Auteur Topic: Entropia Frequenties  (gelezen 825328 keer)

0 leden (en 5 gasten) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #390 Gepost op: 18 november 2005, 11:56:59 »
De Westduinweg is aardig lang en Lindoduin is ook een straatnaam zag ik zojuist.
http://www.mapblast.com/(33gerh214toajnqqe1nnyv45)/map.aspx?L=EUR&C=52.10072%2c4.27345&A=7.16667&P=|52.10072%2c4.27345|1|Lindoduin%2c+2583+Scheveningen|L1|

Even de hele regel kopieeren en plakken.

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #391 Gepost op: 18 november 2005, 22:20:00 »
Vandaag het vakblad Verbinding ontvangen waar een advertentie in staat van Entropia. Daarbij een dekkingskaart met in groene cirkels de gebieden waar Entropia zou werken. Hierop staan een aantal plaatsen die hier nog niet genoemd zijn.
Alkmaar
Bergen op Zoom
Breskens
Helmond
Venlo
Venray
Lelystad
Alkmaar
Arnhem
Nijmegen
Doetinchem
Apeldoorn

paul19622

• Gast
« Reactie #392 Gepost op: 18 november 2005, 22:54:53 »
Vandaag waren de monteurs weer eens bezig in deze regio en weer kwam de hier al veel besproken site Zoetermeer naar voren. Deze zou volgens de Entropia-monteurs moeten staan op het NH-Hotel aan de Danny Kayelaan 20 te Zoetermeer. Ik vindt het vreemd dat verschillende mensen (ook in de omgeving van) deze site nog steeds niet hebben kunnen vinden terwijl hij toch in gebruik moet zijn. De frequenties zouden dan moeten zijn :

423.0750 Datakanaal
423.5250 Verkeerskanaal
423.7500 Verkeerskanaal

Voor nummertje drie ben ik nog niet zo heel zeker 423.2000 of 424.9500 zouden er weleens bij kunnen horen maar dit is nog even afwachten....

groetjes,

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #393 Gepost op: 18 november 2005, 23:04:24 »
Citaat van: "paul19622"
Vandaag waren de monteurs weer eens bezig in deze regio en weer kwam de hier al veel besproken site Zoetermeer naar voren. Deze zou volgens de Entropia-monteurs moeten staan op het NH-Hotel aan de Danny Kayelaan 20 te Zoetermeer.

Zo te zien op de kaart zit dat aan de zuidzijde van Zoetermeer tegen Pijnacker aan waar Edwin zo'n hard signaal had op 423.0750. Ook zit dat hotel bij station Zoetermeer waar ik langs kom als ik met de trein van Gouda naar Den Haag rijd. Ik ga morgen vrijwel zeker op pad om ook die 423.1750 te lokaliseren tussen Alphen en Gouda. Van Gouda kan ik dan mooi naar Den Haag.

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
« Reactie #394 Gepost op: 18 november 2005, 23:07:38 »
@Paul: Ik heb minstens 2 x 24 uur onafgebroken die 423.0750 Mhz. gemonitord, maar nog geen 3e verkeerskanaal gevonden, helaas.

@Johan, de lokatie die jij noemt, zou wel eens goed zijn, ik reed niet zo ver van die Danny Kayelaan vandaan. Is het een idee die kaart te scannen en online te zetten, voor zover mogelijk?

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #395 Gepost op: 18 november 2005, 23:10:18 »
Citaat van: "Edwin Edeling"
@Johan, de lokatie die jij noemt, zou wel eens goed zijn, ik reed niet zo ver van die Danny Kayelaan vandaan. Is het een idee die kaart te scannen en online te zetten, voor zover mogelijk?

http://www.mapblast.com/(4rsth4uj1a1zjzyuvxqdwxfc)/map.aspx?L=EUR&C=52.04553%2c4.47754&A=7.16667&P=|52.04553%2c4.47754|1|Danny+Kayelaan%2c+2719+Zoetermeer|L1|

paul19622

• Gast
« Reactie #396 Gepost op: 18 november 2005, 23:10:57 »
Citaat van: "Johan Beck"
Vandaag waren de monteurs weer eens bezig in deze regio en weer kwam de hier al veel besproken site Zoetermeer naar voren. Deze zou volgens de Entropia-monteurs moeten staan op het NH-Hotel aan de Danny Kayelaan 20 te Zoetermeer.

