Auteur Topic: Entropia Frequenties  (gelezen 825070 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline paassens

• Gevorderd Lid
Re: Entropia Frequenties
« Reactie #360 Gepost op: 16 november 2005, 09:30:21 »
Ff wat anders.
Entropia maakt net als traxys gebruik van trunking,toch?
Met andere woorden ze verspringen van kanaal.
Nu is het zo dat er hier in de omgeving zeker 1 bedrijf gebruikt maakt van Entropia,maar ze zenden alles uit via een freq. (daar zijn alle gespr. 24/24 te beluisteren).
Freq. zit in de Entropiaband.

Nu mijn eigenlijke vraag: is dat in de rest van het land ook het geval dat jullie een bepaald bedrijf via 1 en het zelfde kanaal horen?
for your ears only

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #361 Gepost op: 16 november 2005, 09:35:16 »
Dat de frequentie in dezelfde band als Entropia ligt wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk Entropia is. Traxys zit namelijk in dezelfde band en dat bestaat al heel wat jaartjes. Entropia is nog in opbouw en heeft nog lang niet overal de zenders operationeel.

paul19622

• Gast
« Reactie #362 Gepost op: 16 november 2005, 09:38:15 »
Citaat van: "paassens"
Ff wat anders.
Entropia maakt net als traxys gebruik van trunking,toch?
Met andere woorden ze verspringen van kanaal.
Nu is het zo dat er hier in de omgeving zeker 1 bedrijf gebruikt maakt van Entropia,maar ze zenden alles uit via een freq. (daar zijn alle gespr. 24/24 te beluisteren).
Freq. zit in de Entropiaband.

Nu mijn eigenlijke vraag: is dat in de rest van het land ook het geval dat jullie een bepaald bedrijf via 1 en het zelfde kanaal horen?

In tegenstelling met het Traxys-systeem die netjes alle kanalen gebruikte wordt dat bij Entropia niet gedaan. Meestal wordt daar 1 dezelfde freq aangesproken althans zo ervaar ik dit hier in de regio. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er nog maar 1 kanaal in gebruik is, meestal gebeurd dit als een site pas in de lucht is. Vreemd maar het is zo Entropia werkt geheel anders dan Traxys daar kon je van te voren voorspellen welk kanaal er in de lucht zou komen. En wat Johan zegt is het wel daadwerkelijk Entropia?

groet,

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #363 Gepost op: 16 november 2005, 09:39:05 »
Ja ze maken gebruik van trunking maar de vorm van trunking die het hele gesprek afhandelt op één freq. Alleen heeft een zender vaak meer als één spraak kanaal dus het is de vraag waar het gesprek terecht komt maar je geeft aan dat het meestal hetzelfde kanaal is.

Je hebt ook nog een andere vorm van trunking dat na elke release van de zendknop de partijen beide naar een ander kanaal springen.

Je hebt bij Entropia wel dat als de tegenpartij van jou lokale zender in Den Haag rijdt je je hem niet zult horen omdat dit dan via IP over de straal verbindingen gaat. ( of heel zacht op de achtergrond )

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #364 Gepost op: 16 november 2005, 09:41:45 »
Wat mij wel opvalt is dat als de monteurs van Entropia actief zijn via de zender Haarlem, er altijd gewerkt wordt op 422.7875. Op 1 van de andere 2 werkkanalen heb ik ze nog nooit gehoord. En dat terwijl het EG in Haarlem en Securicor wel van alle kanalen gebruik maken.

Offline paassens

• Gevorderd Lid
« Reactie #365 Gepost op: 16 november 2005, 09:46:37 »
Citaat van: "Johan Beck"
Dat de frequentie in dezelfde band als Entropia ligt wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk Entropia is. Traxys zit namelijk in dezelfde band en dat bestaat al heel wat jaartjes. Entropia is nog in opbouw en heeft nog lang niet overal de zenders operationeel.

