Auteur Topic: Overgang HTM (Den Haag) op Tetra netwerk  (gelezen 6005 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline wattman

• Gevorderd Lid
Overgang HTM (Den Haag) op Tetra netwerk
« Gepost op: 21 november 2007, 07:50:12 »
Wellicht al bekend bij de locale luisteraars, met ingang van 31 oktober is het nieuwe tetra netwerk voor de HTM in gebruik genomen. Het gaat voorlopig om medewerkers met portofoons.

Trams, Randstadrail en bussen zitten voorlopig nog op de Combo. Ook maakt Randstadrail op dit moment nog gebruik van de Entropia portofoons.

Volgens mijn bronnen begint men op korte termijn aan de ombouw van de bussen uit de serie 300 voor het nieuwe systeem. De Mercedes bussen van de serie 800 staan op de nominatie om buiten dienst te gaan, en zouden niet meer omgebouwd gaan worden. begint met bussen uit de 300 serie.

combofoontje

• Gast
Re: Overgang HTM (Den Haag) op Tetra netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 21 november 2007, 11:14:54 »
Nou de 300 serie (nieuwe berkhof bussen 25x) zijn inmiddels voorzien van Tetracom.
Nu is men bezig met de rest van de bussen (100 en 900 serie)
De verwachting is dat dit in januari klaar is (6 per dag)

Beveiligers, IC, Verkeersdienst en CTR (camera toezicht) hebben inmiddels een Tetracom porto.

p.s. het bedienningspaneel van combo blijft zitten dus uiterlijk zie je het niet !
De mobilofoon wordt dus ook met Tetracom hiermee bediend.

Offline wattman

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 21 november 2007, 15:22:35 »
Dank voor de update!
Dat gaat dan inderdaad erg hard.

Offline Pinokkio

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 1 december 2007, 19:22:43 »
Men bouwt circa 6 bussen per dag om, momenteel dus bussen uit de serie 100 en 900, waarbij men er naar streeft om de bussen om nummervolgorde om te bouwen.

De bussen uit de serie 800, 651 en 671 worden niet aangepast. Het contract met Combo is voorlopig verlengt tot medio half 2008.

Wanneer RandstadRail naar Tetra gaat, is nog niet bekend. Combofoontje moet de komende tijd dus nog gebruik maken van de oude communicatie-apparatuur  ;)

combofoontje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2 december 2007, 23:15:34 »
Citaat van: "Pinokkio"
Men bouwt circa 6 bussen per dag om, momenteel dus bussen uit de serie 100 en 900, waarbij men er naar streeft om de bussen om nummervolgorde om te bouwen.

De bussen uit de serie 800, 651 en 671 worden niet aangepast. Het contract met Combo is voorlopig verlengt tot medio half 2008.

Wanneer RandstadRail naar Tetra gaat, is nog niet bekend. Combofoontje moet de komende tijd dus nog gebruik maken van de oude communicatie-apparatuur  ;)

Nou begin ik toch nieuwschierig te worden wie jij bent.
Ik heb een idee........  ;)

Offline Pinokkio

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 8 december 2007, 01:45:25 »
Citaat
Nou begin ik toch nieuwschierig te worden wie jij bent.
Ik heb een idee........

Dat heb je helemaal goed  ;)

UIT!

Offline Pinokkio

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 1 juni 2008, 04:20:09 »
Inmiddels zijn alle trams, bussen en RandstadRailvoertuigen van HTM omgebouwd naar het Tetra-systeem. Slechts enkele oudere bussen maken nog gebruik van Combo, 4 van deze bussen zullende komende maand nog worden omebouwd (326, 653, 654 en 840). Entropia wordt nog gebruikt voor RandstadRail, maar ook hiervan is het einde in zicht.

Offline Pinokkio

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2008, 08:17:16 »
Zowel Combo als Entropia zij niet meer actief bij HTM.