Daar heb je inderdaad een punt en dan wordt het onoverzichtelijk.
WTR dan ook niet of die wel?
Want de Zeeuwse wateren staan er wel in zag ik.
Het is wat lastig om uit te leggen hoe alles onder de motorkap exact werkt. Sommige dingen werken op basis van capcode, anderen op basis van locatie en soms, zoals in geval van WTR, is het een tekstfilter.
De Zeeuwse wateren gebruiken een fictieve locatie (plaatsnaam) Boei. De betreffende boei is dan vergelijkbaar met een straatnaam. De naam "Boei" staan dan weer gekoppeld aan Water. Met capcodes kan dit niet, alleen reddingsbrigade en KNRM, maar dat is niet de bedoeling in dit geval. Ik kan er altijd iets op bedenken, maar dan moeten we ook ergens een grens proberen te trekken, wat is water en wat niet? Wateroverlast sowieso niet

Maar een auto te water is niet per definitie een incident "op het water", om een voorbeeld te noemen. Een auto die een waterplas (WTR) inrijdt is ook niet per definitie een incident op het water, maar als een centralist zo'n water selecteert dan verschijnt er automatisch WTR bij en valt hij ook in dit vakje. Dus we gaan nu al meldingen krijgen die er formeel niet helemaal in thuis horen.
Kort gezegd, niet alles is even transparant af te vangen vrees ik