Auteur Topic: ProScan 1.7 build 2  (gelezen 4604 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Henri le Beau

• Top Lid
  • Apres moi le deluge
ProScan 1.7 build 2
« Gepost op: 2 februari 2008, 08:34:09 »
Hoi allen, las dit net op een ander forum:

Bob Aune <bob@proscan.org> aan Uniden-BC250-B:
ProScan Version 1.7 Build 2 includes the RadioReference Imports feature, improved Scanner Over IP, and bug fixes. Supported scanners are the BCD996T, BC796D, BC785D, BC780XLT, BC296D, and the BC250D. I'm thriving to make this the best Computer Aided Scanning program and suggestions are very much appreciated.

http://www.proscan.org/index.htm

Ik heb 'm ff snel gedownload en 't ziet er gelikt uit moet ik zeggen. Zijn er ProScan gebruikers op ons forum?
Luisterspulletjes :)

Offline Henri le Beau

• Top Lid
  • Apres moi le deluge
Re: ProScan 1.7 build 2
« Reactie #1 Gepost op: 2 februari 2008, 17:04:27 »
Bij gebrek aan feedback heb ik 'm zelf maar uitgeprobeerd   ;) Conclusie: werkt prima! heb 'm nog niet helemaal kunnen checken maar de eerste indrukken zijn erg goed. Zo werken de opname- en logfuncties heel goed en gaat het up- en downloaden van data lekker vlot en zonder onderbrekingen. Ook handig is dat je verschillende soorten scanners kan programmeren en managen met 1 pakket. Ja ik geloof dat ik verkocht ben (33.58 Euro) :P

Offline Henri le Beau

• Top Lid
  • Apres moi le deluge
« Reactie #2 Gepost op: 5 februari 2008, 15:15:42 »
Even een update over de experimenten met ProScan. Het up- en downloaden van scannerdata gaat razendsnel. Hij vult/leegt een volle 780 (zonder trunkingtoestanden) binnen de 2 minuten. Het werkt ook op de 785 alleen blijft dan de MUTE ON, maar da's niet erg - ff knopje indrukken dan is alles weer ok.

De zgn. virtual control is mooi qua lay-out en lekker overzichtelijk. Alle opties zitten binnen hetzelfde scherm en zijn handig verwerkt achter tabs.

Jammer genoeg missen opnamen soms het eerste deeltje van de uitzending; er gaat een fractie van een seconde verloren. Heeft mogelijk te maken met de relatief lage baudrate.

De scanner over IP optie heb ik nog niet uitgevogeld. Ik kan me voorstellen dat je je scanner op afstand kan bedienen, eventueel binnen een draadloos netwerk wat velen van ons thuis hebben draaien. Wordt vervolgd.

Offline Melle

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 2 oktober 2008, 16:09:44 »
Ik heb proscan 1.7 build 7 nu draaien op de laptop hier.
Ik heb na aanschaf van een ubc780 de diverse softwares die verkrijgbaar waren eens geprobeerd, maar proscan sprak mij het meest aan.

Heb inmiddels ook de key aangeschaft.  :)