Auteur Topic: Yupiteru MVT-7100 kapot  (gelezen 2063 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Dummy

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Yupiteru MVT-7100 kapot
« Gepost op: 28 november 2016, 12:38:16 »
Goedendag allen,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Martijn, 20 jaar, kom uit Bergen op Zoom in het prachtige west-Brabant. Ik heb al jaren een Yupiteru MVT-7100. Gekregen van mijn opa die de scanner nieuw had gekocht toen deze net uit was. Ik gebruik de scanner vrijwel alleen voor het beluisteren van luchtvaart frequenties.
Nou heeft de scanner onlangs een slippertje gemaakt en was daarbij op de antenne gevallen. Alles werkte nog, en zelfs ook nog het ontvangst, weliswaar als je af en toe een beetje aan die antenne frunnikte. Tot op een bepaald punt dat je steeds meer moest frunniken en op een gegeven moment de antenne alleen nog maar werkte als je er in 1 richting kracht op uitoefende, en even later ontving ie helemaal niks meer.
Apparaat open geschroefd en wat bleek, de elektrische verbinding die de antenne met de printplaat verbond was gebroken. Easy fix. De boel weer aan mekaar gesoldeerd. Maar helaas, alleen maar onverstaanbare ruis en geluiden die ik alleen kan beschrijven als mobile interfearance maal 100.
Wat heb ik fout gedaan? Of heb ik iets overgeslagen?

Bij voorbaat dank,
Martijn Breugelmans

Offline rolf77

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 18
Re: Yupiteru MVT-7100 kapot
« Reactie #1 Gepost op: 28 november 2016, 13:29:52 »
Hi Martijn

Tip is om hem weer uit elkaar te schroeven. Daarna weer goed vast te zetten.
Het kan zijn dat er met de jaren contacten los zijn gaan zitten. Hier had je geen probleem van op het moment dat hij nog goed vast in elkaar zat
Nu heb je hem ruimte gegeven en bij het vastzetten zijn de contacten niet meer samengekomen.

Ander idee, welke ik ook heb gedaan, is hete lucht station erop zetten en hem goed verhitten
Maar daar zit een risico aanvast