Ik heb even alle bevestigde freqs geanalyseerd en dan vallen een aantal dingen op:
Het datakanaal is altijd de laagste frequentie van een site
Er is duidelijk een herhalingspatroon waar te nemen, de volgende blokken hebben dezelfde data- en spraakkanalen:
Almelo-Barneveld-Geleen-Haarlem (zeer mooi allen met 0,225 Mhz afstand!)
Enschede-Hilversum-Rotterdam
Amsterdam ZO-Tiel
Amsterdam Noord-Zoetermeer (Peter 424.275 zou dus ook een gesprekkanaal Zoetermeer moeten zijn....)
Amsterdam West-Rijswijk
Qua frequentiepatroon:
Amersfoort-Delft en aangezien Tilburg hetzelfde datakanaal heeft kan je dezelfde spraakkanelen in Tilburg verwachten!
Voor de rest is er (nog) geen patroon te ontdekken, zo lijkt metname sites Utrecht/Amersfoort/Zeist het patroon te verstoren. Grotendeels is de frequentieafstand tussen de kanalen op een site 0,225 of ene veelvoud hiervan, maar er zijn ook erg veel afwijkingen. Ik denk dat als Traxys geheel verdwenen is de echte uitrol pas begint en ook een aantal frequenties op de diverse sites weer omgezet zullen worden. Entropia kan dit eenvoudig doen omdat alle sites middels TCP/IP connectie met elkaar en met het centrale systeem hebben, dus kunnen ze d.m.v. een update in één keer alles herprogrameren (vermoed ik).