Auteur Topic: Moet toch niet gekker worden  (gelezen 7618 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline vuurvreter63

• p2kflex'er
  • *
    • www.vuurvreter.eu
Moet toch niet gekker worden
« Gepost op: 6 november 2007, 21:13:43 »
090250017:57:55 06-11-07 GROUP Prio 1 Assistentie CPA BEEKHUIZENSEWEG RHD 39786 (soort dieren: paard) Blusgroep spoed Velp / brandweer Rheden
090245417:57:55 06-11-07 GROUP Prio 1 Assistentie CPA BEEKHUIZENSEWEG RHD 39786 (soort dieren: paard) OvD spoed / brandweer Rheden

Nu de CPA gaat op treden als dierenambulance, vindt ik het niet vreemd dat de FRB misbruikt wordt voor ambulance taken  :x
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline voske

• Gevorderd Lid
Re: Moet toch niet gekker worden
« Reactie #1 Gepost op: 6 november 2007, 21:28:44 »
De melding wordt ook zo opgemaakt als iemand bijvoorbeeld van een paard is gevallen.

Michael

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 6 november 2007, 21:44:09 »
Is het niet gewoon zo dat er iemand van een paard is gevallen en dat de Brandweer moet assisteren ?

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 6 november 2007, 22:40:29 »
Citaat van: "vuurvreter63"
Nu de CPA gaat op treden als dierenambulance, vindt ik het niet vreemd dat de FRB misbruikt wordt voor ambulance taken  :x

Je kan aan de hand van de melding geen enkel waardeoordeel geven over wat er daar aan de hand is.

Verder wordt de brandweer niet misbruikt voor ambulancetaken. In de totale keten van hulpverleners kan de brandweer een zeer waardevolle en levensreddende rol vervullen als First Responder.

Ik vind de hele posting wat onzinnig, erg  :?  ?

Offline vuurvreter63

• p2kflex'er
  • *
    • www.vuurvreter.eu
« Reactie #4 Gepost op: 6 november 2007, 23:00:01 »
Citaat van: "Edwin Edeling"
Citaat van: "vuurvreter63"

Je kan aan de hand van de melding geen enkel waardeoordeel geven over wat er daar aan de hand is.

Was bedoeld als een posting met een knipoog, maar dat ontgaat de meeste kennelijk.

Verder wordt de brandweer niet misbruikt voor ambulancetaken.

In dat geval zullen de meningen verdeeld blijven (spreek helaas uit ervaring). Door de regionalisering worden ambulance's door het hele (regio) gebied ingezet en vindt restdekking niet meer plaats, waar door FRB die gaten mag opvullen die de CPA laat ontstaan. En ik vergeet het bekende VWS niet.
Om het wat duidelijker te maken, het volgende.
Vroeger had men een bepaald gebied, en wanneer het te druk werd, werdt er altijd gezorgd voor een ambulance die in het betreffende gebied achter bleef. En dat is nu anders, is het gebied leeg, dan wordt een VWS aangestuurd met een aanrijtijd van dik een half uur, en in de tussentijd mag de FRB op de melding af, want dan klinkt elke melding opeens als "Hartfalen".

In de totale keten van hulpverleners kan de brandweer een zeer waardevolle en levensreddende rol vervullen als First Responder.

Mits goed geregeld, zekers, maar niet als plaatsvervanging voor een ambulance want daar zijn we niet voor opgeleid.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Rolf-Lim-z

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 7 november 2007, 18:48:25 »
Als het paard word aangereden en de ruiter ligt met een been onder het paard dan denk ik toch dat je kunt spreken van een beknelling....toch?

Rolf
Spel fouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.