Auteur Topic: Informer 2.0  (gelezen 332 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Roald1965

• Gevorderd Lid
Informer 2.0
« Gepost op: 4 maart 2026, 19:12:34 »
Hallo,

Valt mij op de batterij snel leeg is met deze 2e versie. Na 2.5 week is de batterij nagenoeg leeg. Veel sneller dan de 1e versie.
Waar ligt dit aan?

Een andere vraag is dat bij het vervangen van de batterij alle meldingen weg zijn. Heeft dat met een instelling te maken? Of een bug.
Bij versie 1 was dat volgens mij niet.

Iemand tips?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Informer 2.0
« Reactie #1 Gepost op: 4 maart 2026, 19:27:18 »
De nieuwe Informer heeft een AAA batterij.
De oude een AA.
Dat verklaart de kortere gebruiksduur.

Na batterijwissel zijn i.d.d. de meldingen weg. Is geen instelling of bug.

Offline Roald1965

• Gevorderd Lid
« Reactie #2 Gepost op: 4 maart 2026, 20:50:06 »
Wel jammer dat er idd een AAA- batterij inzit. Had ik niet zo snel over nagedacht.
Overigens wel jammer zo jaag je de mensen wel op kosten.

Heb destijds ook oplaadbare gekocht, eneloop pro, maar die is ook snel leeg. Een tegenvaller.

• Top Lid
« Reactie #3 Gepost op: 4 maart 2026, 20:52:17 »
Vind ik ook erg jammer.
Niet elke verandering is een verbetering.
Wat erg helpt is display verlichting iets korter zetten.

Offline Roald1965

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: Vandaag om 15:48:12 »
Heb nog steeds problemen met de software van de Informer 2.0 wat betreft de software Versie 1.1.3
Als ik geluidjes heb gewijzigd en ze even snel wil horen werkt preview niet meer. Er gebeurt niets. Zowel preview en stop staan op grijswaarden. Kan de vooraf ingestelde geluiden niet meer vooraf horen.

Ander probleem is dat ik de verlichting van de Pager bij een melding niet kan terugzetten naar 10 sec. Als ik dit doe en op write klik en verder afsluit, dan houd hij dit niet vast. Indien ik dan de Pager weer in de progset doe en op read klik staat de verlichting weer op 60 sec.
Doe ik iets verkeerd?

Dan een opmerking met de nieuwere software van de Informer, de V1.1.6. (met driver) Deze heb ik ook even geprobeerd, maar die houd de alerts geluiden van een aantal capcodes niet vast. Als ik ze via dropmail en op disable zet, staan ze de volgende keer bij het uitlezen weer op beep.
Een bug??
Dit had ik trouwens in het begin van de V1.1.3. ook. Dit is pas later verholpen met een update.

Iemand anders ook dit probleem?

• Top Lid
« Reactie #5 Gepost op: Vandaag om 17:38:16 »
Je kunt niet zomaar 1.1.6 en 1.1.3 bestanden door elkaar programmeren. Dat is vragen om problemen.
Wanneer je een oude programmering van 1.1.3 in 1.1.6 zet, krijg je ongewenste effecten.
Omgedraaid ook.

Je pager is nu wrs. corrupt, dat moet je eerst even herstellen.
Genoemde problemen met geluiden/verlichting zijn te voorkomen door met een nieuwe origineel "blank" bestand te beginnen.