker ben ik daar niet van.