Auteur Topic: Kort verkeer frequenties streekvervoer  (gelezen 46221 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Henk Voortwijs

• Gast
Re: Kort verkeer frequenties streekvervoer
« Reactie #30 Gepost op: 24 februari 2007, 21:28:58 »
Citaat van: "jeroen de jong"
connexxion maakt inderdat gebrik van het nieuw infoxx. maar een aantal bussen (denk hierbij aan de diesel bussen) zijn nog niet overgestapt op dit nieuwe systeem en zullen dit dan ook niet doen.
connexxion is dus nog wel te horen maar niet zoveel meer als voorheen.
je kan nog wel meeluisten met de zuidagent!

"denk hierbij aan de dieselbussen"??????????????

Bij ons op de vestiging Zeist rijden alle bussen op diesel beste kerel!

Alle lage vloer bussen (MAN & Mercedes geleed) zijn uitgerust met Infoxx. Alle hoge vloer bussen (Den Oudsten) zijn uitgerust met een combofoon. Zodra onze opdrachtgever (BRU) met geld komt, worden ook deze bussen voorzien van Infoxx. Alleen de combofoonbussen hebben nog mogelijkheid tot kort verkeer. Maar zodra Infoxx volledig is ingevoerd, verdwijnt het kort verkeer helemaal.

Henk.

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #31 Gepost op: 24 februari 2007, 23:07:18 »
Ik hoorde net (10 seconde geleden) een 5TVO riedel op 419.8750 MHz.

Edit 0:09:

En zojuist een draaggolf met zeer zachte spraak op de achtergrond. (ik denk dat de spreeksleutel perongeluk werd ingedrukt)

Update 0:11: Nu een kale draaggolf.

Offline PD5MSF

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #32 Gepost op: 25 februari 2007, 12:26:43 »
de kort verkeer bakje's gaan binenkort binnen 1 jaar is de planning ook verdwijnen) en dan gaat alles helemaal via  de centrale verkeers leuding (CVL) dus geniet nog even van het kort verkeer...

Helemaal niet. Op dit moment worden alle bussen van Connexxion in Overijssel Drenthe en Friesland voorzien van 'bakjes' die op 419,8750mhz met 88,5hz TQ (CTCSS) werken. En die gaan er echt niet over een jaar weer uit.
Die blijven er gewoon inzitten....
En CXX maakt inderdaat gebruik van Vodafone voor GSM / GPRS diensten.
Rookworst zonder R is ookworst

exLid057

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 25 februari 2007, 15:08:42 »
Citaat van: "pe1qwe"
de kort verkeer bakje's gaan binenkort binnen 1 jaar is de planning ook verdwijnen) en dan gaat alles helemaal via  de centrale verkeers leuding (CVL) dus geniet nog even van het kort verkeer...

Helemaal niet. Op dit moment worden alle bussen van Connexxion in Overijssel Drenthe en Friesland voorzien van 'bakjes' die op 419,8750mhz met 88,5hz TQ (CTCSS) werken. En die gaan er echt niet over een jaar weer uit.
Die blijven er gewoon inzitten....
En CXX maakt inderdaat gebruik van Vodafone voor GSM / GPRS diensten.

Ook in mijn regio, kan even niet op de naam komen van de vervoerder blijven de mob er in zetten, heb me laten vertellen dat ze er wel een steun zender willen hebben om zo snel contacht willen hebben met elkaar wat sneller gaat dan met de telefoon wand die word wel gebruikt maar alleen voor info en zakelijk gesprekken.
Alle bus ritten en info over vertraging gaat dus via mob

Offline PD5MSF

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #34 Gepost op: 25 februari 2007, 17:07:51 »
Dat zal Syntus zijn.  Steunzender? Als in repeater? Dan moet er ook een repeatershift in die mob's zitten...Heb ik nog niet ontdekt..Maar goed, dat valt wel te programeren natuurlijk.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #35 Gepost op: 25 februari 2007, 17:11:49 »
Dat zal Syntus zijn.  Steunzender? Als in repeater? Dan moet er ook een repeatershift in die mob's zitten...Heb ik nog niet ontdekt..Maar goed, dat valt wel te programeren natuurlijk.

