Leuke updated weer Peter, maar ik zie dat je voor acars alleen routes.df aircraft.df airline.df label.df country.df en ground.df parsed, kan ik een request doen om ook message.df in de volgende versie te parsen ? zodat het message gedeelte wat duidelijker kan worden.
Ik weet dat acars een beetje ondergeschoven kindje is in pdw maar denk vraag het toch ff
Dat laatste is wellicht te verklaren doordat het me zelf niet interesseert, sorry. Het is allemaal begonnen met Flex (ivm P2000) en dat is naar mijn bescheiden mening beter uitgemelkt dan ik 5 jaar geleden had kunnen denken. Vervolgens heb ik me stuk voor stuk bezig gehouden met de andere modes, maar ACARS interesseert mij het minste en zolang ik het zelf niet monitor is de wil om dingen te verbeteren uiteraard iets kleiner.
Tot zover een stukje achtergrondinformatie, misschien kun jij vertellen wat je nu precies bedoelt, wat er in jouw ogen beter kan en wat je bedoelt met Message.df ?
Groeten, Peter.
Peter, eerst bedankt voor je reply, altijd handig zo'n stukje achtergrondinfo.
ik neem aan de je een beetje naar wacars gekeken heb als ik de bestandsnamen zie in pdw (behalve de extentie wdf wat in pdw df is) wacars (en ook andere acars decoders) gebruiken message.df om in het message gedeelte van het acars block de soms wat cryptische text om te zetten naar iets leesbaars (denk capcodes vertaling in p2000) het punt is dat elke airline zijn eigen codes (kan) hebben, wat handig zou zijn is als pdw naar het message block van acars kijkt en de codes erin omzet naar text, voorbeeld:
PH-BXZ 19:54:52 21-09-08 D32A 9 G Msg Label : H1...CENTRAL FAULT DISPLAY (Up/Downlink)
Aircraft Reg : PH-BXZ Country: NETHERLANDS
Aircraft Type : B737-8K2 30368/2533
Flight No : KL1616 [Istanbul Turkey-Amsterdam Netherlands]
Airline : *KLM* KLM Royal Dutch Airlines
Ground Station: Glasgow (GLA)
Message : #DFBFFF1200000PH-BXZKL1616LTBAEHAM210908 976ER1649091543 006 1629 975 922 922304-483 45931 210288897350896 633 633 -18 -1814801495 61 59 411 410 40 40000301000002010001199 90248248 49 52 81 82 00
het eerste stukje van het message block kan je vertalen naar KL#DFB=#DIGITAL FLIGHT RECODER B-
dit is wat message.df doet.
Mocht je meer info / een tester nodig hebben, geef maar een gil
P.S.
De reden dat ik pdw en niet een anders acars progje gebruik is dat pdw het voor mij (en vele met mij denk ik) beter doet en nog steeds ontwikkeld wordt
P.S.2
Wat ook handig zou zijn is dat je de kollom indeling/volgorde, die je kan aanpassen in pdw, ook kan aan passen in de logfile, dus als je de volgorde op het scherm anders hebt staat, dat deze hetzelfde is in de logfile
Bedankt