Auteur Topic: Entropia Frequenties  (gelezen 828901 keer)

0 leden (en 4 gasten) bekijken dit topic.

Offline BlackBox

• Top Lid
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #585 Gepost op: 2 december 2005, 14:29:21 »
Alphen zou kunnen Paul, signaal hier S1. Het wordt steeds moeilijker om een frequentie te zoeken in deze thread..... 60 pagina's inmiddels!
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

paul19622

• Gast
« Reactie #586 Gepost op: 2 december 2005, 14:33:08 »
Citaat van: "Huub Roem"
Alpgen zou kunnen Paul, signaal hier S1.

Dan denk ik dat deze het wel eens zou kunnen zijn Alphen zit dan weer wel en dan weer niet op de 424.1250 MHz maar nu hoor ik hem daar ook weer op. Bedankt Huub ;)

Offline Rolf-Lim-z

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #587 Gepost op: 2 december 2005, 22:40:41 »
Euh.......in Geleen staat op 12 hoog een zender lokatie op de Martin Lutherking straat (postcode heb ik ff niet) dit controle kanaal blaast zo hard hier binnen (6164GG 2 hoog) dat ik binnen huis net geen volle uitslag heb op de Yupi, beneden aan de straat van de zender locatie heb ik zonder antenne en met de verzwakker aan nog steed een volle uitslag op de S meter van de Yupi.
Ter vergelijk Heerlen staat op de Apollo laan en die komt hier binnen huis nog net binnen met 4 blokjes op de S meter en op mijn bescheiden balkonnetje zelfs 6 blokjes.
Dus je zou in Sittard toch zeker contact moeten kunnen krijgen???
Geef de volgende keer een gil als je naar Limboland komt regel ik je visum aanvraag en koffie  ;)
Spel fouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

Offline Jacob

• Beheerder
« Reactie #588 Gepost op: 3 december 2005, 09:09:08 »
Citaat
Het wordt steeds moeilijker om een frequentie te zoeken in deze thread..... 60 pagina's inmiddels!

In de kennisbank vindt je een overzicht Huub...

Jacob

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #589 Gepost op: 3 december 2005, 10:09:08 »
Begrijp ik Jacob, maar als ze nu gaan hoppen naar andere controler kanalen kan Johan dat ook niet elke keer bijwerken....en dus wordt het moeilijk zoeken vóórdat je iets plaatst.
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Marcel-Almere

• Gevorderd Lid
« Reactie #590 Gepost op: 3 december 2005, 18:14:39 »
Citaat
Vanuit mijn locatie zou ik Almere goed moeten kunnen loggen, maar de zender Alphen a/d Rijn komt hier beter binnen (allebei 423.2375). Waar staat de zender Almere en is die nog in de lucht?

Volgens mij staat ie ergens op industrieterrein "De Vaart". Alleen daar onvang ik het controlekanaal zonder antenne.

Om precies te zijn, nauw ja bijna precies, op de Hefbrugweg op industrieterrein de Vaart staan ca 100 meter uit elkaar 2 beton fabrieken met daarop een aantal antennes. Ook die van Entropia staat daar tussen.

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #591 Gepost op: 4 december 2005, 13:29:46 »
Den Haag is van 422.8375 naar 423.1625 gegaan sinds 3 dagen.

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #592 Gepost op: 4 december 2005, 21:46:14 »
Nog even een aanvulling ik gaf aan dat de datacontroller gewisseld was naar 423.1625 en hierbij komt dat 422.8375 een voice channel is geworden.

Maar ik heb ook meerdere malen channel 3 gezien 420.0375Mhz dit is vreemd ! Zou wel heel laag zijn maar valt nog wel in de band toch ?

Johan wil jij iig de allereerste mededeling wijzigen in de KB omdat dit 100% is al meerdere dagen.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #593 Gepost op: 5 december 2005, 06:34:45 »
Citaat van: "Wopper"
Maar ik heb ook meerdere malen channel 3 gezien 420.0375Mhz dit is vreemd ! Zou wel heel laag zijn maar valt nog wel in de band toch ?

Dit heb ik ook een paar keer gehad, was alleen bij Woerden trouwens waar op dat moment een fluitje doorheen zat.
Maw, het signaal was niet schoon.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #594 Gepost op: 5 december 2005, 06:39:19 »
Johan wil jij iig de allereerste mededeling wijzigen in de KB omdat dit 100% is al meerdere dagen.

Ik wacht daar ff lekker mee Rob. Alphen a/d Rijn wisselt ook regelmatig van controle kanaal. Enschede is laatst gewisselt, Haarlem wisselt ook wel eens, zo kan ik aan de gang blijven. Ik denk dat we beter even kunnen  wachten totdat het net landelijk is opgeleverd, de kans bestaan namelijk ook nog dat zodra Traxys uit de lucht is bij Entropia weer alles wordt omgegooid.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #595 Gepost op: 5 december 2005, 06:54:43 »
Citaat van: "Johan Beck"
Ik denk dat we beter even kunnen  wachten totdat het net landelijk is opgeleverd, de kans bestaan namelijk ook nog dat zodra Traxys uit de lucht is bij Entropia weer alles wordt omgegooid.

Die kans is idd aanwezig en helemaal bij de site's waarvan de gesprekskanalen nog niet netjes 225kHz van elkaar afstaan :x

Freqfreak01

• Gast
« Reactie #596 Gepost op: 5 december 2005, 12:58:54 »
Ik heb even 2 vragen:

Weet iemand de frequenties van de spraakkanelen in de regio Rijnmond,
En kan ik de Entropia Frequenties ook via mijn UBC280XLT ontvangen?

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #597 Gepost op: 5 december 2005, 13:00:48 »
Citaat van: "Freqfreak01"
Weet iemand de frequenties van de spraakkanelen in de regio Rijnmond,
En kan ik de Entropia Frequenties ook via mijn UBC280XLT ontvangen?

Kijk eens op kb.php?mode=article&k=10
En jouw scanner kan dat ontvangen hoor.

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #598 Gepost op: 5 december 2005, 15:38:02 »
Dikke fout in de netwerk config :) Den Haag is verplaatst naar 423.1625 maar Hoek van Holland staat nog volgas te vertellen (vote now advice) dat hij op 422.8375 zit :) Gaat dus lekker mis in deze hoek...

Hopelijk snappen die belgen het sneller als het toenmalige Ben (T-Mobile) daar heeft Peter Hunt toentertijd ook eens geprobeerd om hun wijs te maken dat de buurkanalen verkeerd stonden.

Ach we zien wel of ze het merken...

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #599 Gepost op: 5 december 2005, 15:58:32 »
Hopelijk snappen die belgen het sneller als het toenmalige Ben (T-Mobile) daar heeft Peter Hunt toentertijd ook eens geprobeerd om hun wijs te maken dat de buurkanalen verkeerd stonden.

Ohja, toen kreeg ik iemand aan de telefoon die maar niet kon begrijpen dat mobiele telefoons gebruik maken van radiosignalen, die muts dacht toch niet echt dat elke GSM via een snoertje met het netwerk is verbonden :)

Groeten, Peter.