ok ja je hebt nadat ik het leest wel gelijk :?
Bij deze even een openbare reaktie ten aangezien van het geklaag over de monitorcode, de conclusie dat het "allemaal lekker werkt op de AC" en jouw reaktie via PB waarvan ik totaal niet gediend ben.
P2000 is een alarmeringsnetwerk voor de hulpdiensten. 99% van de bezoekers van dit forum maakt hier geen deel van uit, maar voeren wel het hoogste woord. P2000 wordt geclaimd als een soort gemeengoed en de klachten zijn niet van de lucht als de hobbyist niet wordt voorzien van een monitorcode.
Je moet GVD blij zijn dat je met P2000 nog iets van de hulpdiensten mee kunt krijgen, maar sommige lieden zijn volgens mij nooit tevreden.Wil je soms persoonlijk gebeld worden door de meldkamer bij bepaalde incidenten en/of nieuwe ontwikkelingen? Dat je met P2000 nog iets van de hulpdiensten kunt meekregen is puur toeval omdat men in eerste instantie de alarmering vergeten was en achteraf tot de conclusie kwam dat dit helemaal niet mogelijk is via C2000. Dus toen is in een later stadium een separaat alarmeringsnetwerk aan het digitale project "C2000" toegevoegd. Met dank aan de slechte voorbereiding van het project dus.
Vervolgens zitten hier een paar lieden die zonder kennis van enige zaken (werkt er niet toevallig een zeker familielid bij de brandweer Sander?) durven te klagen over de gang van zaken waar ze totaal geen bemoeienis mee hebben. Ga lekker naar de bakker om hem te vertellen dat hij zijn broden niet goed bakt of naar de slager om te zeggen dat zijn vlees niet deugt.
Voorts word ik via PB benaderd dat ik mensen zou afzeiken?? Sorry hoor, maar iemand verwijt (onterecht) de hulpdiensten hun zaken niet goed op orde te hebben en als ik dat (op mijn eigen wijze) corrigeer, dan ben IK aan het zeiken? Man ga toch lekker achter brandweerwagens aan rijden...
Tot slot zou ik alleen maar mensen op fouten wijzen en niet vertellen hoe de vork werkelijk in de steel zit. Misschien kun je de Hulpverleningsdienst Brabant-Noord bellen of ze het migratieplan zsm naar je toe kunnen sturen. Het is immers openbare informatie, want P2000 is van ons allemaal toch?
De moraal van de laatste alinea, ik hoor inderdaad weleens wat, maar niet alles wat ik hoor is logischerwijs voor (direkte) publicatie vatbaar. Er verschijnt 1 nieuwe code of 1 nieuwe ontwikkeling en men moet direkt alles weten. Het lijkt wel gisteren toen alleen Amsterdam nog op de oude frequentie 164.7500 alarmeerde. De tijd gaat zo snel, wacht gerust af en alles wordt vanzelf duidelijk. Waarom nou dat eeuwige "wanneer", "hoe lang nog", etc... Het komt wanneer het komt en de kennis daarvan verandert er helemaal niets aan.
Helaas is het wel erg lang geleden dat er een nieuwe regio op P2000 verscheen, sommigen zijn bepaalde dingen vergeten, anderen zijn dusdanig nieuw dat ze bepaalde zaken simpelweg niet weten. Het GMS van Brabant-Noord moet nu 2 dingen doen, enerzijds naar KPN alarmeren en anderzijds naar P2000. Voor buitenstaanders is dat 1 pot nat, een andere frequentie en 2 berichten die nu samen zijn gevoegd tot 1 bericht. Sorry, maar er komt veel meer bij kijken en het is echt niet allemaal even simpel als je misschien denkt. Andere regio's alarmeerden parallel analoog en P2000. Nu moet GMS op 2 totaal verschillende manieren "semafoneren" en dat is complexer dan je denkt. De testberichten van enkele weken terug kwamen uit een apart testsysteem. Dat had niets met KPN van doen en hoefde zich alleen met P2000 bezig te houden. Het is een aardige klus om elk korps wat nu 'live' gaat op P2000 om te zetten in het operationele GMS. Sommige dingen "bijten" elkaar en kunnen pas worden aangepast zodra alles over is om ongewenste zaken op KPN te voorkomen. Tegen die tijd kunnen er dus ineens dingen veranderen, omdat daar dan pas de ruimte voor is.
Last but not least, waar gewerkt worden fouten gemaakt. Als je denkt dat elke capcode maar 1x moet worden ingevoerd dan moet je zelf eens een dagje capcodes gaan inkloppen in GMS om te ontdekken dat sommige codes wel 100x voorkomen in de vele verschillende inzetvoorstellen. Een foutje is dan ook snel gemaakt! Maarja als iedereen daarvan kan meegenieten dan is het wel erg makkelijk om de meldkamer af te branden, elke seconde telt als er levens op het spel staan, dus die menselijke robots op de meldkamer kunnen en mogen geen fouten maken, toch??
Het magische woord :
afwachten en niet klagen over zaken waarvan je de details niet kent, ook al ken je iemand die dicht bij het vuur zit. Hoe vaak die er wel niet naast zitten wil je echt niet weten. Klok en klepel?
Groeten, Peter. En natuurlijk de beste wensen voor iedereen!