Auteur Topic: Kort verkeer frequenties streekvervoer  (gelezen 48404 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline PD5MSF

• Beginnend Lid
  • **
Re: Kort verkeer frequenties streekvervoer
« Reactie #45 Gepost op: 1 maart 2007, 16:59:24 »
Citaat van: "Henk Voortwijs"
Het was in het begin even wennen, maar ik vind het ook een pracht systeem. Wij hebben inmiddels al de nieuw software. We hebben zelfs al een bus met een nieuwe monitor, welke volledig touchscreen zijn.

Henk.

Ja dat is die Athon computer.
De vorige hardware heet Ibox*, met InfoXX software, de nieuwe is dus die Athon.
 *=Bij SVN hebben ze ook de software de naam Ibox gegeven.
Rookworst zonder R is ookworst

Offline PD5MSF

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #46 Gepost op: 4 maart 2007, 19:15:28 »
Ik heb mijn 70 centimeter set in de auto hergeprogrameerd en onder andere uitgebreid met de frequentie 419,8750, en met TQ 88,5 Hz. Nu kan ik gezellig meepraten met de chauffeurs van Connexxion. (Maar goed dat ik er zelf ook één ben)

Gert Jan

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 4 maart 2007, 21:18:34 »
Citaat van: "pe1qwe"
Ik heb mijn 70 centimeter set in de auto hergeprogrameerd en onder andere uitgebreid met de frequentie 419,8750, en met TQ 88,5 Hz. Nu kan ik gezellig meepraten met de chauffeurs van Connexxion. (Maar goed dat ik er zelf ook één ben)

Maar dan ben je toch een piraat ;)

Offline PD5MSF

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #48 Gepost op: 7 maart 2007, 18:29:05 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"

Niet helemaal, bij Connexxion zijn ze wel op de hoogte. En hebben er geen problemen mee, dus in weze heb ik toestemming van diegene die de frequentie gehuurt heeft. Dat ik vervolgens de frequentie gebruik voor níet zakelijke gesprekken boeit niet. Heb je wel eens buschauffeurs gehoord over dat ding? Alleen maar slap geouwehoer.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 7 maart 2007, 19:11:38 »

Niet helemaal, bij Connexxion zijn ze wel op de hoogte. En hebben er geen problemen mee, dus in weze heb ik toestemming van diegene die de frequentie gehuurt heeft. Dat ik vervolgens de frequentie gebruik voor níet zakelijke gesprekken boeit niet. Heb je wel eens buschauffeurs gehoord over dat ding? Alleen maar slap geouwehoer.

Yep, alleen slap ge oh, maar toch blijf je een piraat ;)

Gert Jan

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: 7 maart 2007, 19:11:59 »

Yep, alleen slap ge oh, maar toch blijf je een piraat ;)

Offline Jelmer

• Gevorderd Lid
« Reactie #51 Gepost op: 7 juli 2007, 19:05:55 »
Gisteravond alhier te Zaandam een aantal bussen op 419,8750, eerst met TQ 71,9 later schakelde ze over naar 131,8.
Kennelijk nog twee extra kanalen naast de genoemde.
Overigens zag ik vandaag in een Arriva-bus in Waterland een overzicht met de 10 kanalen netjes hangen en werd er ook regelmatig gebruik gemaakt van de kort verkeer mogelijkheid

Offline Jelmer

• Gevorderd Lid
« Reactie #52 Gepost op: 25 november 2007, 10:54:12 »
Op Ameland maakt Arriva gebruik van 419,875 met TQ 71,9 en dus niet van 74,4 zoals verwacht.

Henk Voortwijs

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: 25 november 2007, 12:18:39 »
Citaat van: "PD5MSF"
Heb je wel eens buschauffeurs gehoord over dat ding? Alleen maar slap geouwehoer.

Da's nu precies de reden waarom ik het absoluut niet mis. Hopelijk blijft dat bij ons ook zo: geen kort verkeer meer in de INFOXX bussen.

Offline PD5MSF

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #54 Gepost op: 25 november 2007, 12:42:14 »
Citaat van: "Henk Voortwijs"
Citaat van: "PD5MSF"
Heb je wel eens buschauffeurs gehoord over dat ding? Alleen maar slap geouwehoer.

Da's nu precies de reden waarom ik het absoluut niet mis. Hopelijk blijft dat bij ons ook zo: geen kort verkeer meer in de INFOXX bussen.

Maak je borst maar nat, heel NL gaat het kirjgen vroeg of laat.

Offline Jelmer

• Gevorderd Lid
« Reactie #55 Gepost op: 25 november 2007, 18:09:27 »
Moet zeggen dat ze op Ameland zich keurig gedragen, geen rare zaken, ofzo, gewoon dienstmededelingen.

Henk Voortwijs

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: 26 november 2007, 10:58:23 »
Het verschilt inderdaad sterk per regio. Meestal beperkt de communicatie zich ook tot het vragen om een aansluiting of het doorgeven van een snelheidscontrole of plaatselijke stremming.
Maar er zijn vestigingen waar het hoofdzakelijk gebruikt wordt voor allerhande prive zaken. Terwijl de passagiers vrolijk al deze onzin mee kunnen luisteren. Want vaak hebben deze collega's de combofoon ook nog behoorlijk hard aanstaan.
Mede daarom hoeft het kort verkeer voor mij niet meer zo. Alles is prima via de CVL te regelen, op een enkele uitzondering na.

ShippingRotterdam

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: 27 november 2007, 21:41:06 »
Die zender in Hoogvliet is volgens mij ook verleden tijd. Al een tijd niet meer mee bezig gehouden. Maar op de 426.500 hoor je steeds, tik, tik, tik, tik.

Offline Mars/M [Niet meer actief]

• Gevorderd Lid
« Reactie #58 Gepost op: 15 juli 2008, 22:52:27 »
Hier in Alkmaar hoor ik nog steeds Connexxion kort verkeer op 417.9875.
Zag dat die frequentie niet meer in het nieuwe boek van Johan terug komt.
Mars

Offline elsinga

• Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
« Reactie #59 Gepost op: 16 juli 2008, 07:23:55 »
Ik hoor er hier in Friesland ook nog wel wat op, maar niet vaak.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland