Auteur Topic: Astrid-Berichten via Internet  (gelezen 37322 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Michael

  • Gast
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #45 Gepost op: 16 mei 2007, 21:01:35 »
Citaat van: "TTT242"
Wat was er juist op te zien of te horen?
Astrid Pagerberichten van België?
Dat gaan ze toch moeilijk kunnen tegenhouden. Vroeg of laat staan er toch online.

Tot heden staat er niets meer online. Je kon alleen PDW berichten zien van Belgie.

Offline timmyboyyy

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #46 Gepost op: 30 mei 2007, 18:27:27 »
Citaat van: "amem"
stel dat er nu iemand in nederland ( het grensgebied van belgie) deze meldingen wel online zet, valt dat dan nog onder die belgie,se wetgeving??

Iemand die hier een antwoord kan op geven, kvraag het mij gewoon af
Informaticus

Offline Bartje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 274
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #47 Gepost op: 30 mei 2007, 18:36:40 »
De Belgische Wetgeving heeft werking op Belgisch grondgebied. Zogenaamde teritoriale werking. Scanner luisteren IN België is verboden. Maar als ik Belgische signalen in Nederland opvang, dan kunnen de Belgen daar niets aan doen. Met andere woorden pik ik in Nederland Belgische signalen, dan staan de Belgen met lege handen.
De Belgen zouden actie kunnen ondernemen als er in Nederland iets gebeurd wat verboden is en wat hun aangaat. Dat zal dan via een rechtshulp verzoek moeten.
Een andere wijze zou kunnen via Europese wetgeving, maar die ontbreekt.
Maar dan is er nog een addertje onder het gras. Op grond van de Belgische wetgeving is het ontvangen van signalen die niet voor jou bestemd zijn verboden. De vraag is: is kijken via Internet een signaal ontvangen? Naar mijn mening wel. De Belg die dus in België een Nederlandse site bekijkt met ontvangen Astrid signalen is strafbaar.

Offline ikkuh

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #48 Gepost op: 30 mei 2007, 20:32:58 »
Citaat van: "Bartje"
De Belgische Wetgeving heeft werking op Belgisch grondgebied. Zogenaamde teritoriale werking. Scanner luisteren IN België is verboden. Maar als ik Belgische signalen in Nederland opvang, dan kunnen de Belgen daar niets aan doen. Met andere woorden pik ik in Nederland Belgische signalen, dan staan de Belgen met lege handen.
De Belgen zouden actie kunnen ondernemen als er in Nederland iets gebeurd wat verboden is en wat hun aangaat. Dat zal dan via een rechtshulp verzoek moeten.
Een andere wijze zou kunnen via Europese wetgeving, maar die ontbreekt.
Maar dan is er nog een addertje onder het gras. Op grond van de Belgische wetgeving is het ontvangen van signalen die niet voor jou bestemd zijn verboden. De vraag is: is kijken via Internet een signaal ontvangen? Naar mijn mening wel. De Belg die dus in België een Nederlandse site bekijkt met ontvangen Astrid signalen is strafbaar.

Jij bent als Nederlander OOK strafbaar als jij berichten online plaatst!
Of dit nu Astrid of P2000 is dat maakt niks uit.
Al die online monitor site's met P2000 zijn namelijk ook verboden, echter doet men er van de overheid helaas niks aan.
Berichten ontvangen voor jezelf mag wel in Nederland en dit mag dus Niet in Belgie.

Offline GSteven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #49 Gepost op: 30 mei 2007, 20:38:40 »
Als ik mij niet vergis zegt de Nederlandse wetgeving dat je alles mag beluisteren (en dus aflezen). Je mag echter die informatie niet aan derden doorgeven.

Offline ikkuh

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #50 Gepost op: 31 mei 2007, 01:04:51 »
Citaat van: "GSteven"
Als ik mij niet vergis zegt de Nederlandse wetgeving dat je alles mag beluisteren (en dus aflezen). Je mag echter die informatie niet aan derden doorgeven.

