Auteur Topic: En zo kan het ook voor de pers  (gelezen 150417 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline SteKel

• Beginnend Lid
  • **
Re: En zo kan het ook voor de pers
« Reactie #30 Gepost op: 4 december 2007, 16:34:18 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "SteKel"
1530000 14:18:26 04-12-07 Testpage RCE-PGW testsuite speciaal voor de wantrouwenden Politie Haaglanden

Het lijkt erop dat elke 'nieuwe' politiecode direkt in aanmerking komt als politie-pers code? Ik denk dat ze daar geen PGW (Paging GateWay) voor nodig hebben, het -eventueel- alarmeren van de pers kan gewoon vanuit GMS net zoals ze dat in Rijnmond doen.....

Groeten, Peter.

Nee hoor, maar ik vond dat "speciaal voor de wantrouwenden" wel apart, dat deed me denken aan een soort kwinkslag naar de pers. Ik had geen flauw idee wat PGW betekent, tot nu dus. Weer wat geleerd! Weet je misschien ook wat RCE betekent? Alvast bedankt!
Groeten uit Den Haag,
Gerard

Michael

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 17 december 2007, 22:55:22 »
Nu nog 2 weken en dan begint het nieuwe jaar (2008) zoals ik al het nodige had gelezen verloopt alles spoedig met de persalarmering voor Rotterdam Rijnmond en wilde men in het nieuwe jaar de persalarmering gelden voor het gehele land. Ik zie daar nogal weinig in aangezien er tot heden nog niet echt word getest  :|

Wanneer zou officieel in het gehele land de persalarmering moeten gelden  :?  kan iemand daar nadere informatie over verschaffen ?

Offline Jeroen...

• Gevorderd Lid
    • http://www.hulpverleningsfotografie.nl
« Reactie #32 Gepost op: 19 december 2007, 19:15:55 »
Citaat van: "Michael"
Nu nog 2 weken en dan begint het nieuwe jaar (2008) zoals ik al het nodige had gelezen verloopt alles spoedig met de persalarmering voor Rotterdam Rijnmond en wilde men in het nieuwe jaar de persalarmering gelden voor het gehele land. Ik zie daar nogal weinig in aangezien er tot heden nog niet echt word getest  :|

Wanneer zou officieel in het gehele land de persalarmering moeten gelden  :?  kan iemand daar nadere informatie over verschaffen ?

Ze hadden inderdaad gezegd dat het in "het hele land/elke regio" zou komen, en dat ze dit eind 2007 begin 2008 waar wilde maken. Helaas heb ik zulke dingen wel vaker gehoord dus wat ik nu altijd nog maar zeg en denk is; eerst zien dan geloven.

Er is nou zoveel gezegd en beloofd wat niet is waargemaakt dus ik wacht nou eerst af en dan geloof ik het pas.
http://www.hulpverleningsfotografie.nl \";)\"

2x Uniden Bearcat UBC 60 XLT-2 | Realistic Pro 2006 | 6 x Motorola MX 3000 | 2x Portavox 3165 | MTS2000 | Discone X50 | 2x Jupiter | Bravo 802 | Galaxy v8.2

Offline kevin27

• Gevorderd Lid
« Reactie #33 Gepost op: 20 december 2007, 22:26:18 »
11:28:56 20-12-07-ALPHA-419 Schietpartij 1 Wilhelminakade rt TEST TEST TEST Utrecht
1430020Politie Rotterdam Rijnmond (Persalarm)

Een test voor utrecht lijkt het mij maar waarom dan op rotterdam rijnmond ?

Offline tcf

• Gevorderd Lid
« Reactie #34 Gepost op: 21 december 2007, 10:16:43 »
Waarschijnlijk hebben ze het even rustig op dat moment en zijn ze gewoon ff aan het testen.
Heeft vrijwel zeker niets met Utrecht te maken.
Wees verstandig, blijf jezelf

Offline kevin27

• Gevorderd Lid
« Reactie #35 Gepost op: 21 december 2007, 10:19:54 »
Nee okee maar vond het gewoon opvallend  ;)

Offline lifty

• Beginnend Lid
  • **
    • http://www.brandweervoertuigen.com
« Reactie #36 Gepost op: 21 december 2007, 19:04:22 »
Misschien dat er iemand uit de regio utrecht het systeem kwam bekijken en dat men daarvoor een test heeft gemaakt.
Ik weet uit betrouwbare bron dat er ook al een vertegenwoordiging uit Hollands-Midden is wezen kijken hoe het systeem in Rotterdam werkt.

Offline kevin27

• Gevorderd Lid
« Reactie #37 Gepost op: 21 december 2007, 19:08:01 »
Maar er is dus wel een redelijke kans dat het komt of zit ik er nou helemaal naast  ;)

Michael

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 21 december 2007, 22:56:59 »
Waarschijnlijk kun je niets anders doen dan gewoon afwachten en kijken of er wijzingen of nieuwe capcode's komen voor de Politie in de overige districten  ;)

Offline pd4sam

• Beginnend Lid
  • **
    • http://www.rtvdordrecht.nl
« Reactie #39 Gepost op: 22 december 2007, 22:01:28 »
Ik ben ook in volle verwachting van persalarmering via P2000 in de regio ZHZ 18.
Het zal wel een verbetering zijn als dat zover is. Maar goed we wachten af.

