Auteur Topic: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België  (gelezen 754202 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline keepernagel

• Gevorderd Lid
  • FEAR THE VAMPIRE
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #1050 Gepost op: 20 november 2010, 22:06:40 »
Citaat van: "keepernagel"
Citaat van: "Asterix900"

01295xx indiviudele oproepen
13059xx groepsoproepen

1305913al zien passeren

Good monitoring!

:?::?: hug????

Heb ze van de week nog gehoord 166.6500mhz??
ubc 80 xlt  ubc 180 xlt ubc 3500 xlt  Uniden + yupiteru mtv-7300

Offline franky

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #1051 Gepost op: 20 november 2010, 22:15:30 »
Keepernagel, ik denk dat er veel meer code's moeten zijn van Dendermonde. Heb hier op forum ergens gelezen dat het gaat van 0 tot 99. Kan je dit bevestigen? Welke pager zou je mij durven aanraden, en kan je die zelf ric code's laten zoeken en opslaan zoals vroeger bij de scanners. Ik weet totaal niet hoe zo een pager werkt.

Eens je over de code's beschikt zou het naar het schijnt vrij simpel zijn om die erin te steken.

Franky

Offline keepernagel

• Gevorderd Lid
  • FEAR THE VAMPIRE
« Reactie #1052 Gepost op: 21 november 2010, 09:55:23 »
Citaat van: "franky"
Keepernagel, ik denk dat er veel meer code's moeten zijn van Dendermonde. Heb hier op forum ergens gelezen dat het gaat van 0 tot 99. Kan je dit bevestigen? Welke pager zou je mij durven aanraden, en kan je die zelf ric code's laten zoeken en opslaan zoals vroeger bij de scanners. Ik weet totaal niet hoe zo een pager werkt.

Eens je over de code's beschikt zou het naar het schijnt vrij simpel zijn om die erin te steken.

Franky

Hallo normaal zou je de codes vinden op de belgische radio ontvangst site maar ligt momenteel offline wegens werkzaamheden dus als deze site terug online is vind je wat je nodig hebt in verband met ric codes grt Wim :)

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #1053 Gepost op: 21 november 2010, 14:48:13 »
:?::?: hug????
Heb ze van de week nog gehoord 166.6500mhz??

Ja... en?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #1054 Gepost op: 21 november 2010, 14:50:49 »
Hallo normaal zou je de codes vinden op de belgische radio ontvangst site maar ligt momenteel offline wegens werkzaamheden dus als deze site terug online is vind je wat je nodig hebt in verband met ric codes grt Wim :)

Is dat één van die sites die mijn codes van hier rat en linea recta op hun site plaatst?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #1055 Gepost op: 21 november 2010, 14:57:43 »
Is dat één van die sites die mijn codes van hier rat en linea recta op hun site plaatst?

Dat weet je zo: verzin er eens een paar en kijk wat er gebeurd... :mrgreen:

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #1056 Gepost op: 21 november 2010, 15:48:44 »
Citaat van: "Leen Ansems"

Dat weet je zo: verzin er eens een paar en kijk wat er gebeurd... :mrgreen:

Als het over weinig fraaie zaken gaat, laat mijn beroepsernst dat niet toe :mrgreen:

@ Franky, uiteraard zullen er meerdere groepscodes zijn, in principe tot 100 inderdaad maar naarmate je langer monitort, zal je er meer zien verschijnen.
Inzake je vraag over een pager, kan je best de verschillende topics hier eens lezen.

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #1057 Gepost op: 21 november 2010, 15:53:59 »
Als het over weinig fraaie zaken gaat, laat mijn beroepsernst dat niet toe :mrgreen:

Je kan je toch vergissen of een slip op het toetsenbord maken :wink:

Offline keepernagel

• Gevorderd Lid
  • FEAR THE VAMPIRE
« Reactie #1058 Gepost op: 22 november 2010, 07:27:47 »

ik weet dat niet he??Dat is zo een site waar je de ric codes kan vinden van Belgie voila

Offline 15 wing

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #1059 Gepost op: 27 december 2010, 14:47:28 »
weet er iemand of turnhout dagelijks een test doet enzoja hoelaat heb het gevoel dat die op mijn pager nieet doorkomt of iemand die de juiste ric code heeft

grrtz jimmy
2 x yupiteru mvt-7100
antenne  1-scanstick- 1 diamond d-777

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #1060 Gepost op: 27 december 2010, 15:01:14 »
Citaat van: "15 wing"
weet er iemand of turnhout dagelijks een test doet enzoja hoelaat

Eenmaal per week, als ik mij niet vergis in het weekend in de loop van de namiddag/avond ergens. Dit gebeurt via een algemene groepsoproep (zie codes hier eerder geplaatst).

Offline jimmy

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #1061 Gepost op: 27 december 2010, 15:15:36 »
bedankt asterix 900 voor de snelle reactie
ubc-780 xlt
 ubc 3600 xlt
kenwood pmr 3301

diamond-d-777
diamond x-300n
diamand d-103

Offline dlettani

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #1062 Gepost op: 11 januari 2011, 13:33:48 »
Kan er iemand volgende beweringen bevestigen die ik verzamelde na alle posts hier gelezen te hebben aub?

