Auteur Topic: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België  (gelezen 753257 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

AlfA145

• Gast
Re: Vragen/opmerkingen over RIC-codes België
« Reactie #105 Gepost op: 15 april 2006, 18:14:22 »
Citaat van: "astra1"
wa ik wel jammer vind da we altijd moeten kjikenb van wie de ric code is . zou hzt nie interresant zijn de we de naam van de hulpdienst ,gemeente in ons programma PDW kunnen zetten via filter of zoiets.

VB: adress       time/date    mode /type                    filtered message

BRW halle  12:01:44   pocsag1 alpha   2400       test oproep

Maar da zou een persoon moeten kunnen die goe is met het programma pdw

groetjes astra1

Zie de post van mij hierboven, dat is nu net wat we willen gaan doen :)

dan krijg je zoiets als dit :

130860019:07:07 15-04-06    POCSAG-1  ALPHA  2400    Versterking Kazerne ziekenwagen we

-= Algemene oproep brandweer Halle =-

Offline Ronnymax

• Gevorderd Lid
« Reactie #106 Gepost op: 16 april 2006, 09:37:27 »
Als ik mijn steentje kan bijdragen wil ik wel helpen.

Offline GSteven

• Gevorderd Lid
« Reactie #107 Gepost op: 16 april 2006, 11:37:22 »
Citaat van: "AlfA145"
Dan zal ik zoiets proberen ineen te steken, waar je alleen de code, en de tekst moet ingeven, zodat dat allemaal in een database komt, waaruit ik dan de filter.ini kan maken?

Als je met PHP & MySQL werkt wil ik gerust wel mijn steentje bijdragen. Kwestie van ook wat te ontwikkelen daaromtrent.

Offline TTT242

• Gevorderd Lid
« Reactie #108 Gepost op: 16 april 2006, 14:40:34 »
Binnen een week of 2 heb ik ook een blackbox en kan ik ook helpen.

AlfA145

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: 16 april 2006, 16:47:30 »
Citaat van: "TTT242"
Binnen een week of 2 heb ik ook een blackbox en kan ik ook helpen.

Ik werk nu nog met een Yeasy-FT-8900r quad band, op de geluidskaart, dit werkt uit de kunst, maar 'k heb ook een blackbox besteld, zodat dit toestel terug  voor zijn normale bezigheden gebruikt kan worden :)

@Gsteven : 't is de bedoeling dat het in PHP en MYSQL gaat worden ja, héél simpel opgevast wil ik 't als volgt doen :

Gebruiker geeft 2 velden in, de code en de omschrijving.
Deze waardes worden samen met 'n teller via 'n PHP script in een sql database gezet.
Hieruit kan dan vrij eenvoudig een TXT file ge-exporteerd worden met de juiste opmaak (alle andere velden zijn toch standaard). Deze kan dan door een druk op de knop gedownload worden, altijd up to date.
Dit lost ook ons probleem op als we 2 files zouden willen gaan mergen, dan moet overal handmatig nen teller aangepast worden.

Offline Ronnymax

• Gevorderd Lid
« Reactie #110 Gepost op: 17 april 2006, 16:07:31 »
AlfA145,
Ik beschik over een blackbox met discriminator doch als ik hem op mijn geluidskaart aansluit via mic ingang krijg ik er niets uit. Kan u mij misschien zeggen waar ik moet op letten.
Dank bij voorbaat.

AlfA145

• Gast
« Reactie #111 Gepost op: 17 april 2006, 17:05:09 »
Citaat van: "Ronnymax"
AlfA145,
Ik beschik over een blackbox met discriminator doch als ik hem op mijn geluidskaart aansluit via mic ingang krijg ik er niets uit. Kan u mij misschien zeggen waar ik moet op letten.
Dank bij voorbaat.

De uitgang die ik gebruik is de data uitgang van mijn set, met name de 1k2 packet uitgang, deze is onafhangkelijk van het volume op de set zelf.
Dit signaal was te zwak, ik heb dit door middel van een kleine audio-versterker van Velleman een beetje versterkt tot een hoorbaar niveau.  verder ben ik beginnen spelen met het volume op de PC

Dit heb ik gedaan door de monitoring op te zetten op mijn geluidskaart. Zo kan je horen hoe het geluid waargenomen wordt door je PC. Ik heb ondervonden dat het geluids vrij 'overstuurd' mag klinken. Als de Squelch invloed heeft op je geluid via de discriminator, laat deze dan UIT staan. anders ga je het eerste stuk van je uitzending missen. in de interface instellingen (CTRL-S) heb ik gekozen voor 'discriminator 3' hier lijkt het resultaat voor mij het beste. Maar nog is de uitzending niet perfect hoor :

051000117:59:59 17-04-06    POCSAG-1  ALPHA  2400    Test page 62
131460018:00:30 17-04-06    POCSAG-1  ALPHA  2400    Dit is een testopr?Q
024422818:00:30 17-04-06    POCSAG-1  ALPHA  2400    wHC+da?rp

98E?"?.??