Zo te zien op de kaart zit dat aan de zuidzijde van Zoetermeer tegen Pijnacker aan waar Edwin zo'n hard signaal had op 423.0750. Ook zit dat hotel bij station Zoetermeer waar ik langs kom als ik met de trein van Gouda naar Den Haag rijd. Ik ga morgen vrijwel zeker op pad om ook die 423.1750 te lokaliseren tussen Alphen en Gouda. Van Gouda kan ik dan mooi naar Den Haag.

Volgens mij is het niet zo'n gek hoog gebouw dat zou ook weleens de rede kunnen zijn dat Peter hem niet zo goed hoort. Maar goed de spraakkanalen van die 423.1750 MHz heb ik ook al voor het geval dat je die vindt morgen ;)

groet,

paul19622

• Gast
« Reactie #397 Gepost op: 18 november 2005, 23:17:02 »
Citaat van: "Edwin Edeling"
@Paul: Ik heb minstens 2 x 24 uur onafgebroken die 423.0750 Mhz. gemonitord, maar nog geen 3e verkeerskanaal gevonden, helaas.

Nee oke ik ben er ook nog niet zeker van hoor die 424.9500 zou ook bij Zwijndrecht kunnen horen maar daar heb ik alle Verkeerskanalen al van gevonden dus ook dat kan dan niet of deze moet er vier hebben ;)

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #398 Gepost op: 19 november 2005, 08:00:26 »
Volgens mij is het niet zo'n gek hoog gebouw dat zou ook weleens de rede kunnen zijn dat Peter hem niet zo goed hoort.

Nouja zeg, signalen van buiten Zoetermeer zijn bikkel en bikkelhard, soms harder dan mijn S-meter kan meten. Die 423.075 is 'slechts' een S7 (en er zit nota bene een ander signaal doorheen!) terwijl ik het NH-Hotel bijna kan zien staan vanaf hier. Toch best een hoog gebouw hoor, in die omgeving. Ik zal het eens in de gaten houden, ik rij er bijna dagelijks voorbij...

Groeten, Peter.

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
« Reactie #399 Gepost op: 19 november 2005, 08:46:19 »
Citaat
Nouja zeg, signalen van buiten Zoetermeer zijn bikkel en bikkelhard, soms harder dan mijn S-meter kan meten. Die 423.075 is 'slechts' een S7 (en er zit nota bene een ander signaal doorheen!) terwijl ik het NH-Hotel bijna kan zien staan vanaf hier. Toch best een hoog gebouw hoor, in die omgeving. Ik zal het eens in de gaten houden, ik rij er bijna dagelijks voorbij...

Wat mij wel opvalt met Entropia is het soms wat vreemde "gedrag" van de zenders. De zender Delft bijvoorbeeld komt hier vrij slecht binnen, dan de zender die in Rijswijk staat, of de zender op 423.0750 Mhz. Dat terwijl ik vanaf mijn hobbyzolder vrij zicht op Delft heb.... Sommige zenders die verder weg staan, komen aanzienlijk beter binnen dan zenders in de buurt. Zo ontvang ik de zender in Scheveningen maar net, terwijl de zender in Spijkenisse hier goed binnen komt.

Uiteraard zou het kunnen komen door antenneopstelling en de gebruikte ontvanger (ik luister nu voornamelijk met de Winradio 1500e ontvanger en dat is technisch gezien geen hoogvlieger). Maar toch is het me nu al een paar keer opgevallen.

Overigens, maar dat heb je waarschijnlijk gelezen, komt die 423.0750 met name in de buurt van Pijnacker / Rokkeveen erg goed binnen.

Groetjes,
Ed

Securifire

• Gast
« Reactie #400 Gepost op: 19 november 2005, 08:48:29 »
In Zoetermeer is er echt een zender bijgekomen. Ik was gisteren avond aan het werk, en er was een nieuw kanaal zichtbaar op de porto, en daar waren heel veel "blokjes" qua ontvangst te zien. Tevens was het zenden en ontvangen van collega's een stuk beter dan voorheen.
Maar ja nu de vraag: Waar staat de antenne ??  :):):)

paul19622

• Gast
« Reactie #401 Gepost op: 19 november 2005, 10:37:09 »
Citaat van: "Securifire"
In Zoetermeer is er echt een zender bijgekomen. Ik was gisteren avond aan het werk, en er was een nieuw kanaal zichtbaar op de porto, en daar waren heel veel "blokjes" qua ontvangst te zien. Tevens was het zenden en ontvangen van collega's een stuk beter dan voorheen.
Maar ja nu de vraag: Waar staat de antenne ??  :):):)

