De ervaringen die hierboven staan zijn voor mij heel herkenbaar.
Ik had ook (hele) hoge verwachtingen van het apparaat maar die waren idd ook al op de terugweg van Montfort al aardig bijgesteld (totaal dood).
Ik pak geen zenders die meer dan een tiental meters zijn verwijderd
Close moet blijkbaar erg letterlijk worden opgevat.
Mijn ervaring is toch wat anders.
Gelukkig ben ik niet de enige gezien de
review op een UK website:
The close call feature on the 72 is absolutely awesome.
My first journey into town along a main road is usually uneventful however I found myself constantly locking out frequencies found by the close call feature. It appeared to find every single pager,mobitex,taxi frequency around. I was very surprised how good this feature worked it is absolutely awesome.
Into town on a sunday afternoon I step out my car and bingo it finds the input frequency of the retail system as some unseen user transmitted.
Yep the signal travelled those 400 yds and through the building and close call got it loud n clear.
Helaas kan ik niet alles quoten omdat het forum een bug heeft.
Nogmaals: squelch zo afregelen dat de ruis net weg is, dan 2x op Func en Hold drukken tot je --- --- in het display ziet, je ziet dan rechtsbovenin het Close Call icoontje knipperen samen met de streepjes.
Ik neem aan dat iedereen dezelfde uitvoering heeft: zwart met een geel venstertje om het display heen?
Als het dan nog niet wil werken kan het zijn dat er zeer sterke zenders overheersen die continu in de lucht zijn zoals ERMES, Mobitex en Digitenne, als handmatig op lockout zetten van die zenders ook niet helpt houdt het denk ik op, in zo'n situatie doet mijn Scout 40 het ook niet meer naar behoren.
Het zou ook nog kunnen zijn dat er een defect is aan de scanner maar meestal zijn het toch bedieningsfouten.