Juist en dat doe je dus, als jij je eigen PDW online zet zodat andere mee kunnen lezen.
dat is dus aan derden doorgeven.

Offline SaltlandUnited

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #51 Gepost op: 2 juli 2008, 15:33:28 »
In Nederland zijn veel sites die P2000 meldingen tonen (bijv. www.alarmeringen.nl , www.p2000-online.net , enz). Bestaan er ook websites die Astrid meldingen tonen?

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #52 Gepost op: 2 juli 2008, 16:58:13 »
Nee want in het apenland Belgie is de paging decoderen illegaal, laat staan online plaatsen.

Jos

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4909
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #53 Gepost op: 2 juli 2008, 19:32:18 »
Je enige hoop is dus iemand net over de grens (dus in NL) die dit wil opzetten.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline ikkuh

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #54 Gepost op: 3 juli 2008, 00:05:39 »
Citaat van: "elsinga"
Je enige hoop is dus iemand net over de grens (dus in NL) die dit wil opzetten.

Denk dat je dan nog lang kunt wachten

Offline ikkuh

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #55 Gepost op: 3 juli 2008, 00:08:11 »
Citaat van: "Jos"
Nee want in het apenland Belgie is de paging decoderen illegaal, laat staan online plaatsen.

Jos

In Nederland is het eigenlijk ook illegaal om het online te plaatsen hoor!!
Je mag namelijk volgens de wet jou ontvangen info niet door geven aan derden een dat doe je dus wel met het online zetten van berichten.

Deze mensen hebben dus tot nu toe geluk dat de overheid (nog) géén aktie onderneemt.

En als jij trouwens Belgie een apenland noemt omdat je paging niet mag decoderen dan mag zo'n beetje de hele wereld zo noemen, want zo goed als nergens mag je pager berichten decoderen zelfs niet in het scannerrijk Amerika!!!

Offline SaltlandUnited

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #56 Gepost op: 3 juli 2008, 07:30:44 »
Zijn er uberhaupt landen die info van soortgelijke systemen aanbieden via internet?

Offline ikkuh

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #57 Gepost op: 3 juli 2008, 15:01:11 »
Citaat van: "SaltlandUnited"
Zijn er uberhaupt landen die info van soortgelijke systemen aanbieden via internet?

Zou zeggen zoek eens, en laat het ons weten.  ;)

Offline SaltlandUnited

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #58 Gepost op: 3 juli 2008, 15:13:59 »
Dat zoeken heb ik al wel gedaan, maar gevonden niet ... maar iedereen zoekt op een andere manier, dus wie weet vind een ander wel iets.

Maar mocht ik ooit iets vinden ... ik laat het weten.

merlyn

  • Gast
Re: Astrid-Berichten via Internet
« Reactie #59 Gepost op: 8 september 2008, 16:04:14 »
geachte personen over de wetgeving hier in belgie is wel wat mis begrip

alle freq in hf tot 30mhz zijn vrij te ontvangen
voor de freq hoger moet u als u geen zendamateur bent een dosier openen bij b.i.p.t.
http://www.bipt.be/nl/1/Home/Home/Welkom.aspxkostprijs van dit is een klein 30 euro ongeveer
dan mag u ale amateur banden beluisteren en opslagen in een geheugen
ale andere freq daar mag u perongeluk onvangen maar niet opslagen in een geheugen
en niet door vertellen tot derde


nu inverband astrid paging

vermits ze daar in vhf niet met codering werken is dat nog te onderscheppen
de dienst zelf is er wel en niet blij om
ze proberen met dat van b.i.p.t. een eigen freq te krijgen
maar helaas is er voor het ogenblik er geen landelekke vrij in vhf
als dat er komt zal er ook een codering op komen


nu bezit ik hier de uniden bearcat ubc9000xlt
zoon ding waar je een data killer printje of een ctcss print als optie kan insteken
een data killer bezit ik maar zoon ctcss printje vind ik maar niet
is die in europa wel verdeelt ???
ik had er ook graag een schema van gehad voor te weten vaar ik de diskriminater kan aftakken en ook eventueel herstelling he



zo nog gegroed allen  73