Auteur Topic: Galaxy v9.0  (gelezen 8094 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

mikertje

  • Gast
Galaxy v9.0
« Gepost op: 19 september 2008, 09:39:58 »
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een Galaxy weten te bemachtigen, prachtig ding.
Er is alleen iets dat ik niet begrijp:

Op de pager zit een functie die wordt genoemd: Direct Show Until Press Key,
welke ervoor zou moeten zorgen dat de verlichting aan blijft totdat ik op de Read knop druk.

Dit werkt echter als enige functie bij mij niet, iemand een idee?

Gr. Mike.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Galaxy v9.0
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2008, 09:54:31 »
Citaat van: "mikertje"
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een Galaxy weten te bemachtigen, prachtig ding.
Er is alleen iets dat ik niet begrijp:

Op de pager zit een functie die wordt genoemd: Direct Show Until Press Key,
welke ervoor zou moeten zorgen dat de verlichting aan blijft totdat ik op de Read knop druk.

Dit werkt echter als enige functie bij mij niet, iemand een idee?

Gr. Mike.

Dan begrijp je dat verkeerd. Het bericht blijft leesbaar in het scherm staan tot je het aftikt. Na binnenkomst van de melding gaat de verlichting meestal 30 seconden aan en dan uit. Druk je op een willekeurige toets dan moet de verlichting weer aan gaan. Dat is gedaan uit stroombesparing.
Leen

mikertje

  • Gast
Re: Galaxy v9.0
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2008, 10:42:42 »
Zo begrijp ik het niet uit de gebruiksaanwijzing, daar staat letterlijk het volgende:

Direct show lamp on:
Bij het inschakelen van deze functie wordt de achtergrondverlichting direct ingeschakeld als er een alarm wordt ontvangen.
Daarbij kan ook de verlichtingstijd worden aangegeven.
- 10 seconden
- 30 seconden
- 60 seconden
- 120 seconden

Tot zover logisch, maar de optie waar ik het over had staat er onder en zegt:

Direct show until press key
Hier geeft u aan of de verlichting moet blijven branden nadat een alarm is ontvangen, totdat het bericht bevestigd is via de Read knop.



Zo staat het in het boekje...

Leen Ansems

  • Gast
Re: Galaxy v9.0
« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2008, 11:34:47 »
Citaat van: "mikertje"
Zo begrijp ik het niet uit de gebruiksaanwijzing, daar staat letterlijk het volgende:

Direct show lamp on:
Bij het inschakelen van deze functie wordt de achtergrondverlichting direct ingeschakeld als er een alarm wordt ontvangen.
Daarbij kan ook de verlichtingstijd worden aangegeven.
- 10 seconden
- 30 seconden
- 60 seconden
- 120 seconden

Tot zover logisch, maar de optie waar ik het over had staat er onder en zegt:

Direct show until press key
Hier geeft u aan of de verlichting moet blijven branden nadat een alarm is ontvangen, totdat het bericht bevestigd is via de Read knop.



Zo staat het in het boekje...

Inderdaad staat dat zo in het boekje. Ik ga er sterk aan twijfelen of het klopt en zal eens wat proberen. Bel voor de zekerheid even met de P2000shop, die weten het precies.
Leen

Janbrw

  • Gast
Re: Galaxy v9.0
« Reactie #4 Gepost op: 19 september 2008, 12:10:06 »
Nu we toch aan de gebruiksaanwijzing bezig zijn:
Als ik een melding op het scherm krijg wil ik met de grote knop rechts het bericht uitlezen en het scrollen starten. (Grote letter leest makkelijker 's nachts!) Maar dat werkt niet. Pas als (zover ik nu denk) de alarmtijd is verlopen kan ik dit wel doen. In of uit de houder maakt niet uit. Hoe kan ik direct, dus nog tijdens het piepen, laten scrollen??
Groet, Jan.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Galaxy v9.0
« Reactie #5 Gepost op: 19 september 2008, 12:41:10 »
Citaat van: "Janbrw"
Nu we toch aan de gebruiksaanwijzing bezig zijn:
Als ik een melding op het scherm krijg wil ik met de grote knop rechts het bericht uitlezen en het scrollen starten. (Grote letter leest makkelijker 's nachts!) Maar dat werkt niet. Pas als (zover ik nu denk) de alarmtijd is verlopen kan ik dit wel doen. In of uit de houder maakt niet uit. Hoe kan ik direct, dus nog tijdens het piepen, laten scrollen??
Groet, Jan.

Gebruik niet het automatisch scrollen, maar zet hem wel op vergroten en tik met de leesknop naar het volgende berichtdeel. Kan je zelf het tempo bepalen. De eerste regel staat er al na een melding, dus het is naar de volgende deel enz. Dat werkt als een speer. Een aantal zaken hebben prioriteit en het blijft nu eenmaal een ontvanger met een kleine pc ingebouwd. Het ding kan veel, maar niet alles tegelijk.
Leen

Leen Ansems

  • Gast
Re: Galaxy v9.0
« Reactie #6 Gepost op: 19 september 2008, 12:50:37 »
Citaat van: "mikertje"
Zo begrijp ik het niet uit de gebruiksaanwijzing:
Direct show until press key
Hier geeft u aan of de verlichting moet blijven branden nadat een alarm is ontvangen, totdat het bericht bevestigd is via de Read knop.

