Auteur Topic: Ideale ontvanger ??  (gelezen 3531 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Erik

• Top Lid
Ideale ontvanger ??
« Gepost op: 31 januari 2008, 21:24:03 »
Hallo,

Wat is de meest iedeale ontvanger / scanner om snel en doeltreffend frequenties op te sporen?
Bijvoorbeeld bij evenementen.
Nu maak ik gebruik van een AR 8000 in combinatie met frequentie counter.
Ik vraag me af of dit tegenwoordig handiger kan.

Mvgr Erik

Offline Remon

• Top Lid
Re: Ideale ontvanger ??
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2008, 21:33:45 »
Met een Uniden Bearcat 230 XLT of 3500 XLT.

Beide scanners hebben een zogenaamde Close Call functie.

Close Call werkt ongeveer hetzelfde als een counter, alleen zie je geen frequenties verlopen. Wanneer er in de nabijheid communicatie plaatsvind hoor je deze communicatie  meteen en met een druk op de knop zie je ook de frequentie. Deze 2 scanners laten ook meteen (binnen 1 seconde) de gebruikte CTCSS of DSC code zien. Andere bijkomstigheid is dat de gevonden frequenties en tooncodes ook opgeslagen kunnen worden in het geheugen.

Een andere scanner, de Uniden Bearcat 72 XLT kan ook communicatie in de nabijheid hoorbaar en zichtbaar maken, maar opties als opslaan en weergave tooncode ontbreken.

Zover ik weet kan je met alle Close Call scanners van Uniden Bearcat bepaalde banden uitsluiten of toestaan in het Close Call zoekbereik, zoals VHF Low, VHF High, Air, UHF enz. (dit in tegenstelling tot de meeste counters)

Voor de rest zijn het ook gewoon normale scanners qua functionaliteit.

Gert Jan

• Gast
Re: Ideale ontvanger ??
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2008, 22:48:45 »
Citaat van: "Erik"
Hallo,

Wat is de meest iedeale ontvanger / scanner om snel en doeltreffend frequenties op te sporen?
Bijvoorbeeld bij evenementen.
Nu maak ik gebruik van een AR 8000 in combinatie met frequentie counter.
Ik vraag me af of dit tegenwoordig handiger kan.

Mvgr Erik

Als je het beste uit de Close Call optie wilt halen is er niets anders dan de UBC72XLT, prijs zo rond de 100 euro.