Auteur Topic: Draadloze Telefonie  (gelezen 24505 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Discriminator

• Moderator
  • Rene - Capelle a/d IJssel
    • https://www.discriminator.nl
Re: Draadloze Telefonie
« Reactie #45 Gepost op: 3 december 2006, 10:43:10 »
Citaat van: "D a a f"
Ik heb nu zo veel plezier met mijn DECT apparaatje, als iedereen die zou nemen is de lol er ook weer snel af.

Blij dat je zo tevreden bent. 'k Ben wel benieuwd wie mijn concurrent is..

Rene

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
« Reactie #46 Gepost op: 25 december 2006, 19:00:56 »
Ik heb hier een aantal gebruikers in de buurt zitten die rond de 83 Mhz werken,het gaat hier waarschijnlijk om Tuinbedrijven,of een  Bloembollen bedrijf of iets in die geest,de meest gebruikte frequentie is 83.2750 en is erg hard,en niet alleen bij mij maar ook aan de andere kant van de straat.
Weet iemand hier wat meer over????(Misschien Johan?)
Groetjes,Ben :P

(Een ding is zeker het zijn telefoons)

lennartb

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 25 december 2006, 20:01:52 »
zat pasgeleden op een flat in maassluis, dus grote kans dat ik tuinders uit het westland ook kon ontvangen rond 8 a 9 uur 's avonds allemaal mensen met niet boeiende gesprekken (hallo, ja met mij gaat het goed, en dan een heel vaag lang gesprek echt tientallen) ik heb de freq's niet opgeslagen maar ik schat dat ik toen zo rond de 70-80mhz zat..  

Ze hadden als starttoon een soort brom van een paar tikken wat lijkt op het geluid van trunking en als eindtoon een lage piep.

Het waren echt tientallen frequenties allemaal dicht bij elkaar gelegen

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
« Reactie #48 Gepost op: 25 december 2006, 20:16:47 »
Ja,dat zijn die frequenties die bij mij ook zo waren ze zaten tussen de 70 en 85 Mhz,dan echt heel breed ingeshat de meest gebruikte was 83.275 en dat  ook met zo'n brom,volgens mij praten we over dezelfde soort telefoons
Groetjes,Ben

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
« Reactie #49 Gepost op: 25 december 2006, 20:37:23 »
Nog iemand met theorieen over deze ´´Telefoons´´
 :P

Offline Rob_nl

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #50 Gepost op: 25 december 2006, 20:55:38 »
Een paar dagen geleden een aantal telefoon frequenties in de scanner gezet en het was gelijk raak op 31.0625
Ik zal eens gaan zoeken tussen 70 en 85Mhz. Zitten hier die high power phones?

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
« Reactie #51 Gepost op: 25 december 2006, 21:45:42 »
Ja onder andere,ze zijn wel illegaal in Nederland,dus ik denk niet dat we heel veel nog van zullen zijn,je kunt inderdaad het beste de 31 Mhz blijven afzoeken,daar zit soms nog wel eens wat,vooral bij grootte steden.
Tip: Als je binnenkort nog ergens komt zoals,woningen voor oudere mensen of een zorgcentrum of een bejaardenhuis moet je daar eens gaan scannen,dan gaat er een wereld voor je open,het zijn vaak gesprekken van niks,zoals: Ja,ik had ook last van m'n darmen,of ga je ook gezellig naar de bingo-avond,enz. maar het is tenminste nog iets,logisch eigenlijk ik ken maar weinig oude mensen die een dect telefoon hebben,de meeste oude mensen gebruiken nog de 31 Mhz telefoons,omdat ze met de dect niet om kunnen gaan,of omdat ze het wel prima vinden.
Groetjes,Ben :P

ShippingRotterdam

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: 25 december 2006, 21:48:26 »
Ik ben pas geleden in Breda geweest en heb mn scanner meegenomen ik kon m'n oren niet geloven van wat ik daar allemaal hoorde. Allemaal telefoons tot gehooraparatjes aan toe. Helaas is hier in Hoogvliet weinig te ontvangen daarvan.

