Auteur Topic: Actieve binnen antenne  (gelezen 5704 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Carl

• Gevorderd Lid
Actieve binnen antenne
« Gepost op: 14 juli 2007, 14:42:55 »
Heeft iemand ervaring met een actieve binnen antenne?.Scheelt het veel met het standaard bij geleverde antenne?.Het gaat mij vooral om de luchtvaart band.Ik woon in beneden huis in Rotterdam zuid, maar hoor 16 hoven vrijwel niet.Buiten antenne is geen optie.

exLid057

• Gast
Re: Actieve binnen antenne
« Reactie #1 Gepost op: 14 juli 2007, 15:19:14 »
Citaat van: "Carl"
Heeft iemand ervaring met een actieve binnen antenne?.Scheelt het veel met het standaard bij geleverde antenne?.Het gaat mij vooral om de luchtvaart band.Ik woon in beneden huis in Rotterdam zuid, maar hoor 16 hoven vrijwel niet.Buiten antenne is geen optie.

Een actieve antennne te nemen voor binnen huis zal ik je afraden, je kan beter een antenne nemen die een beetje breedbandig is dan wel afgepiekt voor de freq waar je wil gaan luisteren.

Offline Carl

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 14 juli 2007, 15:32:48 »
Waar koop ik zo,n antenne ?. en hoe piek ik hem tussen de 118 en 135 mhz.

exLid057

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 14 juli 2007, 15:47:11 »
Waar koop ik zo,n antenne ?. en hoe piek ik hem tussen de 118 en 135 mhz.

Het afpiekken van een antenne is eigelijk de antenne afstellen op de freq waar je graag wil naar luisteren, dit kan alleen met antenners die een spriet hebben ( en zonder spoel ) die je dan weer tot een bepaalde lengte dan moet knippen,maar om jou niet alteveel werk tegeven zal ik
 als ik jou was gaan voor de D-777 , deze heeft goede onvangst op de UHF en redelijk goede ontvangst op de VHF.

Ik denk dat je wel ergens in Rotterdam, nog wel een winkel hebt die dat  nog wel verkoopt, kan alleen even niet op de naam komen van die winkel in Rotterdam.

Offline Carl

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 14 juli 2007, 16:01:52 »
Ik denk dat ik het niet voor elkaar krijg om zo,n antenne in huis te hangen(mijn vrouw ziet me aankomen). Is een actieve binnen antenne echt zo slecht ?.Hoeveel procent zou het schelen ?.

exLid057

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 14 juli 2007, 16:13:00 »
Ik denk dat ik het niet voor elkaar krijg om zo,n antenne in huis te hangen(mijn vrouw ziet me aankomen). Is een actieve binnen antenne echt zo slecht ?.Hoeveel procent zou het schelen ?.

Ja als je een actieve antenne gaat gebruiken, ga je meer ontvangen, maar dan ook meer storing, tevens zijn die dingen ook zo stuk heb ik me laten vertellen.

Heb jij geen zolder ? die niet geisoleerd is dan kan je hem daar plaatsen en heb je er geen last van.

En als ik je het mag vragen, waarom geen opsie om hem buiten neer te zetten ??

Offline Carl

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: 14 juli 2007, 16:44:11 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
En als ik je het mag vragen, waarom geen opsie om hem buiten neer te zetten ??

Ik woon (tijdelijk) in een beneden huis op Zuid,met 0,0 ruimte buiten.
Maar misschien ik kan iets aan de binnenkant van het raamkozijn boren.

Offline Tom(zulu10)

• Top Lid
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
« Reactie #7 Gepost op: 14 juli 2007, 17:11:23 »
Waar koop ik zo,n antenne ?.

Ik zou het hier eens proberen Radio Abč  2de Middellandstraat 18-22 Rotterdam.

Offline Carl

• Gevorderd Lid
« Reactie #8 Gepost op: 14 juli 2007, 17:19:12 »
Bedankt voor alle info

Offline Carl

• Gevorderd Lid
« Reactie #9 Gepost op: 19 juli 2007, 20:32:33 »
Was bij de Lidl en zag deze antenne  http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c. ... merantenne
Ik denk ach voor die 10 euro,ik probeer het gewoon ,verloop stekker erop.En zowaar komt EHRD twr en app weer stevig binnen.Wat giller :P:P