0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.
Mijn luistermaatje uit Hilversum laat weten dat op het traject Amersfoort-Bussum geen enkele Telerailzender meer aktief is. Wellicht is GSM-R nu zover ingevoerd dat ze Telerail gaan afbouwen? Hier in de regio werken alle zenders in ieder geval nog.
Ik heb Telerail altijd gebruikt om te kunnen zien of een antenne geschikt was voor het stukje 460-469MHz, was ook erg makkelijk om antennetjes op af te regelen.Jammer dat er weer een stukje communicatie geschiedenis wordt.
Zender Amersfoort is in ieder geval uit de lucht, zo ook Maarsbergen, Veenendaal en Houten.
Het was inderdaad handig als test signalen om antenne's uit te proberen, maar vindt het zelf ook beter dat ze eruit liggen hoor.
Citaat van: "jeffrey1200"Het was inderdaad handig als test signalen om antenne's uit te proberen, maar vindt het zelf ook beter dat ze eruit liggen hoor.Want?
want bij het scannen tussen de 467 MHz dan stopt hij (tenminste, bij mij scanner heb ik geen functie om verder te gaan zoeken nadat hij iets gevonden heeft) en gaat hij niet meer verder scannen, 467.2700 MHz waar ook een topic over was had ik nooit scannend kunnen vinden, of ik moet een uur op scan blijven drukken totdat ik spraak hoor. Klopt toch Johan?
In het gebied van Hengelo-Ov werken alle zenders nog volop maar er zijn al nieuwe antennes geplaatst en als ik deze goed bekijk zijn het richtantennes en bovenop de mast een rondstaler