Hier wordt ik nou zo verdrietig van he, wordt er nou niet goed meegelezen of worden bepaalde dingen gewoon niet geloofd en willen diegene het eerst zelf vinden en of horen?? Jammer maar alles wat ik hier vermeld wordt geloof ik maar met een korreltje zout genomen. Vaak is het zo dat als ik iets post het later onder een andere posting weer terug komt en het dan door een ander zogenaamd gevonden of geferifieerd is jammer hoor :(

groet,

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #402 Gepost op: 19 november 2005, 10:42:14 »
Hier wordt ik nou zo verdrietig van he, wordt er nou niet goed meegelezen of worden bepaalde dingen gewoon niet geloofd en willen diegene het eerst zelf vinden en of horen??

427.2125, 425.3375 en 426.5750 staan in Delft, zeker weten...

Groeten, Peter.

paul19622

• Gast
« Reactie #403 Gepost op: 19 november 2005, 10:49:39 »
Citaat van: "hunter"
Hier wordt ik nou zo verdrietig van he, wordt er nou niet goed meegelezen of worden bepaalde dingen gewoon niet geloofd en willen diegene het eerst zelf vinden en of horen??

427.2125, 425.3375 en 426.5750 staan in Delft, zeker weten...

Nou Peter vreemd dat je wel frequenties uit Delft met zekerheid weet te vermelden maar Zoetermeer niet kan vinden :)

de groeten allemaal :(

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #404 Gepost op: 19 november 2005, 11:53:42 »
Nou Peter vreemd dat je wel frequenties uit Delft met zekerheid weet te vermelden maar Zoetermeer niet kan vinden :)

Paul, je moest eens weten hoeveel zenders ik heb uitgepeild. Complete netwerken van brandweer en politie heb ik in kaart gebracht. Geen netwerken van 2 of 3 zenders, maar soms 20 of 30 zenders per netwerk. Ik ben slechts overtuigd van mijn peilkunsten als ik daadwerkelijk de antenneopstelling met eigen ogen heb kunnen aanschouwen. Niet zomaar een antenne, maar een antenne waarvan ik met redelijke zekerheid kan stellen dat die voor het betreffende netwerk gebruikt zou kunnen worden.

Soms ga ik 3x terug naar dezelfde lokatie om via een andere route mezelf te overtuigen van mijn eerdere constatering. En dan nog gebeurt het dat de zender achteraf toch op een iets andere plek blijkt te staan, om wat voor reden dan ook...

Nee Paul, ik trek jouw informatie niet in twijfel, maar het is natuurlijk TE makkelijk om alles maar voor zoete koek te slikken. Kijk eens wat voor frequenties en tooncodes er over het net circuleerden, daar lusten de honden geen brood van hoor. Wat is er mis met verificatie? Als ik voor mezelf 100% overtuigd ben van iets dan zal het mij een leverworst wezen hoeveel mensen eraan twijfelen en hoeveel touringcars vol met scannerluisteraars naar de door mij opgegeven lokatie trekken om een en ander met eigen middelen te verifieren. Dan hebben die mensen ook een dagje uit, ja toch :)

Ik heb toch aardig wat meegemaakt in de radiocommunicatie, zenders geplaatst en veldsterktemetingen gedaan. De zenders Rotterdam, Delft, Leiden, Den-Haag, Rijswijk en wie weet wat nog meer zijn hier beduidend harder dan de frequentie die vanuit Zoetermeer zou moeten tetteren. Alles wat er in Zoetermeer staat is hier "volle meter" en is tevens zonder antenne hoorbaar. Die 423.0750 MHz is slechts een S7 en zonder antenne hoor ik slechts eeuwige ruis... Mag ik dat op zijn minst vreemd vinden? Last van zogenaamde "terugslag" heeft mijn meter niet, hetgeen tevens blijkt uit het feit dat ik 2 signalen door elkaar heen hoor op de genoemde frequentie. Met andere woorden, het signaal is dus echt niet zo sterk.

Misschien zit ik wel in een dipje, misschien staat de antenne ongunstig, wellicht wordt er een richtantenne gebruikt of misschien zelfs een combinatie van factoren. Zoals ik al zei zal ik binnenkort eens gaan kijken om te zien wat daar allemaal op het dak staat behalve UMTS antennes van KPN en in de kleur van het gebouw meegeverfde GSM-antennes van Orange...