Maken gebruik van Motorola GM 380. incl. een dataterminal met daarop de naam Entropia.
for your ears only

paul19622

• Gast
« Reactie #366 Gepost op: 16 november 2005, 09:47:10 »
Wat mij wel opvalt is dat als de monteurs van Entropia actief zijn via de zender Haarlem, er altijd gewerkt wordt op 422.7875. Op 1 van de andere 2 werkkanalen heb ik ze nog nooit gehoord. En dat terwijl het EG in Haarlem en Securicor wel van alle kanalen gebruik maken.

Het werkt heel vreemd ook hier soms wordt er de hele avond bijvoorbeeld in Rijswijk via 1 kanaal gewerkt 424.8000 en een andere avond weer via meerdere kanalen terwijl het aanbod net zoveel is als andere avonden. Raar maar waar ik vindt het een beetje rommelig in tegenstelling met Traxys maar dat is mijn mening hoor, als het maar werkt ;)

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #367 Gepost op: 16 november 2005, 09:47:32 »
Citaat
Maken gebruik van Motorola GM 380. incl. een dataterminal met daarop de naam Entropia.

Tsja dan is het overduidelijk he  ;)
Maar kan je dan ook vertellen op welke frequentie je dit hoort en wat de zenderlokatie is?

Offline Wopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #368 Gepost op: 16 november 2005, 09:47:57 »

Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met de instellingen in de database van Entropia. Je kunt de porto ID een hoop instellingen meegeven, misschien is het om te zorgen dat er altijd een werkkanaal vrij blijft voor de "echte" gebruikers.

Ze willen overheids mobiele telefoons (Ambu/BRW/POL) ook PRIO gaan geven(vodafone) zodat in geval van nood ze een grotere kans maken om een gesprek op te zetten. Dit was ook het geval met de gratis bel actie van Vodafone afgelopen maand, abo lukte prima maar prepayed kwam er echt niet door heen. Heeft allemaal met instellingen te maken.

Offline paassens

• Gevorderd Lid
« Reactie #369 Gepost op: 16 november 2005, 10:10:09 »
Maar kan je dan ook vertellen op welke frequentie je dit hoort en wat de zenderlokatie is?

Freq.: 424.8500
Zenderlokatie: Antwerpen-centrum ('t hoogste gebouw omg. centraal station).

Komt hier in Hoogerheide nog S8 binnen denderen.
Zij zijn de enigste gebruiker van deze freq.
Terwijl er in België al genoeg leden van de Entropiafamilie zijn :)

Bedrijf is een bekend taxi-bedrijf in Antwerpen.
for your ears only

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #370 Gepost op: 16 november 2005, 10:16:49 »

Awel de 2e Belgische zender die we nu weten he. Weet je toevallig ook de frequentie van de controller?

Offline paassens

• Gevorderd Lid
« Reactie #371 Gepost op: 16 november 2005, 10:23:37 »

Awel de 2e Belgische zender die we nu weten he. Weet je toevallig ook de frequentie van de controller?

Daar kom ik de komende dage wel achter.
Antwerpen e.o. staan er vol mee.
for your ears only

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
« Reactie #372 Gepost op: 16 november 2005, 15:19:14 »
Mensen.

Effe over 423.0750 Mhz.: ben vandaag wat aan het rondtoeren geweest en deze frequentie komt erg hard binnen in de zogenaamde 3B driehoek (Berkel/Bleiswijk & Bergschenhoek). Zelfs zonder antenne is het controlekanaal nog te horen in de auto. Maar... hoe verder richting Den Haag, hoe slechter het signaal en hoe dichter richting Zoetermeer, hoe beter. Waar de zender precies staat weet ik ook niet, maar het zal toch wel richting Zoetermeer zijn.

Groeten,
Ed

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
« Reactie #373 Gepost op: 16 november 2005, 15:45:17 »
En nog effe over 423.0750 Mhz.: daar hoort in ieder geval 423.7500 Mhz. bij als spraakkanaal.

Gert Jan

• Gast
« Reactie #374 Gepost op: 16 november 2005, 16:28:56 »
Zojuist hoor ik dat ook Stadstoezicht van oa Utrecht en Amersfoort zijn overgegaan van Traxys naar Entropia.