Auteur Topic: Innovatie PDW | nieuwe PDW 2026  (gelezen 109089 keer)

0 leden (en 4 gasten) bekijken dit topic.

Offline flopper

• Gevorderd Lid
Re: Innovatie PDW | nieuwe PDW 2026
« Reactie #345 Gepost op: Vandaag om 12:42:34 »
Weer een mooie toevoeging!
Voor mij zou het RX trend window zelfs nog langer mogen zijn dan 60 minuten.
Ik blijf het naaldje toch ook graag zien...  ;)

Wat betreft de virusmeldingen: ik denk dat het eerder ligt aan de aanpassingen die werden doorgevoerd aan de beveiligingsdatabase van Windows Defender, afgelopen weekend.
Ik kreeg in een totaal andere context ook een aantal vals positieve meldingen.
Die '!ml' staat inderdaad voor 'machine-learning', dus geen exact vooraf gedefinieerde dreiging.

Eens het lijkt strenger qua heuristiek detectie, fijn dat het opgelost is.

Als ik de trend langer maak dan 60 minuten, noem 4 of 8 uur (over de nacht genomen) dan kan 1 rode pixel al een geruime tijd vertegenwoordigen in dat kleine venster tussen het vele groen, valt dat nog op? Hoe zou jij dit graag zien, en ook leesbaar houden?

Offline dajero

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #346 Gepost op: Vandaag om 13:10:08 »
Ik hoopte al dat je aan zou haken, dank voor de bug report. Help mij even welke opties heb je ingeschakeld, alleen de naald denk ik zoals hieronder? Ik krijg het niet gereproduceerd ik kijk via een highDPI RDP sessie.

Hier ook via RDP, 1920x1200.
Allerlaatste PDW versie die je postte van de 4.0.4.
SMTP, MySQL staan aan.
Health Source staat op RX needle (classic).
Trend window staat op 60 minuten.
Show RX needle alongside staat aan.

De 100% naast de nieuwe grafiek is niet het probleem, maar onder de needle die je laatst weer toevoegde komt nog een percentage dat snel weer verdwijnt.

Ik heb je via PM enkele printscreens gestuurd, ook eentje waarbij ik héél snel was en het verdwijnende percentage in het printscreen heb.

Offline dajero

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #347 Gepost op: Vandaag om 13:25:51 »
Nog iets wat ik nog nooit eerder zag:

? ? ? ? ? ? ?  12:54:17 21-07-26 POCSAG-0  ALPHA   2400   Tekst goed ontvangen, maar verwijderd voor het forum.

Er moet daar wel iets geweest zijn, want het bericht erna bevat ook 3 'rode tekens'.

Offline flopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #348 Gepost op: Vandaag om 19:04:46 »
Nog iets wat ik nog nooit eerder zag:

? ? ? ? ? ? ?  12:54:17 21-07-26 POCSAG-0  ALPHA   2400   Tekst goed ontvangen, maar verwijderd voor het forum.

Er moet daar wel iets geweest zijn, want het bericht erna bevat ook 3 'rode tekens'.

Het ???????-bericht betekent dat de ontvangst op dat moment te slecht was om de capcode met zekerheid te lezen — dat kwam voorheen ook voor, alleen liet PDW het toen zien als een gewoon (maar dus onjuist) nummer, waardoor niemand het opmerkte. De drie rode tekens in het bericht erna horen bij hetzelfde fenomeen: dat zijn losse tekens die de decoder ook niet volledig zeker kon herstellen, en die kleuring bestaat al sinds de allereerste PDW-versie. Kortom: geen nieuwe bug, maar een moment van matige ontvangst dat nu voor het eerst zichtbaar en eerlijk wordt gerapporteerd in plaats van verstopt.

FIX tekst van de toenmalige fix: Vroeger controleerde PDW of een capcode betrouwbaar was op het verkeerde moment in de code — de check gebeurde ná een stap die de foutmarkering al had weggehaald. Het gevolg: een capcode die eigenlijk niet goed te lezen was, werd nooit als zodanig herkend en gewoon getoond als een normaal, geldig nummer. Je zag dus een capcode staan, maar had geen enkele aanwijzing dat dat nummer eigenlijk onbetrouwbaar was.
De fix zet die controle in de juiste volgorde: PDW checkt nu voordat die foutmarkering verdwijnt. Resultaat: een capcode die niet met zekerheid te lezen was, wordt niet meer getoond als een willekeurig geldig nummer, maar als ???????. Dat is een bewuste, duidelijke waarschuwing: "dit nummer kon ik niet betrouwbaar lezen, vertrouw het niet." Vroeger kreeg je stilletjes een fout getal, nu krijg je eerlijk een vraagteken.

Als het niet goed werkt laat maar weten dan lossen we het samen op.

Offline flopper

• Gevorderd Lid
« Reactie #349 Gepost op: Vandaag om 19:06:14 »
Ik hoopte al dat je aan zou haken, dank voor de bug report. Help mij even welke opties heb je ingeschakeld, alleen de naald denk ik zoals hieronder? Ik krijg het niet gereproduceerd ik kijk via een highDPI RDP sessie.

Hier ook via RDP, 1920x1200.
Allerlaatste PDW versie die je postte van de 4.0.4.
SMTP, MySQL staan aan.
Health Source staat op RX needle (classic).
Trend window staat op 60 minuten.
Show RX needle alongside staat aan.

De 100% naast de nieuwe grafiek is niet het probleem, maar onder de needle die je laatst weer toevoegde komt nog een percentage dat snel weer verdwijnt.

Ik heb je via PM enkele printscreens gestuurd, ook eentje waarbij ik héél snel was en het verdwijnende percentage in het printscreen heb.

Dank voor de screenshots, ik zat ernaast met mijn aanname. Wil je deze eens proberen: https://www.dropbox.com/scl/fi/ult70wn1du0e6i7ng4wtn/pdw404_100ProcentFix.exe?rlkey=pqig2mlcfzh1er39xyv4bg97x&st=7am8erxh&dl=0

Offline Tom(zulu10)

• Top Lid
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
« Reactie #350 Gepost op: Vandaag om 20:36:52 »
Dankje ik heb hem nu wel kunnen downloaden 👍