Auteur Topic: Celf400  (gelezen 1931 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline bartv70

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Celf400
« Gepost op: 17 oktober 2010, 09:47:48 »
Hallo,

Op het forum zo goed als niks te vinden over deze "draad"
Wil zelf de SRH771 op zolder plaatsen en de scanner beneden bij de pc.
Gaat dit werken( 8 mtr) en is deze kabel flexibel genoeg op op een haspel gezet te worden.
Kabel moet, bij voorkeur, op te ruimen zijn.
Celf400 heeft goede specs. en zou voor gebruik met de XLT3500 moeten voldoen.
Iemand enige ervaring

Leen Ansems

  • Gast
Re: Celf400
« Reactie #1 Gepost op: 17 oktober 2010, 10:06:12 »
Coaxkabel met een diameter van 10 mm en een massieve kern elke keer oprollen; zou ik zelf uit mijn hoofd laten. Dat is eenmalig monteren en laten hangen.
Ik heb net de spec`s gelezen en het is inderdaad een mooie coax. Anderzijds is 8 meter afstand iets van niks en het hangt ervan af wat jij precies wilt gaan horen. Op UHF brengt die supercoax duidelijk minder verlies, maar voor de kortegolf of VHF zal dat op die 8 meter kabellengte geen grote rol spelen. Een antenne binnen is ook in de minderheid t.o.v. een buitenantenne.

Offline bartv70

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: Celf400
« Reactie #2 Gepost op: 17 oktober 2010, 10:28:38 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Coaxkabel met een diameter van 10 mm en een massieve kern elke keer oprollen; zou ik zelf uit mijn hoofd laten. Dat is eenmalig monteren en laten hangen.
Ik heb net de spec`s gelezen en het is inderdaad een mooie coax. Anderzijds is 8 meter afstand iets van niks en het hangt ervan af wat jij precies wilt gaan horen. Op UHF brengt die supercoax duidelijk minder verlies, maar voor de kortegolf of VHF zal dat op die 8 meter kabellengte geen grote rol spelen. Een antenne binnen is ook in de minderheid t.o.v. een buitenantenne.

Mijn voorliefde ligt in de militaire luchtvaart en in het weekend de burgerluchtvaart(bij gebrek aan beter)
Oprolbare kabel en binnen antenne verdienen de voorkeur ivm de "ik vind het helemaal niets en ik wil er
ook geen last van hebben" houding van mijn lieftallige echtgenote :shock:

Leen Ansems

  • Gast
Re: Celf400
« Reactie #3 Gepost op: 17 oktober 2010, 10:49:36 »
Oprolbaar en goede coax zijn tegenstrijdige dingen. Dan val je toch terug op de dunnere coax zoals RG58 en RG223. Besef wel dat elke keer opbouwen en afbreken "pijn" doet aan het materiaal. Kan je die coax niet netjes in een hoek wegwerken in een P25 kabelgootje? Jij blij, vrouw blij....