Auteur Topic: UBC785XLT frequentie invoeren  (gelezen 4969 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

stevenf

• Gast
UBC785XLT frequentie invoeren
« Gepost op: 26 oktober 2007, 12:01:23 »
Hallo allemaal,

Ik heb zojusit een nieuwe scanner gekocht, de UBC785XLT.

Mijn vraag is, hoe kan ik snel een frequentie intikken en actief maken zonder de frequentie in een geheugen kanaal te hoeven stoppen?

Ik luister vaak naar de luchtvaart, en als een vliegtuig overschakelt naar een andere frequentie dan wil ik mee gaan. Op mijn oude scanner typte ik de nieuwe frequentie in en drukte op enter zo kon ik gelijk de nieuwe frequentie horen, maar bij de UBC785XLT lijkt het erop dat ik eerst de frequentie in het geheugen moet zetten. Niet er handig, lijkt mij dat ik toch iets over het hoofd zie.

Alvast bedankt!

ShippingRotterdam

• Gast
Re: UBC785XLT frequentie invoeren
« Reactie #1 Gepost op: 26 oktober 2007, 12:09:12 »
Het makkelijkste is gewoon de frequentie in het geheugen zetten en dan de scanner automatisch laten zoeken door het geheugen naar active frequenties.

stevenf

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 26 oktober 2007, 14:06:18 »
Helaas zitten er in de luchtvaartband heel erg veel frequenties, te veel om in het geheugen te zetten. Ook zou ik dan niet weten op welke geheugenplaats een bepaalde frequentie zou staan.

Dus is er geen manier om gewoon een frequentie in te typen en deze te beluisteren zonder een frequentie helemaal in het geheugen te zetten?

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #3 Gepost op: 26 oktober 2007, 14:25:59 »
Citaat van: "stevenf"
Dus is er geen manier om gewoon een frequentie in te typen en deze te beluisteren zonder een frequentie helemaal in het geheugen te zetten?

Nee, je dient bij de 785 altijd de frequentie in een kanaal op te slaan.

Offline NRG

• Beginnend Lid
  • **
Re:
« Reactie #4 Gepost op: 26 april 2009, 18:37:46 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "stevenf"

Nee, je dient bij de 785 altijd de frequentie in een kanaal op te slaan.

Misschien een tip ,als je op een geheugen frequentie staat kan je door 1 druk op de VFO knop naar de andere frequentie toedraaien in VFO mode, althans bij mijn 780xlt !
Misschien niet de perfekte of snelle oplossing maar het werkt.
Maar beste is de frequentie in het geheugen te plaatsen.
[size=150]N[/size][size=150]R[/size][size=150]G[/size]

Offline Elmer

• Gevorderd Lid
    • http://rigreference.com
« Reactie #5 Gepost op: 26 april 2009, 20:25:10 »
Ik ben hier zelf ook tegenaan gelopen. Een perfecte oplossing heb ik nog niet gevonden, maar dit komt wel heel dicht bij:
- Zorg dat de VFO draaiknop op FREQUENCY staat (indrukken om te wijzigen)
- Toets te gewenste frequentie in
- Draai een tikje aan de VFO. Je zit nu 1 stap van de gewenste frequentie af.

Als iemand een betere oplossing weet hoor ik het ook graag! Net als een eenvoudige optie om te wisselen tussen AM/FM, nu is de enige manier om een kanaal op te slaan en daarna het opgeslagen kanaal aan te passen... veel te ingewikkeld!
RigReference.com | Ham Radio Equipment

Uniden UBC785XLT | Uniden UBC3500XLT | Puxing PX-888 | Yaesu FT-450