Waarschijnlijk wordt hier het landelijke Combofoonnet bedoelt. Basiszenders (waarop de CVL is te horen) zitten in de 425/426/427 MHz. Bussen zenden 10 MHz lager.

exLid057

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 25 februari 2007, 18:15:28 »

Ja klopt Syntus ze willen graag dat het onderling verkeer versterkt word, zo dat ze ondeling goed met elkaar kunnen praten in de regio

Offline PD5MSF

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #37 Gepost op: 25 februari 2007, 21:36:09 »
Citaat van: "Johan Beck"

Waarschijnlijk wordt hier het landelijke Combofoonnet bedoelt. Basiszenders (waarop de CVL is te horen) zitten in de 425/426/427 MHz. Bussen zenden 10 MHz lager.

http://openbaarvervoerinboskoop.nl/rubrieken/combofoonfrequenties/

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #38 Gepost op: 25 februari 2007, 21:39:55 »
http://openbaarvervoerinboskoop.nl/rubrieken/combofoonfrequenties/

Ja die lijst is mij uitgebreid bekend  ;)
Ik zie de nodige "foutjes" en zenders die al een tijdje geleden van frequentie zijn verandert.

Offline PD5MSF

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #39 Gepost op: 26 februari 2007, 12:30:28 »
Ik ben een tijdje geleden op bezoek geweest bij Combonet BV, en heb daar een lijst gekregen met alle frequenties, voor zowel spraak als data, met alle zenderlocaties. Ik zal deze even opsnorren en vergelijken met de OVinBoskoop site. Misschien kunnen ze daar de lijst ook aanpassen. In gebieden waar helemaal niet meer met Combofoon word worden de zenders hier en daar al uit de lucht gehaald. Bepaalde lacaties zijn dus al niet meer actief, en op heel veel andere locaties is nauwlijks meer activiteit. Kijk maar naar Zwolle, hier komt de BBA nog met 3 lijnen, en de rest is allemaal CXX. De activiteit daar is dus zeer laag. En Steenwijk, komt Arriva nog met 1 lijn, de rest is CXX. Ook hier heeft die zender weinig meer te doen.

Toch jammer, ComboNet is een mooi systeem. Ik heb zelf een werkende ComboFoon thuis staan. Is wel leuk.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #40 Gepost op: 26 februari 2007, 12:47:05 »
Ik ben een tijdje geleden op bezoek geweest bij Combonet BV, en heb daar een lijst gekregen met alle frequenties, voor zowel spraak als data, met alle zenderlocaties.

Ik houd mij van harte aanbevolen  ;)

Offline pukkie

• Levens Genieter
  • Gevorderd Lid
« Reactie #41 Gepost op: 1 maart 2007, 09:17:06 »
Dan heb ik hier al een paar Freq's, Zenders die er nu al uit zijn m.b.t. Combofoon.

426,5625 Roermond.
427,3750 Venlo.

Groet Roberto.

Henk Voortwijs

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 1 maart 2007, 10:29:14 »
Ik ben een tijdje geleden op bezoek geweest bij Combonet BV, en heb daar een lijst gekregen met alle frequenties, voor zowel spraak als data, met alle zenderlocaties. Ik zal deze even opsnorren en vergelijken met de OVinBoskoop site. Misschien kunnen ze daar de lijst ook aanpassen. In gebieden waar helemaal niet meer met Combofoon word worden de zenders hier en daar al uit de lucht gehaald. Bepaalde lacaties zijn dus al niet meer actief, en op heel veel andere locaties is nauwlijks meer activiteit. Kijk maar naar Zwolle, hier komt de BBA nog met 3 lijnen, en de rest is allemaal CXX. De activiteit daar is dus zeer laag. En Steenwijk, komt Arriva nog met 1 lijn, de rest is CXX. Ook hier heeft die zender weinig meer te doen.

Toch jammer, ComboNet is een mooi systeem. Ik heb zelf een werkende ComboFoon thuis staan. Is wel leuk.

Vind je? Het was een mooi systeem, maar inmiddels sterk verouderd. Dat is ook de reden dat het straks gaat verdwijnen en vervoerders inmiddels aan het overschakelen zijn op modernere systemen.

Henk.

Offline PD5MSF

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #43 Gepost op: 1 maart 2007, 13:05:01 »
Citaat van: "Henk Voortwijs"

Vind je? Het was een mooi systeem, maar inmiddels sterk verouderd. Dat is ook de reden dat het straks gaat verdwijnen en vervoerders inmiddels aan het overschakelen zijn op modernere systemen.

Henk.

Niet alle functies zijn ooit benut. Bovendien leende het systeem zich uitermate om verder te ontwikkelen. Maar goed, ik begin de InfoXX steeds meer te waarderen. (Bij SVN heet hetzelfde ding Ibox). Zeker nu met de nieuwe hardware. In Zwolle krijgen we nu overal Athon computers in, met dus de nieuwe InfoXX software, zodat ook de chipkaart ondersteund word.

Henk Voortwijs

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 1 maart 2007, 14:43:25 »
Het was in het begin even wennen, maar ik vind het ook een pracht systeem. Wij hebben inmiddels al de nieuw software. We hebben zelfs al een bus met een nieuwe monitor, welke volledig touchscreen zijn.

Henk.