Tja men heeft besloten hier Kazernealarm te gebruiken ipv de benaming Korpsalarm wat dus nu al voor verwarring zorgt.
De een Capode is Korpsalarm waarbij iedereen (vrijwilligers én vrije beroeps) worden gealarmeerd. De andere is het echte kazernealarm waarmee de omroepinstallatie wordt geactiveerd.
even een vraag: heeft Alphen a/d Rijn 2x een capcode voor kazernealarm?
in mijn eigen PDW heb ik een ander label erbij staan..
De benaming "bemanning AL" is niet juist. Dit zou "springbemensing" moeten zijn. Dit kunnen namelijk ook vrouwen zijn en deze twee collega's bemensen de AL, HV of BRV.
Bemanning WO is een aparte capcode om er voor te zorgen dat er een ander geluidje over de omroepinstallatie gaat.
| 1503042 | is het kazernealarm voor de beroepsbezetting en/of bemanning TS beroeps. |
| 1503031 | is het kazernealarm voor de vrijwilligers en/of bemanning TS vrijwillig. |
Tevens valt op dat in Leiden en Gouda de benamingen kazerneploeg/kazernealarm/chauffeursploeg worden gebruikt en in Alphen juist weer bemanning AL en bemanning WO. De beroepsposten in HM kennen een springbemanning. Zo heb je TS/WO en AL/HV/HA/DA.
Ik zie nu dat men voor Alphen kazernealarm beroeps en kazernealarm vrijwilligers hebben aangemaakt wat nog steeds niet de lading dekt.