1) De codes startend met 0xxxx zijn individuele codes, die beginnend met 1xxx zijn groepscodes.
 2) handprogrammatie pagers: de instellingen 0000 dienen voor het instellen van de maildrops per capcode, voor alfanumerieke berichten
(tekstberichten) kunt je het laatste getal eventueel naar wens veranderen 0-8
3) handprogr.: de frequentie 1696250 is voor Astrid, de snelheid op 2400 Bps en de polarity is normal.
4) De nieuwe versie Pilot kun je niet meer handmatig op een andere freq. zetten. Om de een of andere reden is deze optie eruit gehaald. Kan alleen via de PC. --> de apollo pilot kan dus effectief geprogrammeerd worden via de pc?

5) Testcode0942885komt elke 6 minuten

6) In het programmeerscherm van iedere RIC code kun je de maildrop functie instellen, staat standaard op 0000.
Keuzes zijn 0-8 of A-F. Weet zo even niet wat het precies doet. Ik programmeer alles via de PC.
In PC komt dit overeen met beep/1 sec/16sec/disable.
Even testen door code 0005000 te programmeren, die komt iedere minuut mee.
Maildrop's komen in apart mapje te staan.
--> kan iemand dit verduidelijken? gaat dit ook met de Apollo Pilot?
7) Tekstlabel bij iedere code, gaat niet bij Apollo pilot.
8) RICcode = ontvanger nr pager & ISSI = zender nummer. Als je dus de ISSI-code ingeeft ipv RICcode ontvang je alles van bijv. 1 Bw-korps (in de veronderstelling dat ze één zender gebruiken om hun berichten uit te sturen)

Thx!

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #1063 Gepost op: 11 januari 2011, 19:24:35 »
Citaat van: "dlettani"
Kan er iemand volgende beweringen bevestigen die ik verzamelde na alle posts hier gelezen te hebben aub?

1) De codes startend met 0xxxx zijn individuele codes, die beginnend met 1xxx zijn groepscodes.
Pocsag kent geen echte groepscodes in zijn huidige vorm. Men bedoelt bij Astrid waarschijnlijk dat er meerdere pagers gelijk gaan op die code.
Zou kunnen, is geen wereldwijde standaard voor, Astrid afspraak.

2) handprogrammatie pagers: de instellingen 0000 dienen voor het instellen van de maildrops per capcode, voor alfanumerieke berichten
(tekstberichten) kunt je het laatste getal eventueel naar wens veranderen 0-8
0000 Is standaard alles op personal. Je kunt alle getallen veranderen.i]

3) handprogr.: de frequentie 1696250 is voor Astrid, de snelheid op 2400 Bps en de polarity is normal.
Polarity kun je handmatig niet instellen.
1e Funbit moet op A staan voor Astrid. Rest maakt niet uit.[/
[/color]

4) De nieuwe versie Pilot kun je niet meer handmatig op een andere freq. zetten. Om de een of andere reden is deze optie eruit gehaald. Kan alleen via de PC. --> de apollo pilot kan dus effectief geprogrammeerd worden via de pc?
Handmatig, en via LPT of USB poort.

5) Testcode0942885komt elke 6 minuten

Iedere minuut.

6) In het programmeerscherm van iedere RIC code kun je de maildrop functie instellen, staat standaard op 0000.
Keuzes zijn 0-8 of A-F. Weet zo even niet wat het precies doet. Ik programmeer alles via de PC.
In PC komt dit overeen met beep/1 sec/16sec/disable.
Even testen door code 0005000 te programmeren, die komt iedere minuut mee.
Maildrop's komen in apart mapje te staan.
--> kan iemand dit verduidelijken? gaat dit ook met de Apollo Pilot?
Personal, 0-9, A-F, Group.
Je kunt de alarmduur aanpassen per RIC, het mapje waar de melding komt, Group wordt hier niet ondersteund, is iets uit de US etc. voor beursuitslagen e.d.
Preciese details ken ik niet. Test het, en laat ons de resultaten weten !

7) Tekstlabel bij iedere code, gaat niet bij Apollo pilot.
Handmatig niet, wel via de PC.

8) RICcode = ontvanger nr pager & ISSI = zender nummer. Als je dus de ISSI-code ingeeft ipv RICcode ontvang je alles van bijv. 1 Bw-korps (in de veronderstelling dat ze één zender gebruiken om hun berichten uit te sturen)

Thx!
Ajb. SemafoonWinkel

Offline Asterix900

• Top Lid
« Reactie #1064 Gepost op: 14 januari 2011, 16:45:29 »
Citaat van: "SemafoonWinkel_nl"
Pocsag kent geen echte groepscodes in zijn huidige vorm. Men bedoelt bij Astrid waarschijnlijk dat er meerdere pagers gelijk gaan op die code.

Inderdaad, "1" voor groepsoproepen en "0" voor individuele. Waarbij de "groepsoproep" eigenlijk een verzameling van individuele RIC-codes is die worden geactiveerd.

Citaat van: "SemafoonWinkel_nl"

"In de veronderstelling" ja. Je kan, indien technisch mogelijk, werken met wildcards bij je ISSI's maar dan nog kan er ook op andere manieren worden gealarmeerd: door een naburig korps of andere centrale, telefonisch (alfanummeriek) of steeds meer ook via een internetconnectie (http2page).