Auteur Topic: kanalen  (gelezen 7137 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

flopper

• Gast
kanalen
« Gepost op: 20 januari 2008, 17:35:42 »
Hey,

ik heb net een tweedehands scanner gekocht, een commtel 203, geen gebruiksaanwijzing erbij gehad. Dus ben ik maar gaan zoeken op het internet hoe zo'n ding nou eigenlijk werkt. Het invoeren van de kanalen en frequenties lukt me al wel.

Ik hoor afentoe wel volgens mij wel de luchtvaart, mijn probleem is alleen hoe zet ik hem ''vast'' op die freqeuntie als er geen stem meer tehoren gaat hij weer door met scannen.

En hoe krijgen jullie die frequenties die bijv, hier aangeboden worden op jullie scanner zonder een kanaal erbij te zetten?

Iemand die mij wat beginners uitleg kan geven?

Offline Diablo

• Beginnend Lid
  • **
Re: kanalen
« Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2008, 23:00:32 »
Als je aan het scannen bent gaat hij inderdaad door naar de volgende. als er geen communicatie meer is.

Maar dan ben je aan het scannen door de freq die je geprogrammeerd zijn. Dan druk je manual in, dan stopt ie en kan je luisteren.

Ik weet niet vanwaar die scanner komt maar er kunnen dus een hoop fequenties inzitten die misschien bij jou in de buurt niet te ontvangen zijn.

Misschien dat je dan kan zoeken naar nieuwe.
Ontvangers:
- UBC9000XLT
- UBC3500XLT

Pager:
Pro0ne+ professional

flopper

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2008, 15:34:29 »
ik heb van iemand uit een zaak wat Leidse Frequenties gekregen deze staan er al in.

Dus dan is het gewoon een kwestie van op een bepaalde freq. zetten en afwachten?
Ik ben nieuw met de scanner dusik stel misschien een rare vraag. :oops:

Offline Oldskool

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2008, 15:47:14 »
Op de meeste scanners zit een HOLD knop. Als je deze tijdens het zoeken indrukt zal de scanner op de huidige frequentie blijven staan totdat je weer op de HOLD knop drukt, dan gaat deze verder met zoeken.

En ja, je kunt ook een hele tijd een bepaalde frequentie in de gaten houden, maar dat is in principe alleen handig als je wilt vaststellen wat er precies op die frequentie zit.

Ook kun je door voorgeprogrammeerde kanalen heen scannen, als je wilt dat de scanner even wacht met doorgaan als de communicatie stopt, kun je deze op DELAY zetten (soms ook afgekort als DLY), dan wacht de scanner 2 seconden op verdere communicatie voordat hij doorgaat met scannen op de andere kanalen.

Ook kun je hier een engelstalige handleiding voor de vrijwel identieke scanner Realistic PRO-39 vinden. Als je geen probleem hebt met het lezen van de Engelse taal, kun je hier wellicht ook wat wijzer van worden.

Hopelijk kun je hier weer wat verder mee, zo niet laat het dan gerust weten !
Met vriendelijke groet,
Jan

Scanners: UBC9000XLT, UBC280XLT, Commtel Com216
Antenne\'s: Diamond RH771

flopper

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2008, 20:56:34 »
aha, ik begin het al door te krijgen!
iemand nog een leuke frequentie in de buurt van Leiden?

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2008, 21:09:00 »
Citaat van: "flopper"
iemand nog een leuke frequentie in de buurt van Leiden?

Die vraag kan je het beste stellen door een nieuw onderwerp te openen in viewforum.php?f=62
Noem dat bijvoorbeeld dan; Frequenties Leiden gezocht.