Zo staat het in het boekje...

Uitgeprobeerd en deze functie heeft toch echt betrekking op het feit dat een bericht direkt leesbaar wordt bij binnenkomst. Staat die optie uit dan wordt het bericht in het geheugen gezet en de plaats knippert. Pas na het drukken op de leesknop kan je dan het bericht lezen. Niemand is feilloos en de maker van een gebruiksaanwijzing of vertaler ook niet. Een ramp zal het wel niet zijn, want geen enkel korps heeft hier ooit over gebeld of gemaild.
Leen

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7568
  • PE1RFR
Re: Galaxy v9.0
« Reactie #7 Gepost op: 19 september 2008, 14:24:41 »
Citaat van: "mikertje"
Direct show until press key
Hier geeft u aan of de verlichting moet blijven branden nadat een alarm is ontvangen, totdat het bericht bevestigd is via de Read knop.

Zo staat het in het boekje...

Deze tekst klopt dan niet, want dit "showen" staat -zoals de optie eigenlijk al een beetje zegt- los van de verlichting. Als de verlichting, laten we zeggen, een uur zou blijven branden dan is dat een aardige aanslag op de accucapaciteit dus zoiets kan nooit de bedoeling zijn. Het is een pager en geen zaklantaarn :-)

Groeten, Peter.

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 401
Re: Galaxy v9.0
« Reactie #8 Gepost op: 19 september 2008, 17:00:47 »
gaaf he een 9.0  :P  ben er ook erg blij mee!!

mikertje

  • Gast
Re: Galaxy v9.0
« Reactie #9 Gepost op: 20 september 2008, 03:17:44 »
Nee, ik begreep het ook al niet maar heb er geen last van. Bedankt voor de reacties.
En de 9.0 is inderdaad een gaaf ding, erg hard geluid en sterke trilbatterij.

Nog even een vraagje:

Wat is er nou precies zo handig aan dat "maildrop geheugen", en wat gebeurd er als je code's de optie "group" geeft.
Ik gebruik beiden eigenlijk niet, omdat ik niet een functie mis ofzo. Maar misschien mis ik nu wel iets heel handigs.

Greetz Mike.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Galaxy v9.0
« Reactie #10 Gepost op: 20 september 2008, 09:44:11 »
Citaat van: "mikertje"
Nee, ik begreep het ook al niet maar heb er geen last van. Bedankt voor de reacties.
En de 9.0 is inderdaad een gaaf ding, erg hard geluid en sterke trilbatterij.

Nog even een vraagje:

Wat is er nou precies zo handig aan dat "maildrop geheugen", en wat gebeurd er als je code's de optie "group" geeft.
Ik gebruik beiden eigenlijk niet, omdat ik niet een functie mis ofzo. Maar misschien mis ik nu wel iets heel handigs.

Greetz Mike.

Een trilbatterij??? Er zit een speciaal vervaardigde accu in en een losse trilmotor.
In alle programmeringen van bevoegde gebruikers komt geen maildrop aan te pas. Zie het als post die je later kan bekijken, als laagste prioriteit. De optie group komt in het buitenland voor en had hier helemaal niet in de software moeten staan. Niet aanvinken dus. Als je de juiste capcodes invoert, dan mis je niks.
Leen

arjan

  • Gast
Re: Galaxy v9.0
« Reactie #11 Gepost op: 13 oktober 2008, 22:06:13 »
Wordt de Galaxy nog steeds uitgegeven aan de korpsen of zijn ze allemaal voorzien???

Leen Ansems

  • Gast
Re: Galaxy v9.0
« Reactie #12 Gepost op: 14 oktober 2008, 06:38:06 »
Citaat van: "arjan"
Wordt de Galaxy nog steeds uitgegeven aan de korpsen of zijn ze allemaal voorzien???

Er zijn nog steeds korpsen die bezig zijn om de infostream te vervangen.

arjan

  • Gast
Re: Galaxy v9.0
« Reactie #13 Gepost op: 14 oktober 2008, 08:03:20 »
Volgens mij heeft dan heel nederland wel de Galaxy of heb ik dat mis??

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Galaxy v9.0
« Reactie #14 Gepost op: 14 oktober 2008, 09:04:27 »
Citaat van: "arjan"
Volgens mij heeft dan heel nederland wel de Galaxy of heb ik dat mis??

Ik zie maar weinig korpsen die hem niet hebben :) wat een mega suc6 is het geworden, natuurlijk ook omdat de infostream zo'n mege flop is geworden  :|