Auteur Topic: Platte kabel als doorvoer?  (gelezen 1892 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Loneship

• Beginnend Lid
  • **
Re: Platte kabel als doorvoer?
« Reactie #30 Gepost op: 6 oktober 2025, 11:12:45 »
ook ik heb in het verleden met de situatie te maken gehad dat ik alleen via een raam naar binnen kon met de coax.
ook ik heb toen die platte coax gezien, maar in het kader van "dat lijkt me technisch gezien geen goede keuze" en "roeien met de riemen die je hebt" ben ik voor een andere oplossing gegaan:
gewoon door raam naar binnen met de coax (5mm), de kier goed afdichten met tochtband en zorgen dat de grendel goed sluit.
win win: kabel uit 1 stuk dus geen verlies en geen schade bij het raam, alles was zo terug te draaien.

Dat is inderaad een prima optie als je het raam verder niet meer open hoeft te doen. Er zijn situaties (zoals bij mijn schuifpui) dat dit niet kan. En dan heb je nog iets minder riemen ;-)

Offline MikeXenu

• Beginnend Lid
  • **
Re: Platte kabel als doorvoer?
« Reactie #31 Gepost op: 6 oktober 2025, 12:18:18 »
Dat is idd een mooie oplossing Ace. Zelf heb ik naar buiten openende ramen. Dan zou ik een kier van 2,50 meter lengte hebben  (onder en boven 50cm en verticaal 1,50mtr. Dat is nog wel te overzien met 5 of 7mm kabel en tape. De pest is dat met harde wind het geen kier blijft en ik wil ook niet met touw in de weer om de boel te borgen - krijg al de kriebels als ik daaraan denk.

Als het verticaal schuivende ramen waren had ik een watervast houtenschot gebruikt met doorvoer.  Of een klein klapraampje boven een keukendeur. Ook geen probleem.

Dus ja, ik weet dat met de noodoplossing die ik wil proberen voor een paar euro nooit in de F1 mee zal rijden van zwakke stations ontvangen en dat is ook niet mijn doel; als ik meer ontvang dan nu en m'n scanner weer voor de lol aanzet,  dan is alles wat ik meer binnenkrijg winst.