Michael

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 24 december 2007, 12:34:31 »
Ik was vanmorgen bij het Politiebureau in mijn woonplaats (Nuenen) en vroeg aan de Politie hoe het nu precies zat met het persalarm voor de regio; Zuidoost Brabant.

Hij vertelde mij als volgt dat tot nu toe alleen de Brandweer werkt op P-2000 maar van de Ambulance maar zeker (waar dit topic uiteindelijk over gaat) de Politie nog niets van op de hoogte is betreffende het Persalarm via P-2000 voor Zuidoost Brabant  :? en de agent in kwestie zei er nog bij of het persalarm wel nut heeft om te alarmeren via P-2000 als het ook prima werkt op C-2000. Hoe dan ook hij kon mij nog niets zinnigs hierover vertellen

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #41 Gepost op: 24 december 2007, 12:54:20 »
Ik was vanmorgen bij het Politiebureau in mijn woonplaats (Nuenen) en vroeg aan de Politie hoe het nu precies zat met het persalarm voor de regio; Zuidoost Brabant.

Hij vertelde mij als volgt dat tot nu toe alleen de Brandweer werkt op P-2000 maar van de Ambulance maar zeker (waar dit topic uiteindelijk over gaat) de Politie nog niets van op de hoogte is betreffende het Persalarm via P-2000 voor Zuidoost Brabant  :?

Deze zaken spelen op hoger niveau en het verbaast mij daarom ook niets dat men er op de bureau's (nog) niet van op de hoogte is. Sterker nog, op de meldkamers waar ik contacten heb daar weet men nog van niets, los van de berichten die via internet (hier bijvoorbeeld) circuleren, dus men heeft nog niets vernomen vanuit hun eigen organisatie.

Schiet allemaal niet echt op dus, maar dan nog (en zoals altijd) wachten we het maar gewoon af...

Groeten, Peter.

Michael

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 24 december 2007, 13:42:00 »
Om zich vind ik dat een slechte zaak als wij al vantevoren al weten dat vanaf het begin van 2008 het persalarm landelijk ingaat dat men van de Politie (zelfs op de meldkamers) daar nog nummer iets van afweten  :?

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #43 Gepost op: 24 december 2007, 14:04:06 »
Om zich vind ik dat een slechte zaak als wij al vantevoren al weten dat vanaf het begin van 2008 het persalarm landelijk ingaat dat men van de Politie (zelfs op de meldkamers) daar nog nummer iets van afweten

Je moet je dit soort zaken niet teveel aantrekken en de meldkamers minder verwijten. Een en ander is -zoals ik al zei- op hoger niveau besproken en dergelijke ambtelijke molens die draaien nu eenmaal niet zo snel. Ik hoor zoveel klaagzang over deze komende politieperscodes dat het bijna lijkt dat men als 'luisteraars' er rechten aan denkt te kunnen ontlenen.

ALS het ooit komt dan is dat slechts meegenomen. Mocht het toch niet komen (lijkt me sterk) dan is het gewoon jammer, ik snap het probleem niet helemaal...

Groeten, Peter.

Offline SteKel

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #44 Gepost op: 24 december 2007, 14:37:07 »
Hoewel ik de eerste ben die toegeeft dat ik me erg verheug op de aangekondigde alarmeringen en ik daardoor soms wat moeite heb om mijn enthousiasme en ongeduld in toom te houden, ben ik het hier wel met Peter eens.

Ik weet uit ervaring dat er vaak een hemelsbrede kloof bestaat tussen leiding en uitvoering van overheidsorganisaties. Dat veel meldkamers nog van niets weten, is dus niet zo verwonderlijk. Je moet volgens mij dan ook niet raar opkijken, als de meldkamers binnenkort gewoonweg ineens geconfronteerd worden met het gewijzigde beleid en er dan maar voor moeten zorgen dat het wordt ingevuld en uitgevoerd. Door het ontbreken van een fatsoenlijke en degelijke voorbereiding draaien de ambtelijke molens dan inderdaad traag. Wel zie je nu enige activiteit ontstaan in de vorm van delegaties die bij elkaar gaan kijken hoe de zaken geregeld kunnen worden of zijn. Ik denk dat dit momenteel alleen gebeurt bij de meer transparante korpsen, waar de leiding zich meer moeite getroost om het personeel te informeren en zaken goed te regelen.

Voor de goede orde, dit is mijn eigen inschatting. Het is niet mijn bedoeling om onterechte verwijten te maken of om een onjuiste voorstelling van zaken te geven, het geeft slechts weer hoe ik erover denk.
Groeten uit Den Haag,
Gerard