Nou Peter vreemd dat je wel frequenties uit Delft met zekerheid weet te vermelden maar Zoetermeer niet kan vinden 
Paul, je moest eens weten hoeveel zenders ik heb uitgepeild. Complete netwerken van brandweer en politie heb ik in kaart gebracht. Geen netwerken van 2 of 3 zenders, maar soms 20 of 30 zenders per netwerk. Ik ben slechts overtuigd van mijn peilkunsten als ik daadwerkelijk de antenneopstelling met eigen ogen heb kunnen aanschouwen. Niet zomaar een antenne, maar een antenne waarvan ik met redelijke zekerheid kan stellen dat die voor het betreffende netwerk gebruikt zou kunnen worden.
Soms ga ik 3x terug naar dezelfde lokatie om via een andere route mezelf te overtuigen van mijn eerdere constatering. En dan nog gebeurt het dat de zender achteraf toch op een iets andere plek blijkt te staan, om wat voor reden dan ook...
Nee Paul, ik trek jouw informatie niet in twijfel, maar het is natuurlijk TE makkelijk om alles maar voor zoete koek te slikken. Kijk eens wat voor frequenties en tooncodes er over het net circuleerden, daar lusten de honden geen brood van hoor. Wat is er mis met verificatie? Als ik voor mezelf 100% overtuigd ben van iets dan zal het mij een leverworst wezen hoeveel mensen eraan twijfelen en hoeveel touringcars vol met scannerluisteraars naar de door mij opgegeven lokatie trekken om een en ander met eigen middelen te verifieren. Dan hebben die mensen ook een dagje uit, ja toch

Ik heb toch aardig wat meegemaakt in de radiocommunicatie, zenders geplaatst en veldsterktemetingen gedaan. De zenders Rotterdam, Delft, Leiden, Den-Haag, Rijswijk en wie weet wat nog meer zijn hier beduidend harder dan de frequentie die vanuit Zoetermeer zou moeten tetteren. Alles wat er in Zoetermeer staat is hier "volle meter" en is tevens zonder antenne hoorbaar. Die 423.0750 MHz is slechts een S7 en zonder antenne hoor ik slechts eeuwige ruis... Mag ik dat op zijn minst vreemd vinden? Last van zogenaamde "terugslag" heeft mijn meter niet, hetgeen tevens blijkt uit het feit dat ik 2 signalen door elkaar heen hoor op de genoemde frequentie. Met andere woorden, het signaal is dus echt niet zo sterk.
Misschien zit ik wel in een dipje, misschien staat de antenne ongunstig, wellicht wordt er een richtantenne gebruikt of misschien zelfs een combinatie van factoren. Zoals ik al zei zal ik binnenkort eens gaan kijken om te zien wat daar allemaal op het dak staat behalve UMTS antennes van KPN en in de kleur van het gebouw meegeverfde GSM-antennes van Orange...