Auteur Topic: Asielzoekerscentra  (gelezen 24391 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Asielzoekerscentra
« Reactie #15 Gepost op: 8 december 2006, 17:52:12 »
Nou dat weten we dan ook weer, bedankt Chris.

Offline pb0agh

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #16 Gepost op: 13 maart 2007, 23:04:51 »
Vanwege frequentie ruimte is misschien over gegaan naar een raster van 12,5 kHz. Ik heb je al een bericht gestuurd met de frequentie van AZC Musselkanaal 159.8875. Ik heb die frequentie zelf in mijn porto gezet met de juiste CTCSS. 159.900 werkte niet. Wat je ook al ziet is dat in de luchtvaart overgegaan wordt naar een raster van 8,33 kHz. Per 25 kHz kunnen er dan 3 gesprekken lopen i.p.v. 1. Dit heeft natuurlijk gevolgen voor de ontvanger, die moet smaller worden.
Bij PMR wordt een raster gebruikt van 6,25 kHz.

groeten, Rob

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #17 Gepost op: 14 maart 2007, 07:09:48 »
Citaat van: "pb0agh"
Vanwege frequentie ruimte is misschien over gegaan naar een raster van 12,5 kHz. Ik heb je al een bericht gestuurd met de frequentie van AZC Musselkanaal 159.8875. Ik heb die frequentie zelf in mijn porto gezet met de juiste CTCSS. 159.900 werkte niet.
Nee dat verbaast mij ook niet zo  ;)  Daarom vroeg ik al of het niet 159.8900 moest zijn waar men normaal op werkt.

Citaat van: "pb0agh"
Wat je ook al ziet is dat in de luchtvaart overgegaan wordt naar een raster van 8,33 kHz. Per 25 kHz kunnen er dan 3 gesprekken lopen i.p.v. 1. Dit heeft natuurlijk gevolgen voor de ontvanger, die moet smaller worden.
Bij PMR wordt een raster gebruikt van 6,25 kHz.

Ja dat is mij bekend, op dat gebied ben ik goed op de hoogte. Draai met deze hobby ook al bijna 28 jaar mee  ;)

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #18 Gepost op: 15 augustus 2007, 20:13:05 »
Voor de statistieken. AZC Crailo in Laren gaat binnenkort weer open en hiervoor heeft men een laag vermogen repeater opgesteld op het terrein op 469.510 Mhz. De gebruikers klinken niet erg profi   ;)
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #19 Gepost op: 31 augustus 2007, 20:47:46 »
Ik hoor sinds een paar dagen ook communicatie op 469,510 (TQ 241.8) die afkomstig zou kunnen zijn van een AZC. Men heeft het over gebouw A t/m G een infobalie en verhuizen van bewoners...
Zou AZC Asd. Noord kunnen zijn maar die gaat sluiten over niet al te lange tijd geloof ik

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #20 Gepost op: 31 augustus 2007, 22:29:30 »
Wat jij hoort Mark is het heropende AZC Crailo. Vanmiddag nog even de freq en TQ kunnen checken  ;)
AZC Amsterdam Noord is nog maar voor 1/3 bewoond en de nog resterende bewonders gaan nog voor het eind van het jaar allemaal over naar Crailo. Het terrein gaat plat tbv de 2e Coentunnel.

Maar wel knap dat jij het ontvangt dan want in Hilversum komt het maar zeer zwak binnen met ook nog een zwakke audio.

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #21 Gepost op: 1 september 2007, 08:52:22 »
Citaat van: "Johan Beck"
Wat jij hoort Mark is het heropende AZC Crailo. Vanmiddag nog even de freq en TQ kunnen checken  ;)
AZC Amsterdam Noord is nog maar voor 1/3 bewoond en de nog resterende bewonders gaan nog voor het eind van het jaar allemaal over naar Crailo. Het terrein gaat plat tbv de 2e Coentunnel.
Maar wel knap dat jij het ontvangt dan want in Hilversum komt het maar zeer zwak binnen met ook nog een zwakke audio.

Het signaal is hier helemaal niet zo slecht, licht ruisje beter zelfs dan Hotel The Grand op de Oudezijds die op dezelfde freq. zit.

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #22 Gepost op: 1 september 2007, 09:37:06 »
Ik zou maar gaan zoeken naar AZC Amsterdam Noord, Crailo is echt onmogelijk dat Mark dat hoort!!!
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #23 Gepost op: 1 september 2007, 09:42:52 »
Citaat van: "BlackBox"
Ik zou maar gaan zoeken naar AZC Amsterdam Noord, Crailo is echt onmogelijk dat Mark dat hoort!!!

Dat laatste leek mij ook al he. Maar Amsterdam-Noord is nog maar gedeeltelijk bewoond en gaat ook binnenkort dicht. En ik ben daar samen met Ale en Mark een keer geweest en toen stond er bij de portier een VHF antenne.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #24 Gepost op: 1 september 2007, 09:52:29 »

Offline rik

• Gevorderd Lid
« Reactie #25 Gepost op: 1 september 2007, 18:47:33 »
Gevonden, http://www.coa.nl/NED/website/opvangloc ... ie&oid=156

Klopt dit wel, deze lokatie ligt niet in noord maar in west??

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #26 Gepost op: 1 september 2007, 18:51:03 »
Citaat van: "rik"
Gevonden, http://www.coa.nl/NED/website/opvangloc ... ie&oid=156

Klopt dit wel, deze lokatie ligt niet in noord maar in west??

Dat klopt ja. Is een nieuwe lokatie sinds maart 2007 en grote kans dat die het is die Mark hoort.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #27 Gepost op: 5 september 2007, 20:12:14 »
Nou vandaag bij de lokatie Bos en Lommer geweest maar totaal niets gehoord op 469.5100.

Ook nog even bij het AZC Leiden geweest. Daar stond op een afdakje boven de ingang een lange groene VHF antenne. helaas geen communicatie opgevangen. gezien de platsing van de antenne zal het bereik niet al te ver zijn.

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #28 Gepost op: 6 september 2007, 21:39:33 »
Nou vandaag bij de lokatie Bos en Lommer geweest maar totaal niets gehoord op 469.5100.

Je maakt het wel spannend, gezien mijn signaal en signaal van Mark schat ik zo in dat het ergens in de stad is aan de oostelijke kant. Misschien zijn Almeerders die deze er eens bij kunnen zetten....
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #29 Gepost op: 6 september 2007, 21:50:09 »
Ik zit eigenlijk ook een beetje te denken aan het grenshospitium aan de Tafelbergweg.