Zijn je ouders bang voor het onbekende?
Een antenne is op een hele nette manier op zolder te plaatsen.
Een paar voorbeeldjes van mijn situatie (ik woon ook bij mijn ouders):

Bovenstaande antenne staat op een professionele luidsprekerstatief, de kabel loopt netjes via pvc buizen naar beneden. Wat je niet op de foto kan zien is dat ik op de balken waar het dak op leunt, een plank/balk heb geschroefd om de pvc buis te ondersteunen, helemaal op de grond gaat de kabel een kamer omlaag langs een buis van de centrale verwarming.

Mijn 2e antenne heb ik bevestigd op een stuk verwarmingsbuis, wat maar een paar euro kost (de eerder genoemde luidsprekerstatief kostte 80 euro). De buis is op zijn beurt met tiewraps aan het veiligheidshekje boven het trappengat vastgemaakt. Ik heb ook gebruik gemaakt van dat isolatiemateriaal voor verwarmingsbuizen om het doorbuigen of het beschadigen van (het verf) van het veiligheidshekje te voorkomen. Op tiewraps kan nogal wat kracht uitgeoefend worden namelijk.
In het doosje zit een PMR portofoon voor een internet gateway, deze hangt met nylon touw (bij doe-het-zelfzaak te krijgen) aan 2 hele kleine haakjes die ik in de balk heb gedraait. Zoals je kan zien heb ik de kabels daarbij ook weer netjes weggewerkt.
Een discone antenne kan je ook aan een haakje met een touwtje ophangen.