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
« Reactie #53 Gepost op: 26 december 2006, 09:09:59 »
Ja,geweldig he,was gisteren in A'dam dat is pas prachtig echt wel 10 door elkaar heen op de 31  Mhz,in adam hoor je echt nog heel veel telefoons,ben er niet echt heel lang geweest dus heb alleen op de 31 Mhz gezocht. :P
Groetjes,Ben

Offline jeffrey1200

• Gevorderd Lid
« Reactie #54 Gepost op: 26 december 2006, 10:27:49 »
Citaat van: "Ben-scan"
Ja,geweldig he,was gisteren in A'dam dat is pas prachtig echt wel 10 door elkaar heen op de 31  Mhz,in adam hoor je echt nog heel veel telefoons,ben er niet echt heel lang geweest dus heb alleen op de 31 Mhz gezocht. :P
Groetjes,Ben

Door elkaar heen  :?  uhh begrijp ik dat verkeerd? Als jij ze door elkaar hoort (dat kan dus alleen als ze zelfde freq. zitten) zouden die mensen ook last hebben van elkaar.. dat geloof ik dus niet hé. Toevallig had jij natuurlijk weer alleen je scanner tussen de 31 MHz zoeken.
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur

Offline Ben-Scan

• Gevorderd Lid
« Reactie #55 Gepost op: 26 december 2006, 12:17:00 »
Dan geloof je het niet,kijk we moesten familie in Alkmaar & Amsterdam oppikken voor het kerstdiner bij mij thuis,ik had me scanner meegenonomen voor het geval dat,ik heb toen even gescand op de 31 Mhz en op 31.0625 Mhz zaten een aantal mensen te bellen,(En inderdaad ook door elkaar heen,alleen de ene was sterker dan de andere.)
En ja dat kan want ik had het over Amsterdam en dat is een grote stad,maar als je het niet geloofd moet je ook niet reageren,en negeer je mijn  berichten  gewoon,want ik schrijf voor de mensen die hier wel geintresseerd in zijn en dit leuk vinden,want ik schrijf geen onzin hier!.
Met Vriendelijke Groet,Ben. :P:P:P
*En fijne dagen iedereen* :)

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #56 Gepost op: 26 december 2006, 12:49:38 »
Citaat van: "Ben-scan"
En ja dat kan want ik had het over Amsterdam en dat is een grote stad,maar als je het niet geloofd moet je ook niet reageren,en negeer je mijn  berichten  gewoon,want ik schrijf voor de mensen die hier wel geintresseerd in zijn en dit leuk vinden,want ik schrijf geen onzin hier!.

Volgende keer graag een wat vriendelijkere reactie.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #57 Gepost op: 26 december 2006, 12:53:39 »
Citaat van: "jeffrey1200"
Door elkaar heen  :?  uhh begrijp ik dat verkeerd? Als jij ze door elkaar hoort (dat kan dus alleen als ze zelfde freq. zitten) zouden die mensen ook last hebben van elkaar.. dat geloof ik dus niet hé.

Dat kan dus wel. Net als bij bedrijven die op dezelfde frequentie werken kan er natuurlijk altijd nog een TQ worden gebruikt. Alleen weet ik even niet of die mogelijkheid er is bij draadloze telefonie. Dan is het nog zo dat datgene wat jij hoort een ander natuurlijk niet hoeft te horen. Op zit op een leuke hoogte met goede antennes. Ik hoor dus gesprekken links en rechts van mij zonder dat de emnsen van die gesprekken last van elkaar hebben. Dat kan met draadloze telefonie ook. Die setjes zitten met laag vermogen op een kleine antenne, ze komen dan net de straat uit. Dus kan het zijn dat er 2 straten verderop iemand op exact dezelfde frequentie zit als iemand hier in de straat.

lennartb

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: 26 december 2006, 13:05:30 »
stel:

2 mensen die naast elkaar wonen hebben allebei een draadloze telefoon met dezelfde frequentie..

als 1 van die 2 mensen dan gebeld word zouden dan beide telefoons gaan rinkelen  :? ?

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #59 Gepost op: 26 december 2006, 13:10:43 »
Citaat van: "lennartb"
stel:

2 mensen die naast elkaar wonen hebben allebei een draadloze telefoon met dezelfde frequentie..

als 1 van die 2 mensen dan gebeld word zouden dan beide telefoons gaan rinkelen  :? ?

Nee want zoals ik al zei er wordt daar ook met iets van een TQ gewerkt. Staat ook vaak op die dozen of gebruiksaanwijzingen, Beveiligd door 256 codes.
Daarnaast is het zo dat als een draadloze telefoon merkt dat er in de omgeving al op een bepaalde frequentie wordt gewerkt, deze automatisch overschakelt naar een vrije frequentie.