0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.
156.60000 NFM Urk Marifoon kanaal 12, havendienst Urk161.50000 NFM Heerenveen Marifoon kanaal 18, Rottumerbrug, Jousterbrug, brug Nieuweschoot 156.90000161.50000 NFM Kampen Marifoon kanaal 18, Geldersche IJssel: Stadsbrug 156.90000161.50000 NFM Kampen Marifoon kanaal 18, Ijsselbrug 156.90000161.50000 NFM Ketelbrug Marifoon kanaal 18, Ketelbrug/Ketelsluis/Ketelhaven 156.90000161.50000 NFM Zwolle Marifoon kanaal 18, Geldersche IJssel: IJsselspoorbrug 156.90000161.60000 NFM Zwolle Marifoon kanaal 20, Almelose Kanaal: Schoenkuipenbrug, Hanekampbrug, Kievitsbrug 157.00000161.60000 NFM Zwolle Marifoon kanaal 20, Thorbeckegracht: Vischpoortenbrug, Pelserbrugje, Diezerpoortenbrug 157.00000161.60000 NFM Zwolle Marifoon kanaal 20, Willemsvaart: Katerveersluis /bruggen 157.00000161.60000 NFM Zwolle Marifoon kanaal 20, Zwarte Water: bruggen 157.00000161.70000 NFM Kampen Marifoon kanaal 22, Roggebotsluis 157.10000161.70000 NFM Meppel Marifoon kanaal 22, Eshuisbrug , Galgenkampsbrug, Kaapbruggen, sluis Meppelerdiep 157.10000161.70000 NFM Meppel Marifoon kanaal 22, Havenmeester Meppel 157.10000161.70000 NFM Urk Marifoon kanaal 22, De Witbrug en Urkersluis Urkervaart 157.10000161.70000 NFM Zwolle Marifoon kanaal 22, Zwolle-IJssel-kanaal: Spooldersluis/bruggen 157.10000161.82500 NFM Kampen Marifoon knaaal 84, Geldersche IJssel: Eilandbrug 157.22500165.01000 NFM Emmeloord KNBRD kanaal 2/rood, brigade Emmeloord, brigade nummer 21-00..49165.17000 NFM Zwolle KNBRD kanaal 3/geel, brigade Zwolle, brigade nummer 89-00..49
Kijk ook eens op:http://www.noordersoft.nl/indexnl.htmlOnder MarifoonkanalenJohan heeft gelijk, het vermogen van het wal station is vaak erg laag (en gericht op het kanaal), maar vaak ook in relais geschakeld zodat je op het wal kanaal ook het schip hoort.
Ik zou zeggen Leen, kom eens in IJmuiden op 22 luisteren, daar gaat het toch echt anders dan dat jij beschrijft. Het relais staat altijd aan, hiervoor is geen tussenkomst van de sluiswachter nodig.
Alleen verkeersposten mogen een relaisfunctie altijd aan hebben omdat elk bericht de veiligheid dient. Bij bruggen en sluizen mag dat absoluut niet. Zo zijn de voorschriften.