ZO zie je maar, 't blijft xwat experimenteren.
Maar zet in ieder geval de monitoring van je geluid eens op, zodat je 't geluid van de scanner door de speakers van je PC hoort, pas DAN weet je als alles goed aankomt.

Offline astra1

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #112 Gepost op: 19 april 2006, 17:14:06 »
Deze middag zijn er tests geweest door BRW Heuvelland.
De test  ric code is 0521009
greets astra1

Offline Barbados

• Gevorderd Lid
« Reactie #113 Gepost op: 19 april 2006, 20:07:55 »
Let er niet op. Het zijn maar tests. Dit nummer is de voorbije maand ook gebruikt door BW Lommel om te testen. Het zijn  toestellen die door verschillende korpsen na elkaar in bruikleen gegeven worden om eens uit te proberen. Ik heb onder dit nummer al 3 korpsen staan.
UBC280XLT (2x) - UBC92XLT - Blackbox Astrid - Realistic Pro 2042 - UBC9000XLT en nog wat van dattum

Offline Ronnymax

• Gevorderd Lid
« Reactie #114 Gepost op: 20 april 2006, 16:07:43 »
aan alfa145.
Mijn geluid komt door op de speakers van mijn pc maar het rode pijltje bovenaan daar krijg ik geen beweging in. Kan dat aan één of andere instelling liggen?

Offline GSteven

• Gevorderd Lid
« Reactie #115 Gepost op: 20 april 2006, 18:41:23 »
Citaat van: "Barbados"
Let er niet op. Het zijn maar tests. Dit nummer is de voorbije maand ook gebruikt door BW Lommel om te testen. Het zijn  toestellen die door verschillende korpsen na elkaar in bruikleen gegeven worden om eens uit te proberen. Ik heb onder dit nummer al 3 korpsen staan.

Klopt.

AlfA145

• Gast
« Reactie #116 Gepost op: 20 april 2006, 22:40:25 »
Als je dubbelklikt op je icoontje van je geluid, onderaan in de taakbalk (dat klein luidsprekertje) dan krijg je de volumeregeling.

Klik hierin op "opties", dan op "eigenschappen"

vervolgens krijg je een apart venstertje, waar je kiest voor "volume aanpassen voor opnemen".
Zorg dat de microfoon ook aangevinkt is. Als je nu op OK klikt, krijg je een venstertje met volumeregelingen voor opnemen.
Zorg dat hier het vakje "selecteren" is aangevinkt bij de juiste uitgang (in jou geval microfoon.
Nu kan je een beetje met het volume van opname spelen zodat de naald van PDW heel onderaan een beetje beweegt als er niets te horen is.
Bij signaal moet de naald volledig uitslaan.

dan zou het moeten werken. Begin met de volumeregeling halfweg te zetten.

Ik hoop je hiermee wa verder te kunnen helpen. ZO heb ik de eerste dag een paar uren zitten spelen tot ik licht in de duisternis zag, en DAN kan de fun beginnen :)

Erwin

Offline Ronnymax

• Gevorderd Lid
« Reactie #117 Gepost op: 21 april 2006, 17:24:06 »
Erwin bedankt door uw woordje uitleg ben ik al een heel eind opgeschoten. De berichten zijn nog niet zoals het zou moeten maar ik veronderstel dat de ontvangst van de antenne daar voor iets tussen zit. Ik ga eerst een buitenantenne installeren en dan zie ik wel. Nogmaals bedankt
Ronny

AlfA145

• Gast
« Reactie #118 Gepost op: 21 april 2006, 18:42:48 »
Citaat van: "Ronnymax"
Erwin bedankt door uw woordje uitleg ben ik al een heel eind opgeschoten. De berichten zijn nog niet zoals het zou moeten maar ik veronderstel dat de ontvangst van de antenne daar voor iets tussen zit. Ik ga eerst een buitenantenne installeren en dan zie ik wel. Nogmaals bedankt
Ronny

Maar je hebt dus al ontvangst waar je eerst niets had?:)
da's al goed nieuws !
ik heb sinds net mijn blackbox aan gekregen, en ik moet zeggen dat ze uit de kunst werkt. hij ontvangt minder als mijn transciever, maar WAT ie ontvangt is voor 99% just. en dat met de antenne op de blackbox zelf. het bakje staat gewoon op mijn PC ! en de astrid-antenne waar dit signaal vanaf komt, ligt toch zeker 10km van mij thuis af.

De transciever hangt op een buitenantenne, triple band, op 15m van de grond, dus dat is normaal dat die IETS meer ontvangt :)
ik ga eens kijken om de grote antenne op de blackbox te hangen, hopen dat ie niet overstuurt wordt.

Offline GSteven

• Gevorderd Lid
« Reactie #119 Gepost op: 21 april 2006, 20:24:26 »
Alfa... heb je een idee waar die antennes staan?