Auteur Topic: Minder schepen, meer ontvangst  (gelezen 3625 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

ShippingRotterdam

• Gast
Minder schepen, meer ontvangst
« Gepost op: 8 november 2007, 21:36:58 »
De Maeslantkering en de Hartelkering zijn inmiddels gesloten. Ik gebruik helaas nog geen buitenatenne maar een Big Mag binnenatenne. Helaas kan ik daarmee nog steeds niet de gehele Rotterdamse haven mee ontvangen. Maar nu er minder scheepvaart op de vaarwegen zijn heb ik veel meer ontvangst. Ook de sectoren die ik normaal nooit kan ontvangen. Dat is raar lijkt mij. Zijn schepen dan ook stoorzenders voor ontvangers?

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
Re: Minder schepen, meer ontvangst
« Reactie #1 Gepost op: 14 november 2007, 21:05:44 »
Citaat van: "ShippingRotterdam"
De Maeslantkering en de Hartelkering zijn inmiddels gesloten. Ik gebruik helaas nog geen buitenatenne maar een Big Mag binnenatenne. Helaas kan ik daarmee nog steeds niet de gehele Rotterdamse haven mee ontvangen. Maar nu er minder scheepvaart op de vaarwegen zijn heb ik veel meer ontvangst. Ook de sectoren die ik normaal nooit kan ontvangen. Dat is raar lijkt mij. Zijn schepen dan ook stoorzenders voor ontvangers?

Lijkt mij sterk , ik denk dat je beter aan condities zou kunnen denken.
Met vriendelijke groeten , Ben

ShippingRotterdam

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 14 november 2007, 21:16:11 »
Ik ga eind van de maand even een buitenantenne aanschaffen, ik merk dat ik maar een derde van de Rotterdamse haven kan ontvangen, terwijl er veel meer in zit. Ook Schiphol kan ik vanuit hier niet ontvangen. Ik wil graag de Tower kunnen ontvangen.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #3 Gepost op: 14 november 2007, 23:06:59 »
Citaat van: "ShippingRotterdam"
Ik ga eind van de maand even een buitenantenne aanschaffen, ik merk dat ik maar een derde van de Rotterdamse haven kan ontvangen, terwijl er veel meer in zit.

Ook niet zo verwonderlijk natuurlijk. Zoals je zelf wel zult weten is alles daar in sectoren verdeeld. Elke sector heeft zijn eigen kanaal. Buiten die sector hoeft het signaal van het walstation ook eigenlijk niet te komen. Dus geen grote hoge antennes en geen hoge vermogens op de walstations. De schepen hebben immers ook een antenne in de mast staan en geen binnenantenne direct achterop de marifoon. En daarnaast werkt men nog wel eens met richtantennes en gebruiken sluizen en bruggen vaak maar zeer lage vermogens. Maar als jij een buitenantenne plaatst met goeie coax er onder dan zal je zeer zeker meer gaan ontvangen.