Auteur Topic: Frequentietabellen voor scanners 2008  (gelezen 56591 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Frequentietabellen voor scanners 2008
« Gepost op: 20 juni 2007, 09:49:01 »
Geachte medehobbyist,

Van de uitgeverij heb ik te horen gekregen dat de huidige editie van mijn boek "Frequentietabellen voor scanners" bijna is uitverkocht. Nou kunnen ze er wel wat bij drukken maar dat gaat niet per 5 of 10. Ik denk dat je dan moet denken in waardes van 50 of 100. Omdat zoveel boeken misschien nu ook weer niet verkocht zullen worden vind men dat een beetje zonde. Vooral omdat het de bedoeling was om begin 2008 met een nieuwe editie te komen.

Het ligt nu dan ook in de bedoeling om de editie 2008 al eind van het jaar uit te brengen. Om dat te kunnen realiseren zal ik ongeveer eind september / beging oktober al mijn bestanden die nodig zijn om er een boek van te maken in moeten leveren bij de afdeling opmaak.

Dus mochten er voor die tijd mensen zijn die nog nieuwe/vervallen frequenties hebben, of iets anders in het boek er bij willen zien, laat het dan voor die tijd nog even weten.

Ook zoek ik nog serieuze mensen die voor een aantal hoofdstukken in simpele en begrijpelijke taal een verhaaltje willen schrijven.
Bijvoorbeeld voor luchtvaart en scheepvaart zoek ik nog iemand en voor radioamateurs heb ik al iemand op het oog.

Dus mocht iemand zich geroepen voelen om enige bijdrage aan de nieuwe editie te leveren, zeer graag.
Het boek is niet alleen voor jullie maar ook door jullie.

Groet, Johan Beck
Auteur Frequentietabellen voor scanners.

Offline JohnG

• Beginnend Lid
  • **
Re: Frequentietabellen voor scanners 2008
« Reactie #1 Gepost op: 20 juni 2007, 18:02:18 »
Hoi Johan,

Wellicht een aantal suggesties voor je boek:

Uitbreiden met diverse onderwerpen zoals:

Decoderen van P2000
Decoderen van Morse
Decoderen van RTTY
Decoderen van HF FAX
Decoderen van Packet
Decoderen van Satellietbeelden (137MHz, NOAA, Meteosat)
Ontvangen van Luchtvaart (ACARS, Planeplotter)
Ontvangen van Scheepvaart (Marifoon en Shiplotter)

Diverse Antenne en breedbandversterkers.

Type/soorten breedbandontvangers/scanners.

Hardware (maken van discriminatoruitgang, e.d.)

Software. (decoderen)

Van elk bovenstaande onderwerpen heb ik voor mezelf een "project " gemaakt om het een en ander voor elkaar te krijgen.

Kortom een mix van frequenties, tools en tips en de zaken die een Luisteramateur/Scannerfan bezig houd.

Een soort handboek om allerlei zaken op te zoeken.

Let op: dit is wel een gedachtespinsel van me, ik realiseer me wel dat er haken en ogen aan vast zitten om de diverse informatie (internet) te verzamelen. Maar ik kon het niet laten om toch even te reageren.

John
Icom IC-R8500 - Icom IC-R8600 - Icom IC-R30 - JIM M-75 - Longwire - AOR LA400

Michael

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 20 juni 2007, 21:12:39 »
Misschien is het ook een idee Johan om een apart hoofdstuk te maken van alle vrije frequentie's. Ik doel met name de vrije frequentie's die af en toe in de lucht zijn met o.a vaste evenementen hier en daar in het land. Zoals o.a in Eindhoven b.v de intocht van Sinterklaas  :P  ELE Rally, Pro-Tour Eindhoven, Kermis in Eindhoven e.o etc. etc.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #3 Gepost op: 20 juni 2007, 21:20:45 »
Algemene evenementenfrequenties staan al in het boek.
Ik ga die niet per evenement opnemen omdat die elk jaar weer kunnen verschillen.

Michael

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 20 juni 2007, 21:28:02 »
Huh  :?  op welke pagina dan van jou boek (pakt het boek van Johan erbij) en gaat even kijken...

Ik zie hier wel iets staan van tijdelijk gesloten netten. Dat zijn een stuk of 32 frequentie's  :|

Wat ik bedoelde was als er een Evenement is in Eindhoven e.o is het dan het makkelijkst om al die 32 frequentie's in te programmeren in mijn scanner ? of vaste frequentie's wat altijd weer terug komt (dus jaarlijks terug komt ?)

