Dan zou Alfa ook een getal moeten hebben, aangezien er vier politiebureau's zijn in Arnhem.
Waarom "dan zou"? Het lijkt me persoonlijk logischer dat ze een aantal verzamelpunten hebben en dat ze in een stad als Arnhem 1 bureau gebruiken als centraal verzamelpunt, bijvoorbeeld het hoofdbureau. In Haaglanden komt de ME (voorbeeld) in principe (99.9%) van de gevallen samen op het HB in Den-Haag. Andere verzamelpunten zijn er eigenlijk niet en da's eigenlijk ook wel logisch, aangezien al het materieel op het HB staat. Wat het ook is, gezien de verschillende verzamelpunten komen ze dus met eigen vervoer, al dan niet geuniformeerd en maken ze kennelijk geen gebruik van bijzondere materialen. Tenzij de commandant of de chauffeur met een bepaald voertuig (met uitrusting) naar het verzamelpunt komt...
Zoals je ziet is het allemaal nog erg wazig.
Waar de conclusie vandaan komt dat ATBR een arrestatieteam zou zijn dat is me een raadsel, het was meer als grap genoemd volgens mij.
Maargoed, ook al was het een oefening in het HvB Arnhem, dan nog zou het met elkaar te maken kunnen hebben. Want, laat ik even hardop denken... Als het WEL met elkaar te maken zou kunnen hebben als het geen oefening was, waarom zou het dan niet met elkaar te maken kunnen hebben als de brandweer ook gewoon via P2000 is gepiept voor deze oefening? Bij een echte oefening komt iedereen opdraven, dus zou het ATBR (whatever it may be) ook gepiept kunnen zijn....
Groeten, Peter.