Auteur Topic: Slecht ontvangst met sprietantenne op UBC9000XLT  (gelezen 5804 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

ShippingRotterdam

• Gast
Slecht ontvangst met sprietantenne op UBC9000XLT
« Gepost op: 11 oktober 2007, 19:02:52 »
Ik heb tegenwoordig bar slechte ontvangst met de sprietantenne die achterop m'n UBC9000XLT zit, ik wilde in eerste instantie een buitenantenne, maar daar wil ik nog even mee wachten totdat ik genoeg geld daarvoor heb. Met m'n handscanner de UBC280XLT en een rubberduck antenne heb ik nog beter bereik, dat zou juist andersom moeten zijn.

Nu kwam ik de volgende antenne tegen op internet: BT 1 Big Mag Scannerantenne 25-1300MHz. Ik wil graag vragen aan iedereen die deze antenne heeft, wat zijn ervaring met deze antenne is.

Offline Wolfhound

• Top Lid
Re: Slecht ontvangst met sprietantenne op UBC9000XLT
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2007, 20:15:49 »
er is natuurlijk veel weggevallen(politie, enz)
als je daar op doelt, klopt het dat je weinig ontvangt, als je echter met je pocketscanner MEER ntvangt dan met de 9000, dan zou ik maar eens kijken, of de binnenkern van de bnc plug(binnenin de scanner) niet toevallig los zit,
succes!!
m.vr.gr.John ;)
In grateful remembrance  of the 32nd T.F.S.  1954-1994.
                               " WOLFHOUNDS"
       Soesterberg Airbase.                Netherlands

ShippingRotterdam

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 11 oktober 2007, 20:17:09 »
Nee daar doel ik niet op, ik doelde meer op de ontvangst met de antenne. M'n handscanner met een rubberduck antenne ontvangt meer dan een tafelscanner met een sprietantenne. Ik denk dat die antenne het begeven heeft.

Bijvoorbeeld, ik luister een luchtvaart frequentie af en die zet ik in beide scanners, dan heb ik een veel betere ontvangst met m'n UBC280XLT met een rubberduck dan met m'n UBC9000XLT met een sprietantenne.

Offline Wolfhound

• Top Lid
« Reactie #3 Gepost op: 11 oktober 2007, 20:25:54 »
vreemd. ik zou zeggen dat een basiscanner beter presteert...........
gr John ;)
In grateful remembrance  of the 32nd T.F.S.  1954-1994.
                               " WOLFHOUNDS"
       Soesterberg Airbase.                Netherlands

Offline Meeluisteraar (R.I.P.)

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 11 oktober 2007, 20:31:58 »
Probeer eens of je betere resultaten krijgt als je de antenne korter of langer maakt.
SDS200E + Diamond X-50, 125XLT + Diamond MR77, SDS100E.

ShippingRotterdam

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 12 oktober 2007, 15:23:17 »
Al geprobeert maar het helpt niets. Nu een volgende test gedaan: ik heb in beide scanners de volgende frequentie erin gezet: 118.4750, m'n UBC9000XLT ontvangt de frequentie heel soms en m'n UBC280XLT met rubberduck ontvangt hem aldoor.

Offline Meeluisteraar (R.I.P.)

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: 12 oktober 2007, 15:45:02 »
Je hebt toevallig niet per ongeluk de ATT-toets (antenneverzwakker) ingedrukt?
SDS200E + Diamond X-50, 125XLT + Diamond MR77, SDS100E.

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #7 Gepost op: 12 oktober 2007, 15:52:53 »
Als je binnenshuis luistert kan de plaats van de antenne ook heel veel uitmaken, een decimeter verplaatsen maakt soms verschil tussen geen- en wél ontvangst; zelfs voor een raam met vrij zicht. Heb je die test ook op precies dezelfde plaats gedaan?
Sommige basisscanner kunnen van nature ook wat "dover" zijn om beter tegen oversturing te kunnen.

ShippingRotterdam

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 12 oktober 2007, 18:36:29 »
Citaat van: "Meeluisteraar"
Je hebt toevallig niet per ongeluk de ATT-toets (antenneverzwakker) ingedrukt?

Nee die staat bij beide scanners uit. Daar kan het niet aan liggen, maar ik blijf het raar vinden dat ik met m'n handscanner meer ontvang dan met m'n tafelscanner die een stuk duurder was. Maar ik ga morgen eens even informeren naar een goeie antenne. De Big MaG antenne leek mij ook wel wat.

@MarkSchutte:

Ik heb de test uitgevoerd maar geen resultaat, ik denk zelf dat het aan de antenne ligt.