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #5 Gepost op: 20 juni 2007, 21:32:21 »
Citaat van: "Michael"
Huh  :?  op welke pagina dan van jou boek (pakt het boek van Johan erbij) en gaat even kijken...

Ik zie hier wel iets staan van tijdelijk gesloten netten. Dat zijn een stuk of 32 frequentie's  :|

Die moet je ook hebben.

Citaat van: "Michael"
Wat ik bedoelde was als er een Evenement is in Eindhoven e.o is het dan het makkelijkst om al die 32 frequentie's in te programmeren in mijn scanner ? of vaste frequentie's wat altijd weer terug komt (dus jaarlijks terug komt

Het makkelijkste is om al die frequenties te programmeren. Of gebruik een scanner met CloseCall.
En zoals ik al zei, van vaste evenementen neem ik geen frequenties op. Er is geen enkele garantie dat frequenties die in het verleden zijn gebruikt ook in de toekomst weer worden gebruikt.

Offline Uncle Scrooge

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 20 juni 2007, 22:13:22 »
Wat moet er precies over de scheepvaart geschreven worden?
[size=85]| Uniden Bearcat 800XLT @ Sirio SD1300N + Diamond X50N | Icom IC-E91 | Puxing PX-2R | Infostream Xstream 3 |[/size]

Offline Mars/M [Niet meer actief]

• Gevorderd Lid
« Reactie #7 Gepost op: 23 juni 2007, 15:29:51 »
Ik heb nog wel een wens voor het boek "Frequentietabellen voor scanners". Het zou mij erg handig lijken als er bijvoorbeeld achterin het boek een totaallijst zou zitten op volgorde van frequentie (bijv. van laag naar hoog) met daarachter de verschillende gebruikers. Zo zou je een gevonden frequentie snel terug kunnen zoeken in de lijst of er een gebruiker van bekend is. Nu moet je eigenlijk het hele boek door om te kijken of je die frequentie ergens kan vinden, want vaak weet je immers niet waar het signaal exact vandaan komt (welke plaats) en wie de gebruiker is (in welke categorie je moet beginnen te zoeken).
Ik begrijp dat het boek daardoor een stuk dikker (en waarschijnlijk duurder) wordt (want alles staat er dan dubbel in) maar het zou het boek als naslagwerk mijns inziens een stuk gebruiksvriendelijker maken.
vr.gr.
Mars

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #8 Gepost op: 23 juni 2007, 15:32:37 »
Een complete lijst achter in het boek is het afgelopen jaar door meerdere mensen als wens uitgesproken. Ik ga dit dan ook zeker doen.

Offline Mars/M [Niet meer actief]

• Gevorderd Lid
« Reactie #9 Gepost op: 23 juni 2007, 16:02:26 »
thanx, perfect!

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #10 Gepost op: 23 juni 2007, 20:24:08 »
Citaat van: "Johan Beck"
Een complete lijst achter in het boek is het afgelopen jaar door meerdere mensen als wens uitgesproken. Ik ga dit dan ook zeker doen.

Eigenlijk is zo'n lijst minstens net zo belangrijk als de diverse rubrieken;
je hoort iets op een bepaalde frequentie en wilt weten wie de gebuiker is.
En als ie niet in het boek staat en je komt zelf achter de gebruiker stuur je Johan gewoon een mailtje...

Offline Wolfhound

• Top Lid
« Reactie #11 Gepost op: 26 juni 2007, 07:59:34 »
De Kleyn containers staan nog met standplaats De Bilt, dit is al enige jaren Den Dolder,(kleinigheidje)
heb ze nog niet gehoord trouwens.
Dorrestein containers hoor ik nooit meer op 163.030

m.vr.gr.John (Zeist)
In grateful remembrance  of the 32nd T.F.S.  1954-1994.
                               " WOLFHOUNDS"
       Soesterberg Airbase.                Netherlands

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #12 Gepost op: 26 juni 2007, 10:33:13 »
Citaat van: "john"
De Kleyn containers staan nog met standplaats De Bilt, dit is al enige jaren Den Dolder,(kleinigheidje)
heb ze nog niet gehoord trouwens.

Frequentie? Dat zoekt wat makkelijker namelijk.

Offline Wolfhound

• Top Lid
« Reactie #13 Gepost op: 26 juni 2007, 10:43:19 »
159,730
m.vr.gr.John :)
In grateful remembrance  of the 32nd T.F.S.  1954-1994.
                               " WOLFHOUNDS"
       Soesterberg Airbase.                Netherlands

Offline Bleij

• Moderator
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
« Reactie #14 Gepost op: 1 juli 2007, 20:30:06 »
Ik zal je op tijd weer de gegevens aanleveren voor het hoofdstuk KNRM ;)