Auteur Topic: Antenne voor Uniden 780Xlt  (gelezen 10303 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

mmaenen

• Gast
Antenne voor Uniden 780Xlt
« Gepost op: 1 oktober 2005, 10:28:40 »
Hoizz,..

Wie weet welke antenne het best is voor de 780 Xlt ??
Ik mag van mijn ouders geen basis antenne plaatsen dus welke mobiele antenne is het beste ?

M.v.g
Mitch

Gert Jan

• Gast
Re: Antenne voor Uniden 780Xlt
« Reactie #1 Gepost op: 1 oktober 2005, 12:30:57 »
Dat hangt er helemaal vanaf wat je wilt luisteren.
Misschien mag je wel een antenne op zolder net onder de nok ophangen, dat levert ook best wel goede resultaten op maar nooit zo goed als hoog en droog buiten.

mmaenen

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 1 oktober 2005, 12:38:11 »
Hoizz,

Ik wil graag de politie uit de regio Hassel / Genk enz horen dus zeg maar van rond de 110 mhz tm 200 ongeveer ik heb een antenne op de zolder maar de scanner staat helemaal beneden !!

M.v.g
Mitch

Gert Jan

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 1 oktober 2005, 13:05:58 »
Citaat van: "mmaenen"
Ik wil graag de politie uit de regio Hassel / Genk enz horen dus zeg maar van rond de 110 mhz tm 200 ongeveer ik heb een antenne op de zolder maar de scanner staat helemaal beneden !!

Hm, 110MHz is luchtvaart en boven de 180MHz zit naar mijn weten in België ook niet veel om naar te luisteren.
Ik weet niet wat voor antenne je nu gebruikt maar als je er eentje kan vinden zou ik zeer zeker een Procom VHF antenne gaan gebruiken (144-174MHz)
Het typenummer weet ik even niet uit mijn hoofd maar dat zal ongetwijfeld iemand wel kunnen noemen.

Offline Chris

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 23 oktober 2005, 18:04:28 »

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #5 Gepost op: 23 oktober 2005, 20:11:44 »
Citaat
Het typenummer weet ik even niet uit mijn hoofd maar dat zal ongetwijfeld iemand wel kunnen noemen.

Procom CXL2-2C VHF antenne, lijkt op een vlaggenmast met rode dop.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 23 oktober 2005, 20:15:15 »
Citaat van: "D a a f"
Citaat

Procom CXL2-2C VHF antenne, lijkt op een vlaggenmast met rode dop.

Yep, die bedoel ik, thanks.

Offline Ivo

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 24 oktober 2005, 01:46:19 »

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #8 Gepost op: 24 oktober 2005, 09:16:00 »
Citaat van: "Ivo"
http://www.scannerforum.nl/forum/viewtopic.php?t=6199

In dat onderrwerp biedt Edwin de welbekende Kathrein VHF basisantenne aan. Een prima antenne die door vele AC's en CPA's wordt gebruikt. Niet al te groot, simpel te monteren en een prima ontvangst. Prima echter in het daarvoor ontwerpen gebied (uiteraard). Daarbuiten is het snel afgelopen. De Procom echter doet het buiten de ontworpen band ook nog prima als ontvangstantenne. Toen ik een paar jaar geleden die van mij op het dak monteerde wist ik niet wat me overkwam. In de VHF luchtvaartband presteerde hij beter dan een discone. Ook in de 86 MHz waren de resultaten verbluffend. Toen bleek dat de antenne ook nog eens in de UHF goede resultaten behaalde wilde ik niets anders meer. Een kennis van mij in Hilversum heeft de procom nu ook en heeft ook een 780. Hij hoort nu stations die hij normaal nooit hoorde.

Offline GerP

• DJI PI Zuid-Oost
  • Gevorderd Lid
« Reactie #9 Gepost op: 24 oktober 2005, 10:31:06 »
Citaat van: "Johan Beck"
Toen ik een paar jaar geleden die van mij op het dak monteerde wist ik niet wat me overkwam. In de VHF luchtvaartband presteerde hij beter dan een discone.

Mhmm,

Als ik jou stukje zo lees Johan, krijg ik geloof ik ook trek in zo'n Procom CXL 2-2C!
Heb je toevallig een adresje voor mij waar deze voor een redelijke prijs te bemachtigen zijn ? Op het web vind ik nl. niet veel leveranciers!

Mvg. GerP

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #10 Gepost op: 24 oktober 2005, 10:38:20 »
Citaat van: "GerP"
Als ik jou stukje zo lees Johan, krijg ik geloof ik ook trek in zo'n Procom CXL 2-2C! Heb je toevallig een adresje voor mij waar deze voor een redelijke prijs te bemachtigen zijn ? Op het web vind ik nl. niet veel leveranciers!

Je komt ze nog weleens 2e hands tegen op Marktplaats of op radiobeursen. De mijne heb ik toen op een beurs in Rosmalen gekocht. Zo goed als nieuw nog in de verpakking voor 40 euro.

Offline GerP

• DJI PI Zuid-Oost
  • Gevorderd Lid
« Reactie #11 Gepost op: 24 oktober 2005, 10:46:15 »
Je komt ze nog weleens 2e hands tegen op Marktplaats of op radiobeursen. De mijne heb ik toen op een beurs in Rosmalen gekocht. Zo goed als nieuw nog in de verpakking voor 40 euro.

Ha, bedankt voor je antwoord, ik zal mijn ogen daar eens goed de kost geven!

Gr. GerP

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #12 Gepost op: 24 oktober 2005, 15:53:32 »

Ik heb 2 jaar gezocht naar een nieuw exemplaar op de radiobeurs in Rosmalen, helaas zonder resultaat.  :(

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #13 Gepost op: 24 oktober 2005, 16:28:42 »
Citaat
Ik heb 2 jaar gezocht naar een nieuw exemplaar op de radiobeurs in Rosmalen, helaas zonder resultaat.

Wil je ze nieuw, dan moet je naar de winkel. Een goed uitziende moet toch ook voldoende zijn? Ik heb er nog wel 2 :)

Offline GerP

• DJI PI Zuid-Oost
  • Gevorderd Lid
« Reactie #14 Gepost op: 24 oktober 2005, 20:31:45 »
Citaat van: "D a a f"
Wil je ze nieuw, dan moet je naar de winkel. Een goed uitziende moet toch ook voldoende zijn? Ik heb er nog wel 2 :)

Hoi Daaf,

Begrijp ik goed dat je twee Procom CXL2-2C te koop hebt ?

Mvg. GerP