Auteur Topic: vr5000  (gelezen 9277 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

elco

• Gast
vr5000
« Gepost op: 19 maart 2007, 16:36:22 »
Hallo allemaal

Heeft er iemand ervaring met VR5000 van Yaesu.

Ik denk er over om hem te kopen. Maar ik ben benieuwd wat de ervaringen er mee zijn.

Gr  elco

Offline MTH

• Gevorderd Lid
Re: vr5000
« Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2007, 17:12:25 »
Prima ontvanger, heb destijds getwijfelt tussen de VR5000 en de AOR 8600mk2 en heb deze beide ontvangers naast
elkaar kunnen vergelijken.
Mijn keuze viel toch op de AOR, omdat de AOR ietsjes gevoeliger was op VHF en UHF.
Verder een pracht ontvanger !!!

Marc !

exLid057

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2007, 06:01:08 »
Citaat van: "elco"
Hallo allemaal

Ik denk er over om hem te kopen. Maar ik ben benieuwd wat de ervaringen er mee zijn.

Gr  elco

Mijn ervaring met de VR-5000 was knude, slechte ontvangst en je moet er geen verstekte antenne achter zetten wand dan gaat hij over zijn nek.

Je kan er beter een kale discoon er achter zetten, zet deze antenne ook weer niet te hoog wand ook dan gaat hij over zijn nek.

Mijn tip spaar even door en koop een anderen, als je VHF en UHF wild ontvangen neem dan een 780xlt maar alsjeblief geen VR-5000.

Richard

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2008, 21:25:34 »
Hoi, Ik wilde evve reageren, de Yaesu vr-5000 is een uitstekende ontvanger, het probleem
is echter dat hij best moeilijk te hanteren is, maar dat komt omdat hij zo uitgebreid is. Hij heeft
zoveel mogelijkheden dat je door de bomen het bos niet meer ziet. En als je niet al te handig bent
met bedieningen dan is dit apperaat al snel een crime, en word de schuld naar de ontvanger geschoven.
Ik heb hem hier vergeleken met de Aor 5000, goed apperaat trouwens, maar de yeasu is toch beter. En waarom zoveel geld uitgeven voor iets minder?
Binnenkort heb ik me nieuwe aor da753g antenne, en kunnen we weer fijn zonder ruis en oversturing de satalieten ontvangen.

Groet ;)

exLid057

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 31 januari 2008, 21:33:54 »
Citaat van: "Richard"
Hoi, Ik wilde evve reageren, de Yaesu vr-5000 is een uitstekende ontvanger, het probleem
is echter dat hij best moeilijk te hanteren is, maar dat komt omdat hij zo uitgebreid is. Hij heeft
zoveel mogelijkheden dat je door de bomen het bos niet meer ziet. En als je niet al te handig bent
met bedieningen dan is dit apperaat al snel een crime, en word de schuld naar de ontvanger geschoven.
Ik heb hem hier vergeleken met de Aor 5000, goed apperaat trouwens, maar de yeasu is toch beter. En waarom zoveel geld uitgeven voor iets minder?
Binnenkort heb ik me nieuwe aor da753g antenne, en kunnen we weer fijn zonder ruis en oversturing de satalieten ontvangen.

Groet ;)

Als jij echt de Aor 5000 dan merk jij zeker 100% het verschil tussen die twee ontvangers, wand de VR5000 heb ik gehad en dat ding is zoooooo doof als maar kan, dit is mijn mening, en de Aor is toch wel DE best ontvangers die er zijn en daar KAN echt geen VR5000 tegen op..

Gert Jan

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 31 januari 2008, 22:46:18 »

Iets in mij zegt dat we jou niet helemaal kunnen geloven, weet verder niet waarom dat is hoor.

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #6 Gepost op: 1 februari 2008, 11:20:09 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
[......de Aor is toch wel DE best ontvangers die er zijn....

Nou dat ben ik ook niet helemaal met je eens.....zeg maar gerust niet.

exLid057

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 1 februari 2008, 11:25:30 »
Citaat van: "Daaf"
Citaat van: "lpz-nl13161"
[......de Aor is toch wel DE best ontvangers die er zijn....

Nou dat ben ik ook niet helemaal met je eens.....zeg maar gerust niet.

Oke laat ik het zo zeggen, wel bij de top 5 van ontvangers  ;)

Gert Jan

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 1 februari 2008, 15:21:54 »
Ik denk dat Daaf bedoeld beste wat er voor geld te koop is, dan zijn er nog wel wat meer.
Op HF is jouw 545D weer een toppertje maar dat wist je natuurlijk al Kees ;)
Ik heb veel ontvangers gehad maar heb voor relatief weinig geld heel veel lol van mijn AOR 5000, ik heb veel duurdere ontvangers hier gehad van R&S maar die haalden het qua gevoeligheid niet bij de AOR, en hoe mooi ze dan ook zijn, dan mogen ze van mij weer weg.

exLid057

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 1 februari 2008, 15:41:11 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Ik denk dat Daaf bedoeld beste wat er voor geld te koop is, dan zijn er nog wel wat meer.
Op HF is jouw 545D weer een toppertje maar dat wist je natuurlijk al Kees ;)
Ik heb veel ontvangers gehad maar heb voor relatief weinig geld heel veel lol van mijn AOR 5000, ik heb veel duurdere ontvangers hier gehad van R&S maar die haalden het qua gevoeligheid niet bij de AOR, en hoe mooi ze dan ook zijn, dan mogen ze van mij weer weg.

Ik denk dat die persoon die begong met deze topic dat niet weet, of totaal geen ervaring heeft met meederen ontvangers

Gert Jan

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 1 februari 2008, 16:26:32 »
Niet iedereen heeft de centen voor een dikke ontvanger he, niet vergeten.

exLid057

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 1 februari 2008, 17:27:14 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Niet iedereen heeft de centen voor een dikke ontvanger he, niet vergeten.

Heb ik het hier dan over geld ??

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #12 Gepost op: 1 februari 2008, 17:53:10 »
Voordat we offtopic gaan en met modder naar elkaar gaan gooien;

Citaat van: "elco"

Hier gaat het allemaal om.
Laat degene met die ervaring hier antwoorden en voor de rest niks.

Richard

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 2 februari 2008, 20:22:06 »
Inderdaad, daar gaat het om, die jongen vraagt gewoon advies over de Yaesu vr-5000 en dan hoeft niet
iederere ontvanger erbij gehaald te worden :? . Ben toch wel benieuwd wat de beste man nou uiteindelijk gekocht heeft?

:?

Gert Jan

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 2 februari 2008, 21:00:11 »
Inderdaad, daar gaat het om, die jongen vraagt gewoon advies over de Yaesu vr-5000 en dan hoeft niet
iederere ontvanger erbij gehaald te worden :? . Ben toch wel benieuwd wat de beste man nou uiteindelijk gekocht heeft?

:?

Haha, de pot verwijt de ketel... ;)