Auteur Topic: Entropia Frequenties  (gelezen 825295 keer)

0 leden (en 4 gasten) bekijken dit topic.

Leen Ansems

• Gast
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #405 Gepost op: 19 november 2005, 12:03:50 »
Hunter schreef:

Citaat
UMTS antennes van KPN en in de kleur van het gebouw meegeverfde GSM-antennes van Orange...

Dan hoop ik dat ze dat gedaan hebben met niet loodhoudende verf. Vroeger deden de binnenvaartschippers ook wel eens hun radarantenne in de kleur van het schip verven. Daarna hadden ze geen beeld meer, maar een vette vlek in het midden van het scherm.... :P:P
mvg,
Leen

Offline leimpie

• Gevorderd Lid
« Reactie #406 Gepost op: 19 november 2005, 14:20:10 »
Entropia kan nu nog nauwkeuriger uitgeplozen worden met TrunkView.

Zie: viewtopic.php?t=6474

Gr.

Gerrit.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #407 Gepost op: 19 november 2005, 15:19:12 »
Citaat van: "paul19622"
Citaat van: "hunter"
Hier wordt ik nou zo verdrietig van he, wordt er nou niet goed meegelezen of worden bepaalde dingen gewoon niet geloofd en willen diegene het eerst zelf vinden en of horen??

427.2125, 425.3375 en 426.5750 staan in Delft, zeker weten...

Nou Peter vreemd dat je wel frequenties uit Delft met zekerheid weet te vermelden maar Zoetermeer niet kan vinden :)

de groeten allemaal :(

Nog vreemder is dat het we het in dit topic over Entropia hebben en die zitten toch echt niet boven de 424.9875MHz

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #408 Gepost op: 19 november 2005, 16:34:26 »
427.2125,425.3375 en 426.5750 die kunnen heel goed van het Rijkswaterstaat netwerk of van COMBO zijn. Ik heb geen lijst om dat te controleren.
Deze freq`s horen zeker niet bij Entropia. En dat die mast in Delft staat is mogelijk.
mvg,
Leen

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #409 Gepost op: 19 november 2005, 16:44:38 »
Citaat
427.2125,425.3375 en 426.5750 die kunnen heel goed van het Rijkswaterstaat netwerk of van COMBO zijn

Rijkswaterstaat (DMS net) kan je schrappen, dat net is niet meer in gebruik.

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #410 Gepost op: 19 november 2005, 17:23:52 »
Citaat van: "Leen Ansems"
427.2125,425.3375 en 426.5750 die kunnen heel goed van het Rijkswaterstaat netwerk of van COMBO zijn. Ik heb geen lijst om dat te controleren.

Toch leuk dat iedereen er serieus op in gaat, want uiteraard was mijn opmerking niet serieus bedoeld, dat is wel te zien aan de wazige frequenties dacht ik zo.

Overigens, 423.0750 MHz staat inderdaad in Zoetermeer, op het genoemde hotel. Waarschijnlijk straalt die rondstraler alle kanten op, behalve de mijne. Hij is even hard als 423.1750 en die staat 20 kilometer verder, waarschijnlijk in de buurt van Gouderak / Ouderkerk.

Groeten, Peter.

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #411 Gepost op: 19 november 2005, 17:32:52 »
Ik herken dat Peter, de zender Hilversum staat hier hemelsbreed enkele kilometers vandaan en is zwakker dan de zenders Amersfoort en Utrecht, vreemde patronen geven die Entropia zenders...
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #412 Gepost op: 19 november 2005, 17:47:27 »
Citaat van: "Securifire"
In Zoetermeer is er echt een zender bijgekomen. Ik was gisteren avond aan het werk, en er was een nieuw kanaal zichtbaar op de porto, en daar waren heel veel "blokjes" qua ontvangst te zien. Tevens was het zenden en ontvangen van collega's een stuk beter dan voorheen.
Maar ja nu de vraag: Waar staat de antenne ??  :):):)

Zie jij kanaal nummers voordat je gaat zenden ? Zijn meestal 3 cijfers 408 ofzo als je die even kan geven (mocht je ze zien) dan kan je ons heel erg helpen :)

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #413 Gepost op: 19 november 2005, 17:49:59 »
Vaak is het zo dat als ik iets post het later onder een andere posting weer terug komt en het dan door een ander zogenaamd gevonden of geferifieerd is jammer hoor :(

Ben ik niet helemaal met je eens ik ben een behoorlijke antenne freak en ik zit in de bus dan ook dagelijk om me heen te zoeken naar antennes en als ik dan bijvoorbeeld zelf lokatie Rijswijk heb zien staan op een toren hoge flat dan vind ik dat wel de moeite waard om even te melden :)

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #414 Gepost op: 19 november 2005, 18:43:38 »
Vandaag weer even op pad geweest. De 423.0750 staat zoals meerderen al zeiden in Zoetermeer op het NH Hotel. Hij staat op het puntje van het dak naast een GSM antenne. De Entropia rondstraler is een lange stick met een microwave er onder.

