Auteur Topic: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl  (gelezen 160127 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline Remon

• Top Lid
Re: Nieuwe pager: Galaxy p2000shop.nl
« Reactie #240 Gepost op: 18 oktober 2007, 14:15:17 »
Ik vind het zelf nogsteeds jammer hoor.

De firma Apollo levert dezelfde pager als de AFA27. Misschien dat P2000shop deze kan laten voorzien van de Jupiter Pro firmware, wat ze ook hebben gedaan met de Mercurius.

Alleen heb je dan geen ledje in de pager zitten.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #241 Gepost op: 18 oktober 2007, 14:48:22 »
Citaat van: "Remon"
De firma Apollo levert dezelfde pager als de AFA27. Misschien dat P2000shop deze kan laten voorzien van de Jupiter Pro firmware, wat ze ook hebben gedaan met de Mercurius.

Dan nog heb je in principe een Galaxy. Zoveel verschillen zijn er niet tussen de Galaxy en de Jupiter. De Galaxy is in eerste instantie begonnen met de Jupiter firmware en sindsdien woden -voor zover ik weet- de firmwares gelijk gehouden. Maar corrigeer me als ik ernaast zit, ik heb inmiddels ook niet meer de meest recente Jupiter.....

Groeten, Peter.

Offline IkWilbert

• Gevorderd Lid
« Reactie #242 Gepost op: 18 oktober 2007, 14:51:22 »
Het gaat mij persoonlijk alleen om de hardere tril en piep.

Helaas...  :(

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #243 Gepost op: 18 oktober 2007, 15:13:07 »
Wat mij ooit ten ore is gekomen, is dat de pager ontwikkeld is voor en door de OOV diensten.

Dat is niet juist. De OOV diensten hebben wel meegeholpen om het product te beöordelen en hun bevindingen en die van een aantal andere testpersonen zijn verwerkt. Het resultaat is een mooie pager die werkt zoals iedereen het graag zou willen hebben. De AFA27 van Apollo is de Galaxy ;) .
Mvg,
Leen

Offline kevin27

• Hoofdbrandwacht VRU
  • Gevorderd Lid
« Reactie #244 Gepost op: 18 oktober 2007, 16:17:18 »
Waar zou je die AFA27 Apollo kunnen bestellen ?
Alle berichtgeving is op persoonlijke titel

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #245 Gepost op: 18 oktober 2007, 16:28:23 »
Citaat van: "kevin27"
Waar zou je die AFA27 Apollo kunnen bestellen ?

Ik weet niet of je dat wel wil, want ALS je hem al via-via zou kunnen bestellen dan heb je een volledig kale pager, net zoals de eerste Jupiter en ik weet niet of je daar wel op zit te wachten.....

Met andere woorden, een Galaxy is weliswaar een model AFA27, maar niet elke AFA27 is automatisch een Galaxy....

Groeten, Peter.

Offline Marco

• Gevorderd Lid
« Reactie #246 Gepost op: 20 oktober 2007, 11:16:41 »
Ik vind het zelf nogsteeds jammer hoor.
Alleen heb je dan geen ledje in de pager zitten.

Ik heb een Galaxy, en de nieuwste Jupiter Pro V8.6. Ik moet zeggen dat de Jupiter veel meer leuke mogelijkheden (handmatig programmeren, tonen maken, filtermatch enz..) heeft dan de Galaxy.
Ook qua menustructuur is die hetzelfde. Enig verschil is dus inderdaad het ledje, groter scherm en harder trillen en piepen.
Met vriendelijke groet,
Marco

[size=85]Jupiter Pro V8.6 en V9.1, Galaxy V8.2, P2000 lichtkrant (96cm)[/size]

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #247 Gepost op: 20 oktober 2007, 11:32:34 »
Citaat van: "Marco"
Ik heb een Galaxy, en de nieuwste Jupiter Pro V8.6. Ik moet zeggen dat de Jupiter veel meer leuke mogelijkheden (handmatig programmeren, tonen maken, filtermatch enz..) heeft dan de Galaxy.

Hulpdiensten kijken niet naar "leuke" mogelijkheden. Die kijken naar functionele en praktijkgerichte aspecten.
Vandaar dat de Galaxy ook zo goed aanslaat bij de diverse korpsen. Er zit niet al te veel poespas op, hij is enorm functioneel en nagenoeg aangepast aan de wensen en eisen van brandweer Nederland.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #248 Gepost op: 20 oktober 2007, 12:14:55 »
Ook qua menustructuur is die hetzelfde. Enig verschil is dus inderdaad het ledje, groter scherm en harder trillen en piepen.

Een woordfilter in de Galaxy zou ook helemaal geen probleem zijn, maar dat wijzen de korpsen uitdrukkelijk af. In de infostream zat die mogelijkheid ook, maar dat mocht op gezag van hogerhand niet aangezet worden. Het filterwoord wordt 1 op 1 bekeken op geldigheid. Zou jij ook niet balen als je een belangrijke alarmmelding mist als het begint met  "PRIO1" i.p.v  "PRIO 1" of "Prio 1"? Kleine verschillen in de schrijfwijze kunnen dus grote gevolgen hebben.
Mvg,
Leen

Offline Marco

• Gevorderd Lid
« Reactie #249 Gepost op: 20 oktober 2007, 13:22:51 »
Citaat van: "Daaf"

Hulpdiensten kijken niet naar "leuke" mogelijkheden. Die kijken naar functionele en praktijkgerichte aspecten.
Vandaar dat de Galaxy ook zo goed aanslaat bij de diverse korpsen. Er zit niet al te veel poespas op, hij is enorm functioneel en nagenoeg aangepast aan de wensen en eisen van brandweer Nederland.

Ik bedoel er mee, dat de Jupiter V8.6 voor de particulier "leuker" en handiger is dan een Galaxy. Dus dat ze helemaal niet zo hoeven te balen, dat ze er niet een kunnen krijgen.
Met vriendelijke groet,
Marco

[size=85]Jupiter Pro V8.6 en V9.1, Galaxy V8.2, P2000 lichtkrant (96cm)[/size]

Offline Jeroen...

• Gevorderd Lid
    • http://www.hulpverleningsfotografie.nl
« Reactie #250 Gepost op: 21 oktober 2007, 22:12:45 »
Ik bedoel er mee, dat de Jupiter V8.6 voor de particulier "leuker" en handiger is dan een Galaxy. Dus dat ze helemaal niet zo hoeven te balen, dat ze er niet een kunnen krijgen.

En dan is het plaatje compleet, want de galaxy is ook niet voor particulieren bedoeld, dus hoeft ook niet "leuker" te zijn  ;)
http://www.hulpverleningsfotografie.nl \";)\"

2x Uniden Bearcat UBC 60 XLT-2 | Realistic Pro 2006 | 6 x Motorola MX 3000 | 2x Portavox 3165 | MTS2000 | Discone X50 | 2x Jupiter | Bravo 802 | Galaxy v8.2

Offline cappie

• Gevorderd Lid
« Reactie #251 Gepost op: 9 december 2007, 10:51:21 »
Beste forum leden, bij deze wil ik een ieder die gereageerd heeft op mijn
openings-topic heel hartelijk bedanken voor al jullie reactie,s & tips aangaande de Galaxy pager.

Er zijn nu diverse type,s in gebruik en men is daar heel tevreden over.
Toch blijf ik hopen dat ie ooit voor de hobbyist ook te koop zal zijn hi hi
(hoop doet leven :P ) maar eerst de hulpverleningsdiensten voorzien,
da,s het belangrijkste.
Die hebben niets aan een pager die niet doet wat ie moet doen, en dat kan en mag niet zo zijn.

Voor een ieder alvast hele fijne dagen & een voorspoedig 2008 gewenst.
Met vriendelijke groeten,
Henk Limburg Haarlem

Offline Jeroen...

• Gevorderd Lid
    • http://www.hulpverleningsfotografie.nl
« Reactie #252 Gepost op: 9 december 2007, 13:41:30 »
Brandweer Zaanstreek-Waterland zal deze pagers ook in gebruik gaan nemen.

Korps Wormerland heeft ze sinds deze week in gebruik.
http://www.hulpverleningsfotografie.nl \";)\"

2x Uniden Bearcat UBC 60 XLT-2 | Realistic Pro 2006 | 6 x Motorola MX 3000 | 2x Portavox 3165 | MTS2000 | Discone X50 | 2x Jupiter | Bravo 802 | Galaxy v8.2

Offline RS

• Top Lid
« Reactie #253 Gepost op: 9 december 2007, 14:08:36 »
Naar ik begrepen heb zal komend jaar ook de brandweer Ede overgaan op Galaxy pagers.

Offline Henk fryslan

• Beginnend Lid
  • **
    • http://www.hvnieuws.nl
« Reactie #254 Gepost op: 9 december 2007, 15:04:19 »
Inmiddels is de brandweer van Opsterland ook overgegaan op de Galaxy pager

Gr Henk