Auteur Topic: Nieuw SDR software genaamd Mykola.  (gelezen 5332 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline MikeXenu

• Gevorderd Lid
  • Mike - Amsterdam
Re: Nieuw SDR software genaamd Mykola.
« Reactie #60 Gepost op: 4 maart 2026, 17:35:32 »
Ik heb eindelijke een buitenantenne en Mykola draait op een mini n100 pceetje waar de (platte) kabel het huis in komt. Want een gaaf stukje software! Ben bijna geneigd een Airspy mini erbij TE kopen hiervoor om de rtl-sdr v4 voor iets anders te gebruiken.

Offline pb54

• Nieuw Lid
  • *
« Reactie #61 Gepost op: 4 maart 2026, 17:52:16 »
Ja, ik wil niets anders meer voor Mil Air searching.

Het lijkt alsof iedereen deze app "gewoon" beoordeelt als een volgend SDR programma met wat scanmogelijkheden en het zoals gebruikelijk altijd te duur vindt.

Ik zie met deze enorme search snelheid echt een heel nieuwe tool. Misschien een niche, maar wel héél krachtig.

De methode: serieel stappen door SDR full bandwidth sampling windows en daarin zwakke SNR piekjes razendsnel herkennen is echt nieuw. (Vooral voor een grote freq range en hele korte uitzendingen zoals Mil Air en hoge "mis-kans")

Ook het blocken van hele (storing) ranges en razendsnel signalen herkennen in de kleine waterfalls maakt zoeken een verademing.
Ik zie b.v. vrijwel meteen of de search blijft hangen op MilSat data & piraten of op AM signalen en kan met 1 muisklik blocken en verder.

Ik hoop ook dat deze prijsstelling naar de "pro" schuift en er en iets prijsvriendelijkere "amateur" versie komt.
Maar specifiek Mil Air zoeken op ieder ander apparaat is hier vanaf nu echt wel achterhaald :)

Offline MikeXenu

• Gevorderd Lid
  • Mike - Amsterdam
« Reactie #62 Gepost op: 4 maart 2026, 20:37:08 »
Ik ben al blij dat ik iets hoor ipv een bak ruis  :)  

De mogelijkheden die jij nu opsomt, Pb, die moet ik nog ontdekken. Net ook eindelijk SDR# aan de praat gekregen en ook al krijg ik uitslag van het programma om de een of andere reden, als ik de tetra en scan plugin aan de praat krijg ben ik weer een stukje blijer.

Offline MikeXenu

• Gevorderd Lid
  • Mike - Amsterdam
« Reactie #63 Gepost op: 4 maart 2026, 21:50:40 »
Chinook heeft me ooit vriendelijk zijn SDR# setup gestuurd en dat lukte niet. Hopelijk krijg ik nu wel de scan functie aan de praat.