Weekje Mildenhall
Grote afwezige vond ik toch wel de 247.225 en de 293.650 van Mildenhall.
De KNIFE’s hoor ik altijd inchecken op hun Ops en gaan dan vaak over naar HQ
Van de STRIX geen spoor van communicatie met hun eigen Ops. Dat kan betekenen dat 293.650 niet meer current is, of dat ze via SATCOM bezig zijn.
Echter 295.100 had ik een enkele keer maar actief. Op de 43.700 hoor is ze onderling overleggen of ze klaar zijn en dan pas komen ze op Mildenhall ground.
389.675 werd aangeroepen als IRONCROSS maar ook als Sculthorpe DZ
De Ospreys zitten vrijwel altijd op HQ onderling.
Opvallend vond ik ook het wat geringe aantal QUID vluchten, met name in de 1x,2x etc. serie.
Ook lang niet alles was thuis wat bij mij ook de indruk gaf dat 100th ARW op hun tandvlees aan het bijten is v.w.b. inzet.
Lakenheath vloog zowat de hele dag door en deed ook met een aantal kisten Hot-Pit refuelen.
Ook dat is denk ik uit pure noodzaak vanwege het 100th ARW die denk ik prioriteiten anders hadden liggen.
Donderdag avond was speciaal in die zin dat 2x QUID aan het taxiën waren onder silent procedures.
Uiteindelijk greep iemand in de toren in en zei letterlijk dat het op dit moment “not done” was en vanaf dat moment was alles weer normaal.
Onderling bleef men wel secure babbelen. Beide waren op weg om de STRIX61 & 62 in ARA8 van peut te voorzien. Helaas kreeg één van de QUID’s
panne en keerde voortijdig weer naar Mildenhall.
Swanwick mil is leuk luisteren vanaf Mildenhall. Vooral als ik op een platform stond om het vliegveld te overzien. Daar was mijn ontvangst stukken beter.
UHF en VHF zitten permanent gekoppeld en met name de VHF kreeg ik 2-zijdig mee. Waaronder de 128.700 en 133.325
Nu gooide het weer veel roet in het eten tijdens departure day van Fairford maar ik heb gelukkig nog wel wat kisten kunnen horen.
Op Duxford vloog de heritage flight van een P51 en een F22. Ik kwam er pas te laat achter dat beide op een andere freq dan Duxford op Display ops zaten.
Echter de search was kort en bondig en vrij rap vond ik ze op de 121.400. Mijn vermoeden is overigens dat dit een spare freq van Duxford is geweest.
Quote van de week kwam van de BREW die met een fuel leak te maken kreeg en uitgebreid in discussie was met RAMROD.
Het advies kwam dat hij op 1 motor nog 2 uur moest hangen om peut te verbranden om op het maximale landingsgewicht te komen.
“My problem is flying 2 hours on 1 engine, I know Viper pilots do it all the time, But I don’t like it”
Uiteindelijk werd er nog een oplossing gevonden waardoor de BREW 20 minuten later aan dek stond.
Gisteren had de PEACH wat maintenance issues en was aan het babbelen met de QUID. Het duurde even voordat ik eraan dacht om de Boom freqs te checken
en zodoende was ik aan het zoeken in de UHF band. uiteindelijk bleken ze "gewoon" op de 243.650 te zitten.
Bijgaand nog een lijst van freqs die ik voorbij heb zien komen. Van de 277.300 weet ik niet zeker wie dat geweest zijn.
Op de 268.725 heb ik op een avond nog een RAF Typhoon(s) gehoord met wat ik dacht A/G werk.
142.375 had ik in eerste instantie A-10’s op. Niet veel later zaten hier weer Britten op.
Voor de Kazakken heb ik beide scanners op meerdere banden laten zoeken. Ik had gehoopt dat ik ze tijdens hun vertrek kon vinden.
Helaas bleek dat niet zo te zijn. Erg leuk dat ze er waren.
Het is allemaal niet zo heel speciaal wellicht maar ik heb me er wel mee vermaakt en dat is denk ik wel het belangrijkste.
Ik zag dat de 234.500 niet zo vaak gelogd was. Ik hoorde het erg vaag en het was een Brit die er op zat, maar aangezien het een Noordelijke freq is
trek ik dit in twijfel en denk ik sterk dat er iets anders aan het doorspetteren was.
Grtz
Joost
043.700 UK Mildenhall 352 SOW Discrete
119.675 UK Wittering Zone (ICF)
120.675 UK Northolt Tower
120.800 UK Coningsby Approach
120.800 UK Waddington Approach
121.575 UK Lakenheath Ground
121.800 UK Mildenhall Ground
122.550 UK Mildenhall Tower
123.825 UK Lakenheath Radar
124.150 UK Marham Approach
124.675 UK Coningsby Tower
125.800 UK Wattisham Approach
127.350 UK Waddington Radar
128.700 UK Swanwick Mil Central ICF
128.900 UK Lakenheath MATZ Crossing
129.975 UK Wittering Ground
130.350 UK Northolt Director
133.325 UK Swanwick Mil East ICF
135.075 UK Swanwick Mil Northeast ICF
135.925 UK Swanwick Mil Northeast
136.500 UK Lakenheath Radar
137.100 UK Lakenheath Tower
142.650 UK Durham Tees Valley Air/Air
231.425 UK UKASACS Common
231.525 UK Marham 12 & 31 Sqn Ops "Oxide"/"Norvik"
231.975 UK Lakenheath 493 FS Air/Air
233.075 UK Marham Approach
233.725 UK Swanwick Mil East
234.075 UK Wittering Zone (ICF)
234.400 UK Cranwell Talkdown 2
234.500 UK Swanwick Mil North
242.050 UK Lakenheath MATZ Crossing
250.300 UK Lakenheath Departure
250.850 UK Waddington Approach
253.025 UK Lakenheath 493 FS Air/Air
258.950 UK Mildenhall 352 SOW CP "Blackhat" (pri)
259.525 UK Waddington Zone
259.600 UK Swanwick Mil East ICF
266.175 UK Lakenheath 494 FS Air/Air
266.900 UK Lakenheath 492 FS Air/Air
267.625 UK Lakenheath 492 FS Air/Air
268.625 UK Cranwell Tower
268.725 UK Lakenheath 493 FS Air/Air
270.050 UK Swanwick Mil Northeast ICF
270.050 UK Swanwick Mil Northeast
275.675 UK Cranwell Departures / Zone
277.300 UK Cranwell Air/Air
277.300 UK Wyton London & Cambridge UAS Air/Air
278.450 UK Wittering Zone
278.650 UK UKASACS South
279.050 UK Lakenheath Arrival
281.075 UK Shawbury 60 (R)Sqn Air/Air
281.150 UK Marham Tower
284.425 EU USAFE Common Metro
284.800 UK Lakenheath 492 FS Air/Air
296.675 UK Lakenheath Arrival
300.050 UK Lakenheath 494 FS Air/Air
308.850 UK Mildenhall Dispatcher
309.200 UK Lakenheath Approach (ICF)
313.550 UK Mildenhall 100 ARW CP "Banter" (pri)
315.175 UK Lakenheath 492 FS Air/Air
328.350 UK UKASACS C2 + AWACS WM
335.800 UK Lakenheath 492 FS Ops "Bolar"
337.975 UK Mildenhall Ground
338.275 UK Cranwell Talkdown 1
338.800 UK Stanford Ops
338.925 UK Lakenheath Tower
339.625 UK Lakenheath 494 FS Air/Air
344.825 UK Lakenheath SOF "Ramrod"
357.000 UK UKASACS Link 11
359.275 UK Lakenheath 492 FS Air/Air
359.475 UK Coningsby 29 (R)Sqn Air/Air
360.825 UK Mildenhall 100 ARW Air/Air
360.975 UK Coningsby 11 Sqn Air/Air
361.750 UK Marham 12 Sqn Air/Air
362.000 UK Lakenheath 494 FS Air/Air
362.050 UK Coningsby 29 (R)Sqn Air/Air
362.400 UK Coningsby 11 Sqn Ops "Diamond"
362.800 UK Lakenheath 493 FS Ops "Reaper"
368.850 UK Mildenhall 7 SOS Ops "Knife"
369.050 UK Cranwell 1 EFTS Air/Air
369.250 UK Lakenheath Arrival SFA
369.600 UK Lakenheath 492 FS Air/Air
370.250 UK Mildenhall Tower
372.225 UK Wittering Tower
373.775 UK Lakenheath 493 FS Air/Air
375.450 UK Lakenheath Ground
377.550 UK Coningsby 41 (TE)Sqn Ops "Rebel"
378.450 UK Shawbury Tower
378.575 UK Wattisham Tower
379.800 UK Blackdog/Hotspur FC (Saxa Vord)
379.800 UK Lakenheath 48 FW CP "Eagle"
389.675 UK Mildenhall 321 STS CCT Discrete