Auteur Topic: 153,35 MHz in Haaglanden  (gelezen 2169 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Bob

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
153,35 MHz in Haaglanden
« Gepost op: 2 april 2007, 21:08:40 »
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat 153,35 MHz werd gebruikt door de Amerikaanse ambassade. Vanavond hoorde ik er steeds een POCSAG-signaal op, en ben richting de Amerikaanse Ambassade gereden. Daar was het signaal niet sterker.
Aan de kant van het huis waar de PC's staan waarop ik eenvoudig zou kunnen kijken om wat voor data het gaat, is het signaal te zwak. Het signaal lijkt dus van de kust te komen.
Met een ontvanger op 153,35 MHz, en een andere ontvanger waarmee ik alle actuele frequenties van http://www.discriminator.nl/frequenties/freq-nl.html langsliep, geen match gevonden.
Op het web gezocht en http://www.m1cvc.uklinux.net/radio_frqlst_pgr.html gevonden. Het signaal zal dus wel "Nationwide Page One Ch 03" zijn.

Groeten,

  Bob

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7566
  • PE1RFR
Re: 153,35 MHz in Haaglanden
« Reactie #1 Gepost op: 3 april 2007, 14:12:24 »
Citaat van: "Bob"
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat 153,35 MHz werd gebruikt door de Amerikaanse ambassade. Vanavond hoorde ik er steeds een POCSAG-signaal op, en ben richting de Amerikaanse Ambassade gereden. Daar was het signaal niet sterker.
Aan de kant van het huis waar de PC's staan waarop ik eenvoudig zou kunnen kijken om wat voor data het gaat, is het signaal te zwak. Het signaal lijkt dus van de kust te komen.

Er waren gisteren condities en de 153 MHz wordt in Engeland veel gebruikt voor semafonie. Zo zit op 153.3250 bijvoorbeeld een sterk FLEX netwerk net als op 153.0250.

Groeten, Peter.

Offline Bob

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: 153,35 MHz in Haaglanden
« Reactie #2 Gepost op: 3 april 2007, 17:39:13 »
Citaat van: "hunter"
Er waren gisteren condities en de 153 MHz wordt in Engeland veel gebruikt voor semafonie. Zo zit op 153.3250 bijvoorbeeld een sterk FLEX netwerk net als op 153.0250.

Ik heb gisteravond nog een paar Engelse pagingfrequenties uit de genoemde lijst uitgeprobeerd en ik ontving ze allen.

Groeten,

  Bob