De4231750heb ik niet kunnen vinden. Het leek er op dat ie richting Waddinxveen staat maar daar werd het signaal snel zwakker. Peter was dus ook op zoek geweest en die denkt aan Moordrecht of Oudekerk. Toch wel vreemd dat ik dan in de trein van Gouda naar Rotterdam het signaal minder sterl doorkrijg dan tussen Gouda en Zoetermeer. Echter in Rotterdam-Noord had ik de 423.1750 toch wel weer met een aardig signaal dus Ouderkerk zou best wel eens kunnen. Maar dat zit weer zo dich tegen Alblasserdam aan die ook op 423.1750 zit. Zouden we het dan toch steeds over dezelfde zender hebben?

Voor de rest staat er dus geen zender in Dordrecht maar in Zwijndrecht en de controller is 423.5625.
Richting Roosendaal hoorde ik nog de 423.1875 en die leek mij uit Beijerland te komen. Ook nog gehoord de 423.4125 en 423.5125.
De eerst volgende zender die bevestigd kon worden was Bergen op Zoom op 423.0750. Richting Zeeland nog gehoord de 423.8125 en 422.1125. Deze laatste kon wel eens Terneuzen zijn. Voor de rest op de route nog gehoord met een zeer zwa signaal de 422.8375 en 422.8500. Aan het eind van de rit toch nog een bevestiging en dat was Breskens op 424.1250.
Zojuist kreeg ik ook nog een mailtje van iemand die weet te melden dat Alphen a/d Rijn op 423.2375 is gewijzigd in 424.1250. Zelf heb ik daar vandaag eigenlijk weing aandacht aan besteed. Misschien dat iemand in die regio eens kan luisteren.

Offline BlackBox

• Top Lid
« Reactie #415 Gepost op: 19 november 2005, 20:04:10 »
Ik heb even alle bevestigde freqs geanalyseerd en dan vallen een aantal dingen op:

Het datakanaal is altijd de laagste frequentie van een site
Er is duidelijk een herhalingspatroon waar te nemen, de volgende blokken hebben dezelfde data- en spraakkanalen:

Almelo-Barneveld-Geleen-Haarlem (zeer mooi allen met 0,225 Mhz afstand!)
Enschede-Hilversum-Rotterdam
Amsterdam ZO-Tiel
Amsterdam Noord-Zoetermeer (Peter 424.275 zou dus ook een gesprekkanaal Zoetermeer moeten zijn....)
Amsterdam West-Rijswijk

Qua frequentiepatroon:

Amersfoort-Delft en aangezien Tilburg hetzelfde datakanaal heeft kan je dezelfde spraakkanelen in Tilburg verwachten!

Voor de rest is er (nog) geen patroon te ontdekken, zo lijkt metname sites Utrecht/Amersfoort/Zeist het patroon te verstoren. Grotendeels is de frequentieafstand tussen de kanalen op een site 0,225 of ene veelvoud hiervan, maar er zijn ook erg veel afwijkingen. Ik denk dat als Traxys geheel verdwenen is de echte uitrol pas begint en ook een aantal frequenties op de diverse sites weer omgezet zullen worden. Entropia kan dit eenvoudig doen omdat alle sites middels TCP/IP connectie met elkaar en met het centrale systeem hebben, dus kunnen ze d.m.v. een update in één keer alles herprogrameren (vermoed ik).
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #416 Gepost op: 19 november 2005, 20:08:38 »
Ik meen de antenne gezien te hebben in Zwijndrecht op een flat langs de A16 bij afrit 22 Zwijndrecht centrum.
mvg,
Leen

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #417 Gepost op: 19 november 2005, 20:12:25 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Ik meen de antenne gezien te hebben in Zwijndrecht op een flat langs de A16 bij afrit 22 Zwijndrecht centrum.

Volgens mij is dat die flat met die grote reclame er op van Van Leeuwen Buizen. Ook te zien vanuit de trein en daar had ik een zeer sterk signaal door de verzwakking.

Tring Tring
Met Van Leeuwen Buizen
Met mevrouw Jansen, van ik van u de afdeling pijpen?
De hele afdeling mevrouw?
Tuut tuut tuut.

Offline Daaf

• Top Lid
« Reactie #418 Gepost op: 19 november 2005, 20:17:27 »
Citaat
Tring Tring
Met Van Leeuwen Buizen
Met mevrouw Jansen, van ik van u de afdeling pijpen?
De hele afdeling mevrouw?
Tuut tuut tuut.

Frequenties? Scanner online ??

;)

Leen Ansems

• Gast
« Reactie #419 Gepost op: 19 november 2005, 20:24:02 »
Als ik het juist heb is die flat van verpleeg en verzorgingstehuis Swinhove aan de Lus.
mvg,
Leen