Auteur Topic: Nieuw AOR ar dv 3  (gelezen 58502 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline NL11673

• SWL: NL11673 / PA900 / BDXC / 19RF761
  • Gevorderd Lid
  • 't Kost wat...........maar dan heb je ook wat.
    • NL11673 / PA9900 / BDXC / 19RF761
Re: Nieuw AOR ar dv 3
« Reactie #330 Gepost op: Gisteren om 15:07:52 »
AOR AR5700D, AOR AR5001D, AOR AR DV3, AOR AR-DV1, AOR AR DV10, Icom IC-R8600, 2x Icom IC-R15, Icom IC-R30, Reuter RDR52, Uniden UBCD260DN, Alinco DJ-X100E, SDRplay nRSP-ST. SDRplay RSPduo, SDRplay RSPdx-R2. DPD Air Omni UHF/VHF, Comet GP-6N, K-180WLA, Swissphone s.QUAD X35 + X15.

Online Faramir

• Gevorderd Lid
« Reactie #331 Gepost op: Gisteren om 15:26:02 »
Wordt het vakantiegeld project van volgend jaar. Ik hoop dat ze dan weer hier leverbaar zijn.  ;D

Offline diazepam

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #332 Gepost op: Gisteren om 17:38:22 »
Ik gebruik er ook een SDRplay en Airspy R2 naast met diverse tetra software. Mooi om in de waterval te monitoren.
Toch vind ik het gebruik van de AOR's DV1, DV3 en 5700D met Tetra/trunking makkelijker dan met een PC en software.
Daar is toch nog geen andere ontvanger voor op de markt waarbij dit zo mooi werkt.
Ook heb ik niet altijd zin om 1 of 2 PC's te laten draaien voor Tetra.
Ik heb hier nog niet gemerkt dat de Airspy R2 of SDRplay meer oppakt dan 1 van mijn AOR's.
Alles staat op dezelfde antenne via een 8 poorts Stridsberg multicoupler.

Grt
Jacco

Ja, de DV3 werkt inderdaad wel makkelijker wat dat betreft, maar lijkt tegelijkertijd dus veel minder en snel gesprekken op te pakken in Trunking mode (terwijl ik de GSSI's dan wel in de lijst op de DV3 zie verschijnen, maar dan zonder geluid, waar ik via de PC wel meteen geluid hoor). Heb ook de antennes even omgewisseld, maar dat maakt geen verschil. Op het Schiphol kanaal hoor ik bv voortdurend gesprekken op de PC, achter elkaar door, terwijl het op de DV3 dan minuten stil blijft (terwijl ik wel GSSI-nummers zie verschijnen). Het volume staat wel aan, squelch helemaal uit. Zodra ik de Trunking mode uitschakel (door de SCAN-toets weer ingedrukt te houden) dan komen alle gesprekken door elkaar weer goed door.....

Offline Mark Schutte

• Top Lid
« Reactie #333 Gepost op: Gisteren om 18:39:35 »
Ja, de DV3 werkt inderdaad wel makkelijker wat dat betreft, maar lijkt tegelijkertijd dus veel minder en snel gesprekken op te pakken in Trunking mode (terwijl ik de GSSI's dan wel in de lijst op de DV3 zie verschijnen, maar dan zonder geluid, waar ik via de PC wel meteen geluid hoor). Heb ook de antennes even omgewisseld, maar dat maakt geen verschil. Op het Schiphol kanaal hoor ik bv voortdurend gesprekken op de PC, achter elkaar door, terwijl het op de DV3 dan minuten stil blijft (terwijl ik wel GSSI-nummers zie verschijnen). Het volume staat wel aan, squelch helemaal uit. Zodra ik de Trunking mode uitschakel (door de SCAN-toets weer ingedrukt te houden) dan komen alle gesprekken door elkaar weer goed door.....

Op het netwerk van Schiphol zijn heel veel 'private calls', 1-op-1 gesprekken zeg maar, deze werken helaas niet met de GSSI trunking optie. GVB A'dam heeft ook oproepen van de verkeersleiding naar 1 tram of bus, hier hoor je dan alleen de verkeersleiding bij normale Tetra ontvangst en niets via de GSSI trunking optie.
De GSSI trunking mode lijkt alleen te werken bij de groeps GSSI's met meerdere gebruikers.
Als DV10 gebruiker volg ik dit onderwerp aandachtig. Ben niet echt tevreden met dit apparaat.
De 10 is overgevoelig (voor sterke signalen) en daardoor niet geschikt voor een buitenantenne. Tetra ontvangst is matig en werkt redelijk wanneer je op 1 plek blijft. Bij mobiel gebruik valt het audio regelmatig weg bij de kleinste wisseling in signaalsterkte. Je krijgt dan een hakkelend audio of helemaal niets meer na een paar woorden. Hoop dat de DV3 hierin verbetering kan brengen... wanneer hij weer leverbaar is.

Offline diazepam

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #334 Gepost op: Gisteren om 19:03:07 »
Dank je wel Mark, dat wist ik even niet van die private calls in relatie tot trunking; ik zal daar eens op proberen te letten of dat verschil maakt.

gr Sander

Offline Nick1964

• Top Lid
  • Radioactief sinds 1974 ;)
« Reactie #335 Gepost op: Gisteren om 19:41:53 »
Scanners: AOR AR-DV3, AOR 5000A, Radtel 950 pro.
Antennes: Moonraker Discone, Diamond VX30, 2X Diamond X-50N
Multicoupler: Stridsberg MCA204M
Versterkers: JIM 75 en 100,Moonraker MPR-2000. Noolec.
PoC: Anysecu N61 Pro,Estalky E610, Inrico S-200.

Met mijn dyslexie heb ik soms wat hulp nodig

Offline diazepam

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #336 Gepost op: Gisteren om 19:49:35 »
Meteen maar even getest op een rustiger kanaal, waar momenteel een show gaande is; daar lopen de PC en de DV3 in Trunking mode nu grotendeels inderdaad synchroon!
Waarbij de DV3 er vaak wel iets langer (3 tellen) over doet om audio te geven, waar de PC meteen audio geeft. Maar een enkele keer is dit juist weer omgekeerd en ook heb ik nu ook een gesprek gehoord op de DV3, die op de PC weer niet binnen kwam.
Voorlopig dus even lekker blijven testen  ;-)

(mijn eerdere reacties waren inderdaad gebaseerd op testen met GVB en Schiphol, waar dus veel private calls)

Offline diazepam

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #337 Gepost op: Gisteren om 20:13:55 »
Weet iemand of er met de prioritering, die je in de GSSI-lijst kunt aanbrengen, ook rekening wordt gehouden wanneer je uit de TRK mode gaat en weer terug naar VFO? In VFO-mode is er geen vertraging van enkele tellen namelijk en bij rustigere netwerken is dat prima te volgen! Maar dan zou het dus wel fijn zijn als bv EHBO (prio) voorkeur krijgt als er tussen 2 gesprekken gekozen moet worden.....