Elsinga,
Sinds vorig jaar heeft de binnering (baco's en dergelijke langs de baan) een nieuw netwerk digitaal, deze is doorgekoppeld naar 172.050MHz. De reden is dat de postleider op een bacopost ALLEEN een portofoorn draagt. De anderen op die post kunnen live meeluisteren nog via de oude frequentie zodat zij ook meteen kunnen schakelen als Racecontrol in de lucht met een ongeval o.i.d. Dit scheelt de Postleider een extra keer het verhaal over te brengen.
De oude portofoons van de binnenring zijn gegaan naar de buitenring: 153.15625 - 148.55625 186,2 Hz
Deze word gebruikt tijdens de normale evenementen
Tijdens de TT worden er extra portofoons ingehuurd bij Venema Gieten 469.5700 459.5700 100 Hz
Deze word gebruikt als er veel verkeer drukte is en zo ontstaat er een 2e aprt verkeersnet voor alle verkeerregelaars en extra CP.
De eigen VHF portofoons (153 MHz) zoals hierboven omschreven word dan gebruikt voor de vrijwilligers die niets met verkeer te maken hebben maar wel met bijvoorbeeld kaartverkoop en eventueel parkeren voor onderling verkeer alhoewel daar ook wel eens wat voor werd ingehuurd.
Voor de rest kunnen de frequenties van de beveiliging, SBK organisatie en Dorna wel uit je lijst, deze zijn inmiddels ook allemaal digitaal. Interguard werkt al tijden niet meer op het circuit. Met drukke evenementen staat JENS security aan de poort.
Dit zijn de frequenties die ik monitor de rest hoor ik tijdens evenementen niets op op of ze worden gebruikt